למה הסרט "מאסטר מיינדס" נדחה במעל שנה והאם זה אומר שהוא בהכרח גרוע?

"מאסטר מיינדס". כריסטן ווייג, זאק גליפיאנקיס.

"מאסטר מיינדס". כריסטן ווייג, זאק גליפיאנקיס.

הסרט רב הקומיקאים "מאסטר מיינדס" – בו מככבים זאק גליפיאנקיס, כריסטן ווייג, ג'ייסון סודייקיס, אוון ווילסון וקייט מקינון – ישב על המדף זמן רב ולא הגיע לבתי הקולנוע ברחבי העולם, כולל בישראל. הוא נדחה מספר פעמים, במקור מאוגוסט 2015 אל אוקטובר של אותה השנה, ואז בשנה קדימה אל סוף ספטמבר 2016.

להבדיל מסרטים רבים שהמפיצים בונים סביבם תקוות ואז התקוות מתבדות והסרט מתברר כגרוע, או שהסרט יורד לצילומים מחדש בגלל שהוא לא עובר את הקהל של ההקרנות מוקדמות – כאן המקרה הוא שונה. האולפנים 'רלטיביטי' (Relativity), שאחראים לסרט, אירגנו מחדש את הונם בשנת 2015 בפעולה חשבונאית שסופה היה הכרזה על פשיטת רגל בסוף ספטמבר דאז. הפצת סרט עם פוטנציאל רווח עשויה להיות טעות בשלב כזה, היות והיכולת לפרסם אותו היטב מוגבלת: כדי להרוויח (על כרטיסי קולנוע) צריך לבזבז (על פרסום), ובפשיטת רגל אין ממש את מה לבזבז. על אף שקמפיין הפרסום כבר החל עקב כך שנסגר מראש (ונטען שחברת הפרסום ניסתה לנגוס בזכויות על הסרט בעקבות כך שלא שולם לא על הפרסום), רלטיביטי החליטה לחכות לעת נכונה יותר.

אז בסוף החודש יגיע "מאסטר מיינדס" לבתי הקולנוע בארץ ובארצות הבולטות בעולם. יום הבכורה בישראל (29.9) משותף גם לרוסיה ולברזיל, ולמחרת הוא יעלה גם בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה). לא נדע מראש האם הסרט שווה משהו, אלא רק ביום הבכורה אז תתפרסמנה הביקורות בארץ (ואולי גם בחו"ל). בזמן שחלף ניצנוצם של הכוכבים הגברים לא נחלש, אבל של הכוכבות הנשים כנראה שכן: כריסטן ווייג, קייט מקינון ולזלי ג'ונס כיכבו רק לאחרונה בפלופ הקופתי "מכסחות השדים". מענין אם גם לזה תהיה השפעה על קהל הצופים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?