תחזית לזוכים בפרסי האוסקר 2017: "לה לה לנד" ומי עוד?

"לה לה לנד". ריאן גוסלינג, אמה סטון.

"לה לה לנד". ריאן גוסלינג, אמה סטון.

ביום ראשון ה-26.2 יתקיים טקס האוסקר 2017 (ה-89 במספר). השאלה הגדולה היא בכמה פרסים יזכה "לה לה לנד". הסרט מועמד ל-14 פרסים (שני שירים מועמדים, אז לכל היותר הוא יכול לזכות ב-13 כי תיקו הוא דבר נדיר ביותר). שני הסרטים האחרים שהיו מועמדים ל-14 פרסים הם "טיטאניק" (1997), שזכה ב-11 אוסקרים, ו"הכל אודות חוה" (1950) שזכה ב-6. שני סרטים נוספים זכו ב-11 פרסים: "שר הטבעות: שיבת המלך" (2003) ו"בן חור" (1959) ו"לה לה לנד" ישווה או יתקרב לשיא שלהם. לרשימת המועמדים המלאה, סטטיסטיקות והסברים קראו כאן.

"לה לה לנד" יזכה בפרסים רבים. סרט, בימוי, שחקנית ראשית, עריכה, פס-קול ושיר מקורי מובטחים לו. אל ששת אלה יצטרפו, ככל הנראה, פרסים על עיצוב אמנותי ותלבושות. כמו כן, הסרט יזכה לפחות באחת (אם לא בשתי) קטגוריות הצליל. יש ערבול צליל ועריכת צליל. בשתי קטגוריות הוא לא יזכה: שחקן ראשי ותסריט. כלומר, 11 הוא המספר המקסימלי בשבילו.

לרוב ארבעה או כל חמשת הסרטים המועמדים לסרט ולבימוי זוכים בפרס כלשהו. מלבד "לה לה לנד", אלו "מנצ'סטר ליד הים" שיזכה על שחקן ראשי וצפוי לגבור על "לה לה לנד" בפרס התסריט, "אור ירח" שיזכה בפרס התסריט המעובד ואולי על שחקן משנה, "הסרבן", שאולי יחטוף את אחד מהפרסים בצליל, ו"המפגש" שיצא בידיים ריקות.

"גדרות". ויולה דיויס.

"גדרות". ויולה דיויס.

בקטגוריות המשחק שלושה זוכים די סגורים: קייסי אפלק על "מנצ'סטר ליד הים", אמה סטון על "לה לה לנד" וויולה דיויס על "גדרות". שתי האחרונות גם ירביצו נאום הגון ומרגש מתובל בהומור. זו הפעם הראשונה מאז "מיליון דולר בייבי" (2004) שמהסרט הזוכה בכלל מועמדת שחקנית ראשית (לעומת זאת, חמישה שחקנים ראשיים היו מועמדים מתוך הסרטים הזוכים מאז).

בנוגע לשחקן המשנה נראה שזה יהיה מהרשלה עלי על "אור ירח" אבל כאן יש סיכוי שדב פאטל יזכה. פאטל, שלא היה מועמד על תפקידו ב"נער החידות ממומביי" (2008), זוכה האוסקר לסרט הטוב ביותר, מועמד כשחקן משנה על "סארו: הדרך הביתה" המבוסס על סיפור אמיתי. הסרט מועמד ל-6 פרסים, כולל לסרט הטוב ביותר, ואולי ירצו לתת לסרט פרס כלשהו כדי שלא יצא בידיים ריקות. כמו כן, מאז 1998 לפחות אחד מארבעת השחקנים הזוכים גילם דמות של אדם אמיתי ובלי פאטל המסורת הזאת תישבר.

"אור ירח". מהרשלה עלי, אלכס ר. היברט.

"אור ירח". מהרשלה עלי, אלכס ר. היברט.

אגב, הפעם האחרונה שסרט גרף פרסים רבים כל כך היה "נער החידות ממומביי", שזכה ב-8 פרסים (כולל לשיר; שני שירים מתוכו היו מועמדים). מאז זכו הסרטים בהרבה פחות: "מטען הכאב" (6, שזה לא מעט), "נאום המלך" (4), "הארטיסט" (5), "ארגו" (3), "12 שנים של עבדות" (3), "בירדמן" (4) ו"ספוטלייט" (2 בלבד).

סרט– "לה לה לנד"
במאידמיאן שאזל, "לה לה לנד"
שחקן ראשיקייסי אפלק, "מנצ'סטר ליד הים"
שחקנית ראשית– אמה סטון, "לה לה לנד"
שחקן משנה– מהרשלה עלי, "אור ירח" (יש סיכוי לא קטן לדב פאטל, סארו- הדרך הביתה)
שחקנית משנה– ויולה דיויס, "גדרות"
תסריט מקורי– "מנצ'סטר ליד הים"
תסריט מעובד– "אור ירח"
עריכה– "לה לה לנד"
צילום– "לה לה לנד"
עיצוב אמנותי– "לה לה לנד"
תלבושות– "לה לה לנד"
עריכת צליל– "לה לה לנד"
ערבול צליל– "הסרבן"
פס-קול– "לה לה לנד"
שיר מקורי– City of Stars מתוך "לה לה לנד"
אפקטים חזותיים– "ספר הג'ונגל"
איפור ושיער– "יחידת המתאבדים"
סרט אנימציה– "זוטרופוליס"
סרט זר– "טוני ארדמן" (אם תהיה הפתעה אז הסרט הדני Land of Mine)
* אני מתנצל בפני ארבע הקטגוריות שלא אכפת לי מהן: סרט קצר, סרט אנימציה קצר, סרט תעודה וסרט תעודה קצר.

[…] שגרף 7 פרסים מתוך מספר השיא של 14 שלהם היה מועמד. אלו היו הימורי הזוכים שלי בשבוע שעבר (פספסתי 4; ציפיתי ש"לה לה לנד" יזכה ביותר). […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?