שוברי קופות: "ליגת הצדק" לא הכניס אפילו 100 מיליון דולר בבכורה

"ליגת הצדק". גל גדות, ריי פישר.

"ליגת הצדק". גל גדות, ריי פישר.

סרט הקומיקס "ליגת הצדק" לא עמד בציפיות, ועל פי הערכות גרף כ-96 מיליון דולרים בצפון אמריקה בסופ"ש הבכורה שלו, בקרב 4,051 בתי קולנוע. הסכום-המכובד-באופן-כללי, נמוך לז'אנר, ואפילו סרט המקורות של "וונדר וומן" הצליח לעקוף אותו בבכורתו (103 מיליון דולרים). בסופו של דבר, זוהי הבכורה הנמוכה ביותר ביקום הקולנועי של די-סי, שלא לדבר על ההשוואה המתבקשת לבכורה של "הנוקמים" ב-2012, שהניבה סכום שיא לזמנו של 207.4 מיליון דולרים.

התוצאה העגומה הגיעה ככל הנראה עקב אכזבה של הקהל: יומו הראשון של "ליגת הצדק" באקרנים בצפון אמריקה (יום חמישי) היה עוד יחסית תקין, משהכניס 13 מיליון דולרים – 2 מיליון יותר מ"וונדר וומן". אלא שככל הנראה השמועות על טיב הסרט הירוד החלו להתפשט, וחיזקו אותן הביקורות המקצועיות השליליות. כמו כן, לסרט היה שיווק בעייתי-משהו: רק שני גיבורים מוכרים בקולנוע (וונדר וומן ובאטמן) ועוד שלושה גיבורים לא מוכרים שפוגשים לראשונה כאן (אקווה-מן, סייבורג והפלאש – שהאחרון דווקא מצליח יפה בטלויזיה). האס החזק ביותר של די-סי נעדר לחלוטין מהשיווק של "ליגת הצדק": לא נאמרה שום מילה על סופרמן, [ספוילר]שכביכול מת ב"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק".[/ספוילר] אם כשיש את סופרמן, הסרט גרוע ("באטמן נגד סופרמן"), למה לבוא ל"ליגת הצדק" שבו אין אפילו את סופרמן האהוב? בשביל אקווה-מן? וונדר וומן? בשבילה כנראה שאנשים העדיפו פשוט לחכות ל"וונדר וומן 2".

"ליגת הצדק". גל גדות.

"ליגת הצדק". גל גדות.

בכל פעם שחשבנו שהנה, האופל והדיכאון שאופפים את הסרטים שיצר זאק סניידר ביקום הקולנועי של די-סי ("איש הפלדה", "באטמן נגד סופרמן", "ליגת הצדק") הנחילו את הכישלון הביקורתי והקופתי האחרון, ואולפני האחים וורנר למדו את הלקח ויאירו את החשיכה לכיוון הקליל של מארוול – אנחנו לבסוף מתבדים. לכן, קשה לדעת מה קורה כעת במסדרונות שם בעקבות התוצאה החלשה של "ליגת הצדק". התקווה היא שהם יסתכלו על הבמאית פאטי ג'נקינס והצלחת "וונדר וומן", ויתנו למישהו מהאסכולה שלה (או לה עצמה) לנהל את העניינים מעכשיו. קשה לתלות את התקוות ברכש החדש ג'וס ווידון, משום שזה היה מעורב עמוקות ב"ליגת הצדק", וההשקעה הכספית שניתנה לו בצילומים מחדש של חלקים מהסרט לא הניבו הרבה תועלת. אם כבר, ישנם מי שמבקשים שתצא הגרסה של סניידר לסרט (הוא פרש אחרי שבתו התאבדה ו-ווידון תפס פיקוד במקומו).

אגב, "ליגת הצדק" פתח ב-65 ארצות ושווקים מלבד צפון אמריקה, ושם הניב הסרט את אחת הבכורות הגדולות בהיסטוריה עם 185.5 מיליון דולרים. אבל גם כאן, ל"נוקמים" היה הישג יפה הרבה יותר משהצליח לגרוף 185.1 מיליון דולרים בעזרת 39 ארצות ושווקים בלבד.

"פלא". ג'ייקוב טרמבלי.

"פלא". ג'ייקוב טרמבלי.

ובחזרה למבט על סוף השבוע האחרון בקופות בצפון אמריקה, מי שכן הפתיע לטובה הוא סרט הדרמה "פלא" שניצב שני בטבלה עם בכורה בגובה 27.1 מיליון דולרים בקרב 3,096 בתי קולנוע. סרט הקומיקס "תור 3: ראגנארוק" סבל מהתחרות מול "ליגת הצדק" וירד ב-61.8 אחוזים בהכנסות, שהסתכמו ב-21.8 מיליון דולרים בקרב 4,080 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 247.4 מיליון דולרים.

סרט הקומדיה "גבר, גבר 2" הוסיף 14.8 מיליון דולרים בקרב 3,575 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 50.6 מיליון דולרים. ו"רצח באוריינט אקספרס" חתם את החמישיה העליונה עם 13.8 מיליון דולרים בקרב 3,354 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 51.7 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
ארז

אתה טועה ל DC קומיקס היו פתיחות הרבה יותר נמוכות.
באטמן מתחיל עם 47.8 מיליון דולר
גרין לנטרן 53.1 מיליון דולר

[…] הקולנועי של DC, שהגיעו לשיא דווקא ב"ליגת הצדק" (הן בקופות והן בביקורות), שאמור היה להיות פסגת הסרטים ביקום, […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?