"בחזרה לבורגונדי" – ביקורת

"בחזרה לבורגונדי". אנה ז'יררדו, פיו מרמאי, פרנסואה סיביל.

"בחזרה לבורגונדי". אנה ז'יררדו, פיו מרמיי, פרנסואה סיביל.

לא הגיעו לבתי קולנוע בארץ סרטים רבים סביב עולם הכרמים וייצור היין שכל כך אופייני וחשוב לצרפת ולצרפתים, ואלה שראינו לאחרונה לא היו טובים (לא אנקוב בשמם כי הם לא ראויים לזה). "בחזרה לבורגונדי", אחד מעשרת הסרטים הצרפתיים הכי מצליחים בצרפת השנה, מלא קטעים של טיפול בגפנים ויש בו גם דמויות מעניינות.

במרכז "בחזרה לבורגונדי" שלושה ילדים (בת ושני בנים) שצריכים להחליט על עתידו של הכרם המשפחתי. ז'ולייט היא מומחית ליין, הבן הצעיר ז'רמי נשוי לבת של בעלי כרם עשירים מקומיים וז'אן הוא שחוזר לבורגונדי, צרפת אחרי היעדרות ארוכת שנים.

אין פה דרמות גדולות ואני יכול להבין אנשים שיגידו שהסרט משעמם. הדמויות והשחקנים יותר מוצלחים מהעלילות של סדריק קלאפיש, שכתב וביים. בניגוד לסרטיו "פריז" ו"פודינג אירופאי" (והמשכיו) הפעם לא ליהק את רומן דוריס לתפקיד הראשי. פיו מרמיי מצוין כז'אן ואני משער שנראה אותו מקבל יותר תפקידים ראשיים בקרוב (לא רק בגלל השעות הרבות שניכר שהוא מבלה בחדר כושר). הוא מדייק בכל הצדדים של הדמות שמובילה את הכול.

"בחזרה לבורגונדי". פיו מרמאי.

"בחזרה לבורגונדי". פיו מרמיי.

מעבר לחלקים החקלאיים וצפייה באנשים מערבבים קלות את המשקה בגביע היין שלהם הסרט מתעסק ביחסים בין אנשים (שם הסרט בצרפתית "מה שמקשר בינינו", או משהו כזה), בין שלושת האחים, של ז'רמי עם אשתו והוריה, ומתמקד בז'אן. הסיפור של האח הצעיר מעניין וזה של האחות מעט לוקה בחסר.

לרגעים הרגשתי שיש בו בסיס אפשרי למיני סדרה מעניינת, שגם בה הייתי מוכן לוותר על כל הקטעים עם בעלי הכרם השכן. לצרפתים יש איזה עניין קבוע של חוסר חיבה, מעבר ליריבות, בין יצרני יין שכנים.

"בחזרה לבורגונדי". אנה ז'יררדו, פיו מרמאי, פרנסואה סיביל.

"בחזרה לבורגונדי". אנה ז'יררדו, פיו מרמאי, פרנסואה סיביל.

הסרט מכיל קטעים אנושיים, כולל פלאשבקים קצרים ומדויקים, רגעים שמרגישים כמו של בני משפחה אמיתיים, צילומי הנוף לאורך העונות יפים, הוא מעט ארוך וקצת צפוי ועם סוף שקצת יותר מדי אורז הכול יפה בסרט, אבל בסך הכול כיף לצפות בו.

דירוג: ★★★½☆

בחזרה לבורגונדי (צרפת, 2017)
בימוי: סדריק קלאפיש | תסריט: סדריק קלאפיש, סנטיאגו אמיגורנה, ז'אן מרק רוללו | משחק: פיו מרמאי, אנה ז'יררדו, פרנסואה סיביל, ז'אן מרק רוללו
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-05.10.2017 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?