שוברי קופות 11.05.09: סטארטרק עולה על הציפיות

"סטארטרק" פתח בסוף השבוע האחרון בארץ ובארה"ב, ועל פי הערכות לרווחים שלו, לא השאיר הרבה מקום לתהות האם יהיה סרט המשך. בשלושת ימי סוף השבוע גרף הסרט סכום משוער של 72.5 מיליון דולרים (ואם להוסיף את יום טרום הבכורה, 76.5 מ"ד). הקהל האמריקאי העדיף את האקשן והשובבות של סילאר – סליחה, ספוק – וקפטן קירק הצעירים, והשאיר את
"אקס- מן המקור: וולברין" מחוץ לתמונה עם התרסקות יוצאת דופן בשבוע השני שלו – ירידה של כמעט 70 אחוזים בהכנסות (כשלרוב הירידה עומדת על כ-50%) אל 27 מיליון דולרים שמסתכמים בכמעט 130 מיליון בשני שבועותיו.

בעיני, בחרו הצופים נכונה. את "וולברין" הספקתי לראות בסוף השבוע וקצת באיחור, ואמנם נהנתי ממנו יותר מגיא, אני בדעה שהמסע בין הכוכבים הוא מרתק יותר ועשוי יותר טוב (והיי, גם לא הורס שום דבר היסטורי בסדרה, להבדיל מוולברין). אם טרם הספקתם לראות אותם, כדאי להתחיל ב"סטארטרק". ונשוב לענייני הקופות: עבור "סטארטרק" מדובר בפתיחה הטובה ביותר אי פעם לסרט בסדרה. אם כתבות הצבע אדירות המימדים שראיתם בעיתונים (שלא לדבר על מוסף הגלריה ב"הארץ") נתנו לכם הרגשה שמעריצי הסדרה קיימים בכל פינה ומחביאים באמתחתם תלבושת מסורתית, כנראה שהוטעתם. מרבית הסרטים לא הצליחו לפתוח עם סכום גבוה מ-20 מיליון דולר (ורק "מסע בין כוכבים: המפגש" הגיע ל-30 מ"ד). עוד יצוין להבנת גודל ההישג של הבמאי ג'יי-ג'יי אברמס, כי מרבית הסרטים הצליחו לגרוף בקופות במהלך כל התקופה שלהם באקרנים סכום דומה לסכום שגרף הסרט החדש בסוף שבוע אחד.

את המקום השלישי בטבלת שוברי הקופות של סופה"ש תפסה הקומדיה הרומנטית "אקסיות לכל הרוחות" עם סכום נאה מאד של 10.4 מיליון דולרים, על פי הערכות. המותחן "אובססיבית" (ש.ל.ר, Obsessed) ושיר ההלל "שוב בן 17" חתמו את החמישיה הפותחת עם 6.6 מיליון דולרים ו-4.4 מ"ד בהתאמה.

למען המעריצים שראו את "סטארקטרק" ולא אהבו, הנה שני הכוכבים, כריס פיין וזאקרי קווינטו, פונים אליכם (וגם לאונרד נימוי בא לבקר).
(הקליפ הוסר, מצטער)

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?