"האגדה של טרזן" – ביקורת

"האגדה של טרזן". אלכסנדר סקארסגרד.

"האגדה של טרזן". אלכסנדר סקארסגרד.

לכל דור קולנועי יש את הטרזן שלו. ב-1984 היה את "גרייסטוק", ב-1999 "טרזן" המצויר של דיסני, ועכשיו "האגדה של טרזן" בכיכובו של אלכסנדר סקארסגארד ("דם אמיתי", "מלנכוליה").

הסרט "נקי" מדי: יש הרוגים אך אין דם, והערום מרומז בלבד. אם מדובר בסרט לילדים אז לכו עם זה עד הסוף עם הומור, עלילה פשוטה וחיות חמודות ופחות מאיימות. יש פה ניסיוניות להחדיר הומור (בעיקר בדיאלוגים ובדמותו המאולצת של סמואל אל. ג'קסון) אך הסרט סובל מעודף דרמטיות לכל אורכו, עם מנות גדושות של הילוך אטי (שימו לב לדרמה!) תקריבים מרובים, סגורים מאוד וללא שום סיבה, ופלאשבקים גרועים שלא מוסיפים דבר.

ג'ון קלייטון, הלא טרזן, הוא ג'נטלמן באנגליה שלא רוצה לחזור לג'ונגל של קניה, המצויה תחת שליטתה של בלגיה. טרזן משתכנע לנסוע למדינה שבה גדל. אשתו ג'יין (מרגו רובי, "הזאב מוול סטריט" ובקרוב ב"יחידת המתאבדים"), שהכירה אותו באפריקה, מצטרפת אליו. באפריקה מחכים להם טבע פראי, שבט מקומי בראשותו של דיימון הונסו ("באמריקה", "לגעת ביהלום") ונבל שאותו מגלם כריסטוף וולץ ("ממזרים חסרי כבוד", "ג'אנגו ללא מעצורים"). וולץ עושה את מה שהוא מתמחה בו כבר שנים: תפקידי רשעים שמדברים עם חיתוך דיבור ייחודי, מאיימים עם חיוך ומרוצים מעצמם מאוד.

דיויד ייטס, שביים את ארבעת הסרטים האחרונים בסדרת סרטי "הארי פוטר" ושני חלקי הסרט המקדים "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", התרכז בשחזור התקופתי -סביב 1900- בלונדון ובקניה, באפקטים שכוללים הרבה חיות, והזניח חלקים חשובים אחרים של טרום- ופוסט-הפקה.

התסריט פשוט איום ונורא וכולל את הקלישאה שלקראת הסוף, הטוב נתון לחסדי הרשע שלא ממהר להרוג אותו. מנסים לשחק עם הדעות והידיעות המקדימות את דמותו של טרזן, "אני ג'יין, אתה טרזן" והקריאה המפורסמת שלו, אבל זה הדבר הכי קרוב להברקות תסריטאיות שיש כאן. אחד החוקים החשובים ביותר בתסריט הוא להראות ולא לספר, ופה עושים את שניהם בזה אחר זה באופן בלתי נסבל.

"האגדה של טרזן". אלכסנדר סקארסגרד, מרגו רובי, סמואל ל. ג'קסון.

"האגדה של טרזן". אלכסנדר סקארסגרד, מרגו רובי, סמואל ל. ג'קסון.

כמו מבטאו הבריטי הלא עקבי של סקארסגארד (הוא היה יכול להתאמן על זה בזמן שהוא נכנס לכושר הגופני שניכר שהשקיע בו), השימוש בתלת מימד בא והולך, לפעמים נעשה בו שימוש מוצלח, לפעמים שכחו שהוא קיים.

אולי בגרסה הבאה, בעוד 20-15 שנה, יקלעו לסיפור ולטון הנכונים.

דירוג: ★½☆☆☆

האגדה של טרזן (ארה"ב, 2016)
בימוי: דיויד ייטס | תסריט: אדגר רייס בורוז, סטוארט ביטי, קרייג ברוור, אדם קוזד, ג'ון קולי | משחק: אלכסנדר סקארסגרד, מרגוט רובי, כריסטוף וולץ, סמואל ל. ג'קסון, דג'ימון הונסו
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-07.07.2016 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?