ג'יי-ג'יי אברמס יביים את "מלחמת הכוכבים 9" במקום קולין טרברו; הסרט נדחה לדצמבר 2019, סופ"ש אחרי "וונדר וומן 2"

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 - הכוח מתעורר". קתלין קנדי, ג'יי-ג'יי אברמס.

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר". קתלין קנדי, ג'יי-ג'יי אברמס.

הבמאי ג'יי-ג'יי אברמס יחליף את קולין טרברו בבימוי הסרט "מלחמת הכוכבים 9" (Star Wars: Episode IX), לאחר שהאחרון 'התפוטר' לפני כשבוע בעקבות חילוקי דעות יצירתיים עם קברניטי חברת ההפקה לוקאס-פילם. לפי שמועות, התפקיד הוצע במקור לבמאי הפרק השמיניריאן ג'ונסון, אך הלה סירב, וככל הנראה בלוקאס-פילם, כמו גם באולפני דיסני, החליטו ללכת על בטוח ולחזור למי שהקים לתחיה את המותג בקול תרועה של כ-2 מיליארד דולרים מסביב לעולם. "עם 'הכוח מתעורר', ג'יי-ג'יי סיפק את כל מה שיכולנו לקוות לו, ואני נרגשת לבשר על שובו כדי לסגור את הטרילוגיה," מסרה נשיאת לוקאס-פילם, קתלין קנדי.

שובו של אברמס למותג אינו רק הימור בטוח עבור לוקאס-פילם. זהו המשך מגמה של החלפת הצלחות-חולפות ביד בטוחה. ללוקאס-פילם כבר היו קשיים עם הבמאי גארת' אדוארדס ב"רוג אחת", ובעוד הזה לא הוחלף, לוקאס-פילם למדו מהטעות, ואת צמד הבמאים פיל לורד וכריסטופר מילר הם פיטרו זמן קצר לפני תחילת צילומי הסרט על האן סולו, על כל העלויות הכרוכות בפיטורים כאלה בזמן שכזה. במקום הצמד שעשה את "סרט לגו" המצליח, לוקאס-פילם הביאו את רון האוורד הותיק, ולסרט על אובי-וואן הם שכרו את סטיבן דלדרי הותיק גם הוא. כעת גם טרברו, שהצליח בטירוף עם "עולם היורה" (1.67 מיליארד דולרים בעולם), עף החוצה ובמקומו היד הבטוחה של אברמס הונחה על סרט הסיום של הטרילוגיה החדשה.

להחלפה של טרברו באברמס יש תוצר לוואי: האחרון ישכתב את התסריט יחד עם כריס טרו, ולכן צריך עוד זמן לפרויקט. אז אולפני דיסני שינו את תאריך היעד מה-24 במאי 2019 (שיא הקיץ בקופות בארה"ב וגם יום הזיכרון האמריקאי) ל-20 בדצמבר 2019 (סמוך לחג המולד שיחוג ארבעה ימים מאוחר יותר, וגם סופ"ש זהה לזה שבו יצא "הכוח מתעורר"). הענין עם התאריך החדש הוא שסופ"ש אחד קודם צריך לצאת "וונדר וומן 2" (13 בדצמבר 2019), ואחרי שראו באולפני האחים וורנר שההצלחה של "וונדר וומן הראשון" גדלה מתוך היענות שבוע אחר שבוע בקופות, הם יבינו שעליהם להזיז את הסרט כדי שלא להתחרות על אותו הקהל מול "מלחמת הכוכבים 9" כבר מהשבוע השני של הסרט שלהם באקרנים.

"וונדר וומן". גל גדות.

"וונדר וומן". גל גדות.

שיוכים: חדשות סרטים

[…] חדשה אינה מתבקשת. לפי השמועות, משלוקאס-פילם ודיסני פיטרו את קולין טרברו מבימוי פרק הסיום של הטרילוגיה הנוכחית, […]

[…] יצירתי. כך קרה עם פיל לורד וכריס מילר ("סרט לגו"), קולין טרוורו ("עולם היורה") וג'וש טרנק. לוקאס-פילם מבטיחים מידה […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?