"בייבי דרייבר" – ביקורת #3

"בייבי דרייבר". ג'ון האם, אייזה גונזלס, ג'יימי פוקס, אנזל אלגורט.

"בייבי דרייבר". ג'ון האם, אייזה גונזלס, ג'יימי פוקס, אנזל אלגורט.

"בייבי דרייבר" הוא פיצוץ של סטייל יחודי ומוסיקה. סרט שודים מרענן, המצליח להביא סצנות אקשן מסחררות בלי צורך בטנקים על הכביש או צוללות שיורות על רכבים. אך חרף הפסקול המגניב, הסטייל והשונות הבולטת שלו מסרטי אקשן טיפוסיים, הוא לא חף מבעיות. הסרט סובל מקצב לא יציב שלא הצליח להחזיק אותי במתח לכל אורכו וסוף שנמרח על יותר מדי סצינות.

זהו הסרט החמישי של אדגר רייט ("מת על המתים", "סקוט פילגרים נגד העולם") שחוזר לכיסא הבמאי לאחר סיומה של טרילוגיית ה"קורנטו" לפני כארבע שנים. כמו הסרטים האחרים שלו, "בייבי דרייבר" נשען באופן כבד על תרבות הפופ ומעברים חדים בין סצנות שמגבירות את הקצב, אלא שכאן רייט פשוט לא מצליח להחזיק את המתח וברגע שהסרט מוריד הילוך, הוא כבר לא מצליח לחזור לקצב. הסצינה שפותחת את הסרט השאירה בי התרגשות רבה שליוותה אותי לאורך כל הסרט, ובאופן כללי, אדגר רייט הוא במאי מבריק ושונה בנוף ההוליוודי ולכן גם אם בסרט יש בעיות, הסך של הכל מתעלה עליהן.

עלילת הסרט עוקבת אחרי בייבי (אנזל אלגורט), נהג שודים יוצא מן הכלל, שעובד בשביל לשלם את חובותיו כלפי אחד מראשי הפשע באטלנטה, דוק (קווין ספייסי). בייבי נמצא רוב הזמן עם אוזניות ושומע מוזיקה כדי להחליש את הזמזום הקבוע באוזניו, תוצאה של תאונת דרכים בה הוא איבד את הוריו. עבור כל שוד, דוק מרכיב צוות שונה של מומחי פשע. כמובן חלק מאותם מומחים לא כל כך אוהבים את הרעיון של נהג שכמעט לא מדבר ונמצא עם אוזניות רוב הזמן.

בעזרת השירים של ליונל ריצ'י, קווין, טי-רקס ועוד, בייבי מנסה לשלם את חובותיו ולברוח מחיי הפשע עם בת זוגו, המלצרית דבורה (לילי ג'יימס). אבל פסיכופטים כמו באטס (ג'יימי פוקס), באדי (ג'ון האם) ודרלינג (אייזה גונזלס) בצוות פשע, הם מתכון לאסון וסוף העידן של בייבי כנהג שודים מתרחק במקום להתקרב.

יש ל"בייבי דרייבר" קאסט מבריק ורייט עשה עבודה מצוינת בלהוציא מהם המון חיים ואישיות. יש לכל אחד מהדמויות תכונות שונות לגמרי שבאות לידי ביטוי בכל רמה, כגון לבוש, מבטים ושפת גוף, וצורת הדיבור. מרענן ונחמד לראות סרט שלא דואג רק לתת חיים ותלת ממדיות לדמות הראשית ומגיש לנו חוויה של דמויות שונות זו מזו באופן מוקפד ומשלים. עם זאת, הקשר בין בייבי לדוק לא מצליח להתבסס כמו שצריך. לפעמים הם מתנהגים כמו צוות שמעריך זה את זה ולפעמים כמו אויבים. העובדה הזאת קצת פוגעת מבחינה עלילתית בסרט, כי יש החלטות שהדמויות לוקחות שאינן מבוססות היטב.

"בייבי דרייבר". אנזל אלגורט, ג'יימי פוקס.

"בייבי דרייבר". אנזל אלגורט, ג'יימי פוקס.

המוסיקה היא ממש דמות נוספת בסרט, מכניסה לאווירה של כל סצנה ותורמת לחווית הצפייה באופן משמעותי. כמו כן, מבחינת האפקטים, אם היה בסרט CGI, אני ממש לא שמתי לב. הכל נראה מאוד אמיתי וזה מרשים ומרתק, כולל פעלולי רכב כמו שמזמן לא ראיתי.

דירוג: ★★★½☆

בייבי דרייבר (ארה"ב, 2017)
בימוי: אדגר רייט | תסריט: אדגר רייט | משחק: אנזל אלגורט, ג'יימי פוקס, ג'ון האם, אייזה גונזלס, לילי ג'יימס
הפצה: א.ד.מטלון, החל מה-29.06.2017 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?