"המומיה" עם טום קרוז פתח חלש בארה"ב והפסיד ל"וונדר וומן", אבל שבר שיא בשאר העולם

"המומיה". אנאבל וואליס, טום קרוז.

"המומיה". אנאבל וואליס, טום קרוז.

סרט הפנטסיה-אימה "המומיה" בכיכובו של טום קרוז פתח בצפון אמריקה, על פי הערכות, עם 32.2 מיליון דולרים בקרב 4,035 בתי קולנוע. זהו סכום הנמוך מהציפיות שהיו מהסרט (הגרסה של 1999 עם ברנדן פרייז'ר פתחה עם 43.4 מיליון דולרים ועלתה 80 מיליון דולרים, ואילו זו עם קרוז עלתה 125 מיליון דולרים), כמו גם בעייתי לכוונות של האולפנים של הסרט, יוניברסל, לפתוח 'יקום קולנועי' של מפלצות, כשהסנונית הראשונה היא הסרט הזה. "המומיה" זכה לביקורות קטלניות, אך קשה להאמין שזהו הבלם היחיד של הסרט כי גם הקהל שכן הגיע לצפות בו העניק לו ציונים נמוכים בסקרים. הסרט גם הצליח לענין את הקהל פחות מסרט בבימויה של אישה ובכיכובה של אישה (וזה מפתיע לטובה בהתחשב בהלך הרוח האמריקאי), וזהו כמובן "וונדר וומן" שגרף בקופות כמעט כפול מ"המומיה".

עם זאת, המצב בשאר העולם הרבה יותר טוב בשביל "המומיה": הסרט פתח עם כ-141.8 מיליון דולרים מחוץ לצפון אמריקה, על פי הערכות. הסרט הופץ ב-63 ארצות ושווקים (לא כולל ישראל), כשב-46 מהם הוא תפס את צמרת טבלת שוברי הקופות המקומית, כולל בסין עם 52.2 מיליון דולרים לבדה (סכום גבוה יחסית). בכך, שבר הסרט את השיא לפתיחה עולמית של סרט עם טום קרוז, שבו החזיק עד כה "מלחמת העולמות" (2005) בבימויו של סטיבן שפילברג, עם 102.5 מיליון דולרים מחוץ לצפון אמריקה (או 167 מיליון דולרים בכל העולם, לעומת 174 מיליון ל"מומיה"). קרוז הוא שחקן אהוב יותר מחוץ לארה"ב, אולי משום שבארצו מרבים לעסוק בחייו האישיים ובדת שלו, ובסין אולי גם אהבו את הקריצות של "הסמוראי האחרון" ו"קצה המחר" אליהם. אם הופתעתם ש"מלחמת העולמות" הוא סרט-הטום-קרוז הכי מכניס בבכורה שלו מחוץ לצפון אמריקה, זכרו שסרטים הוליוודים לא תמיד פותחים במקביל בכל העולם. למשל "משימה בלתי אפשרית 5: אומת הנוכלים" לא פתח בסין ובברזיל במקביל לקוריאה ולאנגליה (ולכן הסתפק בבכורה בת 64.5 מיליון דולרים בלבד מ-40 שווקים).

"וונדר וומן" כאמור זכה בצמרת טבלת שוברי הקופות הצפון-אמריקאית של סוף השבוע, עם תוספת בת 57.2 מיליון דולרים בקרב 4,165 בתי קולנוע. מדובר בירידה קלה יחסית בהכנסות מהשבוע שעבר, שנאמדת ב-44.6 אחוזים בלבד. מעבר לסטטיסטיקה הכללית, זוהי גם הירידה הנמוכה ביותר (בהרבה) לסרט מהיקום הקולנועי של DC, כש"יחידת המתאבדים" צנח ב-67.4 אחוזים ו"באטמן נגד סופרמן" צנח ב-69.1 אחוזים. סך הכל בשבועיים גרף "וונדר" 205 מיליון דולרים בצפון אמריקה.

"וונדר וומן". גל גדות.

"וונדר וומן". גל גדות.

במקום ה-3 בטבלה ניצב סרט האנימציה המשפחתי "קפטן תחתונים: הסרט" עם ירידה בת 48.4 אחוזים בהכנסות אל תוספת 12.3 מיליון דולרים בקרב 3,529 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 44.6 מיליון דולרים. "שודדי הקאריביים 5: נקמתו של סלזאר" ו"שומרי הגלקסיה: חלק 2" אחריו, עם תוספות של 10.7 מיליון דולרים אל סך של 135.8 מיליון ב-3 שבועות, ו-6.2 מיליון אל סך של 366.4 מיליון דולרים ב-6 שבועות, בהתאמה. שישי בטבלה ניצב סרט האימה "זה מגיע בלילה" (ש.ל.ר, It Comes at Night) שפתח עם 6 מיליון דולרים בקרב 2,533 בתי קולנוע, ושמיני בטבלה ניצב סרט הביוגרפיה "מיגן לוי" (ש.ל.ר, Megan Leavey) שפתח עם 3.8 מיליון דולרים בקרב 1,956 בתי קולנוע. בינהם התברגה הקומדיה משמר המפרץ" עם תוספת של 4.6 מיליון לסך של 51.1 מיליון דולרים ב-3 שבועות.

שיוכים: שוברי קופות

[…] בסוף שבוע הראשון שלו בארה"ב הסרט נפל אל מול ההצלחה של…. השאלה האם הרוח הגבית שהוא זכה לה בחו"ל, שם כוחו של טום קרוז חזק יותר מסתבר, יגרום ליוניברסל לחשוב שהרעיון שלהם הוא הצלחה. אני מאד מקווה שלא, ושהכישלון של הסרט בארה"ב בשבוע הפתיחה יגרום לכך שאולי יסגרו את הגולל על הפרויקט הזה בראשיתו. זה לא שזה עסק ממשלתי וצריך לספק עבודה למקורבים, בהוליווד הכסף מדבר. אני לא מצפה שאת הכסף הזה ישקיעו בסרט אינדי קטנים ומוצלחים, אבל גם לעשות קולנוע גיבורי על ומפלצות צריך לדעת איך לעשות. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?