ארבעה ישראלים בפסטיבל ונציה 2017: "פוקסטרוט", "געגוע", "העדות", "הבן דוד"

"פוקסטרוט".

"פוקסטרוט". צילום: גיורא ביח

הסרט "פוקסטרוט" יחזיר את הבמאי שמוליק מעוז לתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה 2017 (ה-74 במספר) באיטליה, 8 שנים אחרי שהפך לישראלי היחיד שקטף את הפרס (עם סרטו "לבנון"). ואמנם "פוקסטרוט" הוא המשתתף הישראלי הבולט בשל המסגרת בה ישתתף, יוקרנו עוד שלושה סרטים ישראלים בפסטיבל השנה: "העדות" של עמיחי גרינברג ו"הבן דוד" של צחי גראד יוקרנו במסגרת 'אוריזונטי' (Orizzonti), ואילו "געגוע" של שבי גביזון יוקרן במסגרת החיצונית 'ימי ונציה' (Venice Days).

"פוֹקְסְטְרוֹט", בכיכובם של ליאור אשכנזישרה אדלר ויונתן שיראי, מספר על זוג הורים שגרים בדירה מרווחת בזמן שבנם החייל משרת רחוק מהם, ועל אף המרחק, הם משנים אלה את גורלו של זה. ב"העדות", אורי פפר מגלם היסטוריון דתי הנלחם בהכחשת השואה. ב"הבן דוד", מגלם צחי גראד מושבניק השוכר פועל פלשתיני לעבודה, מה שמוציא ממנו ומסביבתו את הרע שבהם. ו"געגוע", בכיכובם של שי אביבי, אסי לוי ונטע ריסקין, מספר על גבר (אביבי) שנפגש שוב עם אהובתו מהאוניברסיטה, והיא מגלה לו על בן שנולד לה ממנו, ודבר מה נוסף – שיהפכו את חייו על פיהם.

"פוקסטרוט" זוכה להערכה רבה בהקרנות האקדמיה לקראת פרסי אופיר, ואילו "געגוע" כבר הוקרן בפסטיבל ירושלים וקטף את פרס חביב הקהל ופרס התסריט הטוב ביותר. פסטיבל ונציה יערך השנה בין ה-30 באוגוסט ועד ה-9 בספטמבר. בתוך כל זאת, פרויקט המציאות המדומה "דבר לא קורה" (Nothing Happens) של הישראלים אורי ומיכל קרנות, יוצג במסגרת התחרותית החדשה לפרויקטי מציאות מדומה של הפסטיבל.

[…] בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2017 (ה-33 במספר), ובינהם שלושה מכוכבי פסטיבל ונציה הישראלים: "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז, "הבן דוד" של צחי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?