אוסקר 2010: חוזרים לבחור את הסרט הטוב מבין 10 סרטים

פסלון האוסקראת זוכה פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר לשנת 2010 יבחרו חברי האקדמיה האמריקאית מבין 10 סרטים, לראשונה מזה שישה עשורים. חלוקת פרסי האקדמיה (האוסקר) לשנת 2010 (ה-82 במספר) תתקיים ב-7 במרס של השנה הבאה, באולם קודאק שבהוליווד.

בכל 65 השנים האחרונות, נבחר הסרט הטוב ביותר מבין 5 מועמדים אפשריים. שנת 1943 היתה השנה האחרונה בה התמודדו על הפרס עשרה סרטים, והזוכה בו היה "קזבלנקה". אגב, בשנים 1931 ו-1932 התמודדו על הפרס שמונה סרטים, וב-1934 ו-1935 התמודדו שנים עשר סרטים.

נשיא האקדמיה לאמנויות הקולנוע והמדעים, סיד גאניס, אמר במסיבת העיתונאים שנערכה לפני זמן קצר:

"אחרי יותר משישה עשורים, האקדמיה חוזרת לחלק משורשיה המוקדמים, כשהיצע רחב יותר התחרה על הפרס הראשי של השנה. התוצאה הסופית, כמובן, תהיה זהה – זוכה הסרט הטוב ביותר יחיד – אבל המירוץ לקו הסיום יכיל 10, לא חמישה, סרטים גדולים מ-2009. קיומם של 10 מועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר תאפשר למצביעי האקדמיה להכיר ולהכליל חלק מהסרטים הנפלאים שלעיתים קרובות מופיעים בקטגוריות אחרות של האוסקר, אבל הוצאו החוצה [מפאת חוסר מקום] מהמירוץ לפרס הראשי."

אני רוצה להאמין שכוונת דבריו של גאניס, ושל האקדמיה בכלל במעשה זה, הוא לכפר על האיוולת שהתרחשה השנה (2009) כאשר הסרט המצוין "האביר האפל" אפילו לא היה מועמד, לעומת סרטים גרועים כמו "נער קריאה". נכון, בגלל המצב הכלכלי העגום במיוחד ששרר בארה"ב באותה התקופה, הוא עדין לא היה גובר על "נער החידות ממומביי", גם אם כן היה נכנס לחמישיה הסופית, אבל לפחות היתה מכירה האקדמיה באיכותו. נשאלת רק השאלה האם ישנם מספיק סרטים ברמה המתאימה כדי למלא את עשרת המועמדויות?

המועמדים בכל הקטגוריות לפרס האוסקר 2010 יוכרזו ביום שלישי, ה-2 בפברואר של השנה הבאה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?