הישראלים "מעבר להרים ולגבעות" ו"תיקון" עלו שלב בהתמודדות על פרסי האקדמיה האירופאית 2016

"מעבר להרים ולגבעות". מילי עשת.

"מעבר להרים ולגבעות". מילי עשת.

הסרטים הישראלים "מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין ו"תיקון" של אבישי סיון עלו שלב בהתמודדות על פרסי האקדמיה האירופאית 2016 (ה-29 במספר): התמיינו בין 50 הסרטים שמתמודדים על הפרסים, בדרך להכרזה על החמישיות הסופיות ב-5 בנובמבר בפסטיבל האירופאי בסביליה, ספרד.

"מעבר להרים ולגבעות" מספר על סגן אלוף (אלון פדות, "ברקיע החמישי"), שמשתחרר מהצבא אחרי 27 שנים בשירות קבע. הוא חוזר לביתו ולבני משפחתו מהם היה רחוק שנים ארוכות ומתחיל לעשות את צעדיו הראשונים בחברה האזרחית. הוא מצטרף לחברה המשווקת ערכות דיאטה, אך ההחלטה אט אט מסבכת אותו ואת בני משפחתו.

"תיקון" עוקב אחר חיים-אהרון (אהרון טרייטל), בחור ישיבה חסידי ממאה שערים בירושלים, שערב אחד מתמוטט ומאבד את ההכרה. כשהפרמדיקים מתייאשים מניסיונות ההחיאה, אביו (חליפה נתור) לא מוותר ומצליח להחיות את בנו. אך חיים-אהרון המעורר הוא לא כשהיה, ויצריו פורצים ומתעוררים, ותשוקתו לחיים חזקה ממנו. כעת האב מתיסר האם מעשהו היה שגוי והפריע לרצון הבורא.

היעד הקרוב הוא כאמור ההכרזה על החמישיות הסופיות ב-5 בנובמבר, ואחריו יוכרזו הזוכים ב-10 בדצמבר בורשה, פולין. "מעבר להרים ולגבעות" מגיע להתמודדות לאחר שהתחרה בתחרות 'מבט מסוים' של פסטיבל קאן 2016, ואילו "תיקון" מגיע עם פרסים מפסטיבלי ירושלים ולוקרנו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?