הושג סיכום: קולנוע סמדר לא יסגר וישופץ

בית הקולנוע לב סמדר

בית הקולנוע לב סמדר

הושג סיכום בין הצדדים וקולנוע לב סמדר בירושלים לא יסגר. במקום זאת, בית הקולנוע ישופץ בעלות של כמיליון ש"ח וחוזה שכירות המקום שלו יוארך בעשר שנים. הנושא טעון חוזה סופי שטרם נחתם.

הסיפור החל כבר לפני כשנה, כשחוזה השכירות על הנכס עמד לפוג ורשת בתי הקולנוע לב ניסתה להגיע להבנות עם בעל הנכס על הקלה בעלויות השכירות כדי לאפשר את שיפוצו של המקום. רשת לב טענה כי היא משלמת סכומים גבוהים על השכירות בנכס, כשהתחרות בירושלים התרחבה עם פתיחת סינמה סיטי ויס פלנט. בעל הנכס טען מצידו כי הוא קיבל הצעות תשלום שכירות גבוהות יותר, ואין לו סיבה להשתתף בעלויות התאמת הנכס לתצורה מתקדמת של הקרנת סרטים משום שאין מדובר בתיקונים בדומה לתיקון נזילה בדירה שכורה למגורים.

משלא הגיעו להבנות, וארבעה חודשים לפני תום חוזה השכירות, איימה רשת לב בדצמבר האחרון לסגור את קולנוע סמדר. התושבים התרעמו, וסגן ראש עירית ירושלים, עפר ברקוביץ', התערב ובמרוצת למעלה משלושה חודשים הצליח לפשר בין הצדדים. כאמור, בהנחה שהחוזה העדכני והסופי יחתם בין שני הצדדים, הנכס יהיה בשכירותה של רשת לב לעשר השנים הקרובות שבהן תוכל להמשיך ולהפעיל את בית הקולנוע, אשר סבל מקשיים כלכליים מספר פעמים (האחרונה ב-2009). לב התחייבה גם להשקיע כמיליון ש"ח בשיפוץ המקום, והעירייה ככל הנראה התחייבה להשתמש בבית הקולנוע למטרות שונות (למשל כנסים ואירועים) כדי להזרים לקופתו כספים.

שיפוץ קולנוע סמדר מיועד להתחיל כבר בתום חג הפסח (אמצע אפריל), ולהיארך מעט יותר מחודשיים (עד תחילת יולי).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?