"החטאים" של אבי נשר, "נורמן"-"אופנהיימר" של יוסף סידר ו"ישמח חתני" לפסטיבל טורונטו 2016

"נורמן: עלייתו המתונה ונפילתו התלולה של מאכער ניו יורקי". ליאור אשכנזי, ריצ'ארד גיר.

"נורמן: עלייתו המתונה ונפילתו התלולה של מאכער ניו יורקי". ליאור אשכנזי, ריצ'ארד גיר.

הסרטים הישראלים "החטאים" של אבי נשר, "נורמן" (לשעבר "אופנהיימר") של יוסף סידר ו"ישמח חתני" של אמיל בן שמעון יוקרנו בפסטיבל טורונטו 2016 (ה-41 במספר) בקנדה. עבור שלושת הסרטים מדובר בבכורה עולמית, כש"נורמן" במסגרת ה'גאלה' ואילו "החטאים" ו"ישמח חתני" במסגרת 'קולנוע עולמי עכשוי'.

"החטאים" מספר על שתי אחיות שאפתניות ותחרותיות ב-1977: עיתונאית חושפת שערוריות (נלי תגר) ומוסיקאית מחוננת ועצורה (ג'וי ריגר). בצל המהפך הפוליטי הגדול המתרחש באותה שנה, עוברות האחיות מהפך משלהן שמוביל לרצף אירועים בלתי צפויים בחייהן ובחיי הסובבים אותן. "נורמן" מספר על נורמן אופנהיימר, עסקן יהודי ניו יורקי חסר חשיבות, שמצליח להתיידד עם פוליטיקאי ישראלי צעיר ברגע של בדידות. כעבור שלוש שנים כשאותו פוליטיקאי נבחר במפתיע לראשות ממשלת ישראל, חייו של נורמן משתנים באופן דרמטי. "ישמח חתני" מספר על קהילה ירושלמית מסורתית ששלוותה מטלטלת בעקבות מפגש מקרי עם רב כריזמטי צעיר. בעוד הגברים נסחפים אחריו,  יוצאות נשותיהן למאבק על מקומן ומעמדן בניסיון לאחד מחדש את הקהילה.

פסטיבל טורונטו יתקיים השנה בין ה-8 ועד ה-18 בספטמבר. עוד יוקרנו בפסטיבל, הסרטים הישראלים "טהורה לעד" של מאיה זינשטיין ו"אנה" של אור סיני.

[…] "ישמח חתני", שמבוססת על הסרט מ-2016 באותו השם והוקרן בפסטיבל טורונטו, התחדשה בקדימון-טריילר רשמי. התסריט לסרט בן 99 הדקות […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?