עוד ישראלים בפסטיבל קאן 2017: "מצור" (1969), פרויקט VR "צינה"; פרס לבמאית "לא פה, לא שם"; הביתן הרשמי ושמלת מירי רגב

"מצור". גילה אלמגור, יהורם גאון.

"מצור". גילה אלמגור, יהורם גאון.

פסטיבל קאן 2017 (ה-70 במספר) נפתח, וזו הזדמנות חגיגית מספיק לסקור את כל מה שהתעדכן בזוית הישראלית שלו:

הסרט הישראלי "מצור" (1969) של ז'ילברטו טופאנו, שב לפסטיבל עם עותק דיגיטלי חדש (שהוזמן על ידי הארכיון הישראלי לסרטים ומיועד לפסטיבל ירושלים) 48 שנים לאחר בכורתו שם.

פרויקט המציאות המדומה "צינה: סימפוניה של געגועים" של שירין אנלן, יוצג במסגרת 'נקסט' (Next) ליצירות מציאות מדומה (VR) שנערכת בפעם השלישית. הפרויקט מתעד כמה מהאנשים הקבועים שנהגו לשבת בכיכר דיזנגוף, רגע לפני הריסתה.

הבמאית הערביה-ישראלית מייסלון חמוד ("לא פה, לא שם") תקבל את פרס היוצרת הצעירה במסגרת 'נשים בתנועה' של קרן קרינג (Kering) בפסטיבל. חמוד זוכה בפרס בהתאם לכללי המסגרת, לפיהם זוכת הפרס הראשי, היא הפעם איזבל הופר, בוחרת את הזוכה בפרס היוצרת הצעירה. עדכון 23.5.17: סרטה של חמוד, "לא פה, לא שם", קטף עבורה גם פרס לסרט העלילתי הטוב ביותר במסגרת חיצונית לפסטיבל בשם 'פורום עולם טוב יותר' (Better World Fourom).

אל השטיח האדום בהקרנת סרט הפתיחה של הפסטיבל, "הרוחות של ישמעאל" (ש.ל.ר, Les fantômes d'Ismaël), הגיעה שרת התרבות והספורט הישראלית, מירי רגב, והשמלה שלה תהפוך מחר לשיחת הברזיות במשרדים (או לפחות לשיחת הברזיות באולמות התרבות). את השמלה, המפגינה את נופי ירושלים, עיצב אביעד אריק הרמן, וזאת לרגל 50 שנה לשחרור ואיחודה של העיר (במלחמת ששת הימים):

מירי רגב בפתיחת פסטיבל קאן 2017. צילום: אלי סבתי

מירי רגב בפתיחת פסטיבל קאן 2017. צילום: אלי סבתי

עוד על מירי רגב: היא צפויה להכריז מחר בפתיחת הביתן הישראלי הרשמי בפסטיבל כי יתקיים מענק חדש לעידוד הפקות זרות שיגיעו לצלם בישראל – באמצעות החזר של עד 25% מעלות ההשקעה בארץ.

כפי שכבר דיווחתי כאן, הסרטים הישראלים "ממערב לירדן" של עמוס גיתאי ו"בן ממשיך" של יובל אהרוני מאוניברסיטת תל אביב, יוקרנו במסגרות 'שבועים של במאים' ו'סינפודסיון', בהתאמה.

מחוץ לפסטיבל (אבל במקביל לו במכוון), הסרט הישראלי "פיגומים" של מתן יאיר יוקרן במסגרת ACID לקידום קולנוע עצמאי.

פסטיבל קאן נפתח כאמור היום, וימשך עד ה-28 במאי.

[…] פסטיבל ירושלים יתקיים השנה בין ה-13 ל-23 ביולי עם פרסים בסך של למעלה מחצי מיליון ש"ח לזוכים, ועם הקרנת העותק המשופץ של "מצור" (1969) שגם הוקרנה בפסטיבל קאן האחרון. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?