"לוגאן לאקי" – ביקורת

"לוגאן לאקי". צ'אנינג טאטום, דניאל קרייג, אדם דרייבר.

"לוגאן לאקי". צ'אנינג טאטום, דניאל קרייג, אדם דרייבר.

"לוגאן לאקי" הוא סרט בתת ז'אנר שאני אוהב ובלט בשנות ה-60 ועוד אמצע שנות ה-70, של שודים (heist), בעיקר של כספות עם כסף או יהלומים, בין השאר עם "ה-11 של דני אושן" בכיכובו של פרנק סינטרה ב-1960, "טופקאפי", "גמביט", "איך לגנוב מיליון", "השוד המושלם", "המעגל האדום" הצרפתי, "היהלום הלוהט"  ו"העוקץ".

סטיבן סודרברג ביים, צילם וערך את הסרט (ויכול להיות שגם כתב אותו תחת שם בדוי שלישי שלו). גם כשהסרטים שלו פחות מעניינים או טובים, הם עשויים מעולה, ואני שמח שהוא לא פרש מבימוי סרטי קולנוע (למה לצאת בהצהרות?) כי הוא שופע כישרון.

צ'אנינג טייטום שמנמן, מזוקן וצולע (בסרט הרביעי שלו עם סודרברג, שיודע להוציא ממנו את המיטב) ואדם דרייבר (שבעקבות הסדרה "בנות" ממשיך משום מה לקצור תפקידים בסרטים של במאים נחשבים) מגלמים את האחים ג'ימי וקלייד לוגאן, אחים אשר מגייסים את האסיר ג'ו באנג (דניאל קרייג עם שיער בלונדיני קצוץ ומבטא דרומי) לשדוד כספת עם כסף "טרי" מהרווחים של יום מרוצי מכוניות. הוא דורש לשתף את שני אחיו הצעירים בתכנית (את אחד מהם מגלם ג'ק קוויד, הבן של מג ריאן ודניס קוויד).

לג'ימי יש בעיות כספיות, כמובן, אחות ספרית (ריילי קו, נכדתו של אלוויס פרסלי, שכיכבה בעונה הראשונה של "מאהבת בתשלום מראש" שמבוססת על סרטו של סודרברג "חברה בתשלום" [באנגלית שניהם The Girlfriend Experience]), אישה לשעבר (קייטי הולמס), ובת צעירה.

אנשים וסודרברג אוהבים סרטים על שודים. בהתחלה מציגים לנו למה הוא צריך את הכסף, המטרה שלו, מראים לנו חלק מהתכנון, יש מתח מובנה, משהו בדרך משתבש, מתגברים על זה והשאלה אם יצליחו לחמוק עם הכסף והאם ייתפסו אחרי זה.

"לוגאן לאקי". דווייט יואקם, דניאל קרייג.

"לוגאן לאקי". דווייט יואקם, דניאל קרייג.

סודרברג ביים את שלושת סרטי "אושן 11 – 1213" וכאן הכול פחות נוצץ, עם כוכבים קטנים יותר ובמקום לאס וגאס וערים גדולות ושלל של מיליונים מדובר בשוד צנוע יותר, וכך גם הסרט. התסריט שמיוחס לרבקה בלאנט (שזה כביכול סרטה הראשון) מלא הברקות רעיוניות בנוגע למרכיבים של השוד. לוקח זמן להבין לפעמים איך מה שרואים משתבץ בהמשך, וזה מעולה. יש מתח, יש הומור, ומבט מתנשא עם דרומיים טיפשים. למרות שלא יודעים הרבה על הדמויות גם לדמויות הקטנות ביותר יש אישיות מובחנת והרגשה שלא מדובר ב"מנהל בית כלא" ו"אסיר" רגילים ושבלוניים. בכל זאת אפשר היה לקצר את הסרט (בן 119 הדקות), חייבים לראות את כל השיר של הבת שלו? והייתי גם מקצץ את השורה האחרונה בבר.

דירוג: ★★★☆☆

לוגאן לאקי (ארה"ב, 2017)
בימוי: סטיבן סודרברג | תסריט: רבקה בלאנט | משחק: צ'אנינג טאטום, אדם דרייבר, דניאל קרייג, ריילי קו, בריאן גליסון
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-17.08.2017 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

שחקנים מעולים אחד אחד!

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?