הוכרזו הזוכים בפרסי האוסקר 2017: "אור ירח" הטוב ביותר! "לה לה לנד" עם 6 פרסים

"אור ירח". מהרשלה עלי, אלכס ר. היברט.

"אור ירח". מהרשלה עלי, אלכס ר. היברט.

הוכרזו הזוכים בפרסי אוסקר 2017 (ה-89 במספר) של האקדמיה האמריקאית לאמנויות הקולנוע. "אור ירח" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר (!), שנה אחרי ההאשמות כי האוסקר לבן מדי ואין נציגות לאפרו-אמריקאים בקטגורית הסרט הטוב ביותר. וורן ביטי ופיי דאנווי הכריזו על הזוכה בסרט הטוב ביותר, כאשר בטעות הכריזו על "לה לה לנד" כזוכה והודו לכל מי שרצו להודות, ואז אמרו "סליחה, טעות, מעטפה לא נכונה", יש זוכה אחר. "לה לה לנד", המתחרה המוביל לזכיה בפרס הסרט הטוב, גרף 6 פרסים מתוך מספר השיא של 14 שלהם היה מועמד. דמיאן שאזל בן ה-32, קטף את פרס הבימוי הטוב ביותר על הסרט, והגיע לתיקו בן 86 שנים לזוכה הצעיר ביותר בקטגוריה (הקודם היה נורמן טאורוג, שב-1931 היה בן 32 וזכה על "סקיפי").

מתוך הימורי הזוכים שלי בשבוע שעבר, פספסתי 5 זכיות – ובין היתר ציפיתי ש"לה לה לנד" יזכה בסרט הטוב ביותר. כל חמשת הסרטים שהיו מועמדים לבימוי זכו בפרס אחד לפחות. "הסרבן" שקטף שני פרסים, העניק בין היתר למערבל הצליל קווין אוקונל, את זכייתו הראשונה מתוך 21 מועמדויות. בקטגורית הסרט הזר, האפיל "הסוכן" האיראני מעל "טוני ארדמן" הגרמני, וזיכה את הבמאי אשגאר פרח'אדי בזכיה השניה שלו (אחרי "פרידה"). הוא הודיע מראש שלא יגיע לטקס כמחאה על המדיניות של נשיא ארה"ב, דונלד טארמפ.

רשימת המועמדים המלאה לפרסי האוסקר 2017:

הסרט הטוב ביותר
"אור ירח"

בימוי
דמיאן שאזל, "לה לה לנד"

שחקן ראשי
קייסי אפלק, "מנצ'סטר ליד הים"

"לה לה לנד". אמה סטון.

"לה לה לנד". אמה סטון.

שחקנית ראשית
אמה סטון, "לה לה לנד"

שחקן משנה
מהרשלה עלי, "אור ירח"

שחקנית משנה
ויולה דיויס, "גדרות"

תסריט מקורי
דמיאן שאזל, "לה לה לנד"

תסריט מעובד
בארי ג'נקינס, "אור ירח"

"הסרבן". אנדרו גארפילד.

"הסרבן". אנדרו גארפילד.

עריכה
"הסרבן"
* רק סרט אחד משבעת הזוכים האחרונים בסרט הטוב ביותר זכה גם על עריכה ("ארגו").

צילום
"לה לה לנד"

עיצוב אמנותי
"לה לה לנד"

תלבושות
קולין אטווד, חיות הפלא והיכן למצוא אותן
* זכייה רביעית שלה בפרס, סרט "הארי פוטר" (מעולמו של) שזוכה באוסקר. לרעת "לה לה לנד", שחשבתי שיזכה, העובדה שהוא מתרחש בהווה ושני הסרטים הקודמים שזכו בקטגוריה והתרחשו בהווה היו "הרפתקאותיה של פרסיליה מלכת המדבר" (1994) ו"כל הג'ז הזה" (1979).

פס-קול
"לה לה לנד"

עריכת צליל
המפגש

ערבול צליל
קווין אוקונל (ועוד שניים), "הסרבן"

שיר מקורי
City of Stars מתוך "לה לה לנד"

אפקטים חזותיים
ספר הג'ונגל

איפור ושיער
יחידת המתאבדים

סרט אנימציה
זוטרופוליס
* סרט אנימציה חמישי ברציפות של דיסני/פיקסר שזוכה.

סרט זר
"הסוכן" (איראן)

סרט תעודה
"או.ג'יי. סימפסון: תוצרת אמריקה"

סרט תעודה קצר
The White Helmets

סרט קצר
Sing

סרט אנימציה קצר
Piper

[…] שעבר חולקו פרסי האוסקר לסרטים של 2016. בשנים האחרונות רוב הזוכים בסרט הטוב ביותר יצאו ברבעון […]

[…] באקדמיה ציינו כי הסטנדרטים החדשים הם חלק מיוזמת 'צוהר האקדמיה 2025' (Academy Aperture 2025) ואינם סוף פסוק, כך שסביר שעוד קטגוריות בפרסי האוסקר יושפעו בעתיד. התמורות בדרישות של האקדמיה נולדו בעקבות תחרות האוסקר של 2016, אז אף לא שחקן שחור אחד היה מועמד בארבע קטגוריות המשחק כמו גם אף סרט של יוצר שחור היה מועמד לפרס הסרט, דברים שגררו ביקורת רבה על האקדמיה. נשיאת האקדמיה דאז, שריל בון-איזקס, התחייבה להכפיל את הגיוון האתני והנשי בקרב חברי האקדמיה (כדי שההצבעות תהינה מיצגות יותר) עד שנת 2020, והיעד הזה אכן הושג. אגב, האקדמיה שיפרה את הגיוון במועמדויות כבר בתחרות העוקבת ל-2016, כשהסרט "אור ירח" קטף את פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר של…. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?