שוברי קופות 04.05.09: וולברין עולה על כל הציפיות

יו ג'קמן ו"אקס-מן המקור: וולברין" נעצו את סכיניהם עמוק בקופות בסוף השבוע האחרון עם הכנסות של 87 מיליון דולרים, על פי הערכות. בארץ, כרגיל, שומרים על הקלפים קרוב לגוף בענין, אבל בארה"ב מדובר בפתיחה הטובה ביותר ל-2009 (נכון, זו לא חוכמה, זה שובר קופות הקיץ הראשון), ובפתיחה ה-18 הטובה ביותר בכל הזמנים. "וולברין" התמקם לו מיד אחרי "ספיידר-מן 2" (88.1 מ"ד) ומיד לפני "אקס-מן 2" (85.6 מ"ד) בטבלה זו, אך על "אקס-מן 3" (102.8 מ"ד, מקום 9) לא הצליח לגבור. במקום הראשון, אגב, עדין עומד "האביר האפל" עם 158.4 מ"ד.

מותג האקס-מן הוכיח את עצמו פעם נוספת כשם דבר להצלחה. הביקורות בחו"ל לא היו נלהבות מדי (קראו את הביקורת הנחרצת של גיא שלנו), ובכל זאת, המוני אנשים פקדו את 4,099 בתי הקולנוע שבהם הוקרן הסרט בארה"ב (כמות רבה מאד, יחסית, ביחוד לשבוע ראשון). האלטרנטיבות לסרט הפעולה הזה לא זכו ליותר מדי הצלחה, ובכללן גם הקומדיה הרומנטית "אקסיות לכל הרוחות" עם מתיו מקונוהיי וג'ניפר גארנר (שאני לפחות, התגעגעתי אליה). "אקסיות", שגם היא פתחה בסוף השבוע האחרון שם (אצלנו מיולי), גרפה הביתה 15.3 מיליון דולרים על פי הערכות. "אובססיבית" (ש.ל.ר, Obsessed) המשיך לגרוף עוד 12.2 שהצטברו ל-47 מיליון דולרים בשבוע השני שלו.

סרטי הילדים "שוב בן 17" ו"מפלצות נגד חייזרים" הוסיפו לקופתם 6.3 מיליון דולרים ו-5.8 מ"ד (בהתאמה), מה שמזכיר לי שאמש הספקתי לצפות בפרק הראשון של "תיכון השיר שלנו", ואני רוצה לציין שמצב הטלויזיה שלנו מעולם לא נראה לי נורא כל כך. ומה שבאמת אני חושש ממנו הוא, שחבורת העבריינים והפרחות שהן הדמויות שמרכיבות את הסדרה, הן שיקוף המציאות ולא הקצנה לטובת יצירת תחושות גיבורות אצל הצופים/ות. וקצת פחות נורא מזה – אבל עדין נורא – היה המשחק של חני נחמיאס ומשפטי הדיאלוגים שהדביקו לה (או שהיא התאימה לעצמה).

טוב, נחזור לעניינו. האם אתם חושבים שההורדות הפיראטיות של "אקס-מן המקור: וולברין" תרמו / לא השפיעו / הזיקו לדו"ח הקופות המרשים שלו? האם הסרט יכל להוציא גם את אלו שהסתפקו בצפיה בו במחשב לבתי הקולנוע, או שמה אלו שצפו בו רצו לראות את הגרסה הסופית עם כל האפקטים ופסקול שלם והתפתו לשלם ממיטב כספם? אני אגב, בדעה שהסרט יכל למשוך עוד קהל שפשוט הסתפק בגרסה הכמעט-גמורה, פשוט משום שלא שמעתי הרבה רחשים באינטרנט על כמה הסרט טוב וראוי לכספי הציבור. אז… דעתכם בנדון?

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?