"שודדי הקאריביים 5" פתח בצמרת אבל חלש; "משמר המפרץ" לא עמד בציפיות

"שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר". חביאר ברדם.

"שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר". חביאר ברדם.

סרט ההרפתקאות "שודדי הקאריביים 5: נקמתו של סלזאר" פתח, על פי הערכות, עם 62.2 מיליון דולרים בקרב 4,276 בתי קולנוע בצפון אמריקה, בסוף השבוע של יום הזיכרון האמריקאי (יום חג שמח, שתוספת היום שלו לסופ"ש מביאה את "שודדי" לכ-77 מיליון דולרים). זוהי הפתיחה הנמוכה ביותר לסרט המשך בסדרה (הראשון גרף 42 מיליון דולרים). "שודדי הקאריבים 4: זרמים זרים" (2011) החזיק בתואר המפוקפק עד כה, עם כ-90 מיליון דולרים, והעובדה שהוא לא הצליח להגיע לרבע מיליון דולרים בכל זמן הריצה שלו בבתי הקולנוע (הסתפק ב-241 מ"ד) לא מבשרת טובות לפרק החמישי, שעלה רק קצת פחות ממנו (230 מיליון דולרים במקום 250 מיליון). מה שכן, בזכות תוספת ההכנסה שהעניק "שודדי הקאריביים 5", אולפני דיסני הגיעו לרף השנתי של מיליארד הדולרים בזמן מהיר מאד יחסית (השני הכי מהיר בהיסטוריה, אחרי שקבעו את השיא אשתקד לתחילת במאי).

מחוץ לצפון אמריקה, המצב של "שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר" הרבה יותר חיובי (לאולפנים, וכנראה פחות למי שכבר מאס בסדרת הסרטים הזו). הסרט הכניס כ-208 מיליון דולרים כשפתח בכמעט-כל השווקים האפשריים (כולל ישראל). את התודות הגדולות לבכורה הגבוהה חייב הסרט לסין (67.8 מיליון דולרים) ולרוסיה (18.1 מיליון דולרים), באחרונה הוא שבר את שיא ההכנסות בבכורה לסרט הוליוודי. הכנסות כל סרטי הקולנוע באירופה הושפעו לרעה ממתקפת הטרור בהופעת אריאנה גרנדה במנצ'סטר, אנגליה, ועל אף זאת, הכנסותיו של "שודדי" נחשבות טובות מאד. הפרק הרביעי והקודם בסדרה הכניס כ-800 מיליון דולרים מחוץ לצפון אמריקה, שהם בערך פי 3 מההכנסות בתוך צפון אמריקה. לכן בדיסני תולים תקוות רבות בשווקים החיצוניים למקום מושבם, אפילו שהרווח שלהם על כל הכנסה הוא נמוך יותר.

"משמר המפרץ".

"משמר המפרץ".

ובהמשך טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה, סרט הקומדיה "משמר המפרץ" איכזב משפתח עם 18.1 מיליון דולרים בקרב 3,647 בתי קולנוע. עם תוספת הכנסות יום הזיכרון, הוא צפוי לסיים עם 22 מיליון דולרים בלבד, וכל זאת למרות ההתבססות על סדרת הטלויזיה המצליחה ומסע הפרסום הויראלי המאסיבי שערך כוכב הסרט דוויין ג'ונסון. בעקבות כך, "משמר" לא הצליח להתעלות אפילו על הכנסות "שומרי הגלקסיה: חלק 2" בסוף השבוע הרביעי שלו, משזה הוסיף עוד 19.9 מיליון דולרים והגיע בארבעת שבועותיו ל-333.2 מיליון דולרים.

"הנוסע השמיני: קובננט" צנח דרסטית בהכנסותיו עם ירידה של 70.9 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר (בו אחז במקום הראשון) וכעת הכניס 10.5 מיליון דולרים בקרב 3,772 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 57.3 מיליון דולרים. סרט הנעורים "הכל הכל" חתם את החמישיה העליונה עם ירידה בת 47.3 אחוזים בהכנסותיו, שהיתרגמו לתוספת 6.2 מיליון דולרים. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 21.5 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?