"מלחמת הכוכבים 8: אחרוני הג'דיי" עם הבכורה הקופתית השניה בגובהה בהיסטוריה

"מלחמת הכוכבים: פרק 8 - אחרוני הג'דיי". ג'ון בויגה.

"מלחמת הכוכבים: פרק 8 – אחרוני הג'דיי". ג'ון בויגה.

עם ביקורות מצוינות ועדת מעריצים מושבעת, הסרט "מלחמת הכוכבים: פרק 8 – אחרוני הג'דיי" פתח בקופות של צפון אמריקה עם כ-220 מיליון דולרים מתוך 4,232 בתי קולנוע. מדובר בבכורה השניה בגובהה בהיסטוריה, אחרי "מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר" (247.97 מ"ד) ולפני "עולם היורה" (208.8 מ"ד) ו"הנוקמים" (207 מ"ד). "אחרוני הג'דיי" גרף 104.8 מיליון דולרים ביום שישי (עם עזרה בת 45 מיליון מהקרנות טרום בכורה מאוחרות בלילה שבין חמישי לשישי), מה שהביא אותו גם ליום הבכורה השני בגובהו בהיסטוריה, גם כן אחרי "הכוח מתעורר", ולפני "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" (91 מ"ד). מחוץ לצפון אמריקה, גרף הסרט 230 מיליון דולרים (בלי סין, שם יצא הסרט ב-5 בינואר), וסך הכל הכנסותיו מסביב לעולם עומדות על 450 מיליון. זוהי הבכורה החמישית בגובהה בהיסטוריה (או שלישית אם מוציאים מהמשוואה את ההכנסות מסין של הסרטים בטבלת השיא).

אמנם "אחרוני הג'דיי" הוא סרט המשך שני בטרילוגיה החדשה של "מלחמת הכוכבים", ובדרך כלל מצפים מסרט המשך להתעלות בהכנסותיו על קודמו, אלא שכאן כידוע מדובר למעשה בפרקים 7-8 בסדרה ארוכת שנים. גורם ההפתעה העצום מטיבו של "הכוח מתעורר" היה כנראה מרכיב עצום בהצלחתו, וגם המותג התעורר איתו בקולנוע אחרי תרדמת של כעשור (להוציא סרט אנימציה בדרך וגרסאות מחודשות של הסרטים הישנים). ל"אחרוני הג'דיי" אין את נתוני הפתיחה הללו: כבר היה את "הכוח מתעורר" לפניו, וגם היה את "רוג אחת". יתר על כן, הקהל אהב מאד את "הכוח מתעורר" ואיתו גם הביקורות היו חיוביות. ל"אחרוני הג'דיי" יש גם כן ביקורות מצוינות בצפון אמריקה, אבל הקהל פחות התלהב: באתר הביקורות הבינלאומי 'רוטן טומטוז', דעת הקהל עליו כרגע עומדת על כ-56 אחוזים חיוביים בלבד.

הסרט היחיד שהעז לצאת במקביל ל"מלחמת הכוכבים" הוא סרט האנימציה "פרדיננד", שפתח עם 13.3 מיליון דולרים בקרב 3,621 בתי קולנוע. אין ספק שהסרט נפגע מ"מלחמת הכוכבים", כמו גם מהתחרות מול סרט האנימציה "קוקו" (גם הוא של דיסני, כמו "מלחמת"), שבשבוע הרביעי שלו באקרנים הוסיף 10 מיליון דולרים בקרב 3,155 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 150.8 מיליון דולרים.

"פרדיננד".

"פרדיננד".

סרט הדרמה "פלא" התמקם רביעי בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע, והוסיף 5.4 מיליון דולרים בקרב 3,047 בתי קולנוע. בסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 109.3 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה "ליגת הצדק" עם תוספת של 4.2 מיליון דולרים בקרב 2,702 בתי קולנוע. בסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 219.5 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?