ביקורת: בדרך לחתונה עוצרים בווגאס

מימין: אד הלמס, בראדלי קופר, זאק גליפינקאיס ותינוק. מתוך: בדרך לחתונה עוצרים בווגאס.

מימין: אד הלמס, בראדלי קופר, זאק גליפינקאיס ותינוק. מתוך: בדרך לחתונה עוצרים בווגאס.

"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" (או באנגלית: האנגאובר – הרבה יותר פשוט לא?) הוא ללא ספק אחד הסרטים היותר מצחיקים שיצא לנו לראות לאחרונה (וזה נאמר אחרי צפיה לא קלה ב"ברונו"). אמירה כזאת מחייבת, ידוע לנו, אבל בהתחשב בעובדה שיחד איתנו אולם שלם מפוצץ באנשים כמעט ועשה במכנסיים מרוב צחוק (או אולי לא כמעט?) – אנחנו מוכנים להתחייב. כן, האנגאובר זה הסרט המצחיק ביותר הרשמי של השנה, סרט שללא ספק מעמיד סטנדרט גבוה לבאים אחריו.

טוד פיליפס אחראי להתקפי הצחוק הקשים שאתם הולכים לעבור, במידה ותחליטו (בתבונה) ללכת לראות את הסרט. פיליפס, כידוע, אחראי על סרטים גדולים לא פחות כגון "אולד סקול" ו"רוד טריפ". מי שלא ראה את הראשון – ראשית כל שיסטור לעצמו – ואחר כך שידאג לתקן את הטעות הזאת. ובכן, פיליפס ממשיך במיטב המסורת השנונה של סרטי קומדיה קרועים, מוטרפים, הזויים, רדודים ובעיקר – מוצלחים. לא נפחד להשוות את הסרט הזה לקומדיות אחרות שלא הצלחנו להירגע מהן, כגון "פיינאפל אקספרס" ו"אחים חורגים" (למרות שאם צריך לדרג, הרי שהשניים האחרונים גוברים על האנגאובר בכל זאת).

אז נכון שכותבי הסרט, ג'ון לוקאס וסקוט מור לא מחזיקים בארסנל הפרטי שלהם ביצירות מופת ("אקסיות לכל הרוחות", לעזאזל? טוב, לא ננטור לכם טינה על זה), ונכון שהפעם התסריט רדוד בצורה יוצאת דופן – כאשר מראש שולפים את כל הקלפים בתקווה לסנוור אותנו או פשוט לחנוק אותנו מרוב צחוק (שתי האופציות למעשה עבדו) – ובכל זאת מגיע להם שנוריד בפניהם את הכובע, שכן לולא כל פרט ופרט בסרט – הוא לא היה מגיע לרמות הטמטום הקשות והקורעות מצחוק אליו הוא הגיע.

ראוי לציין, ואנחנו לא משוחדים או משהו אלא רק אוהבים לציין עובדות חשובות, שהסרט גם מצליח מאד בהתחשב בנתונים שזורמים מעבר לים: מקום 169 ברשימת 250 הסרטים הטובים של IMDB והכנסות של מעל מ-250 מיליון דולר בארה"ב בלבד (הקומדיה שדורגה R הרווחית ביותר אי פעם)! אין ספק שמדובר בגיחה מרשימה ביותר. ועוד עובדה מעניינת: כבר עכשיו עובד פיליפס וחלק מהשחקנים הבולטים על הסרט הבא, שיקרא, כמה מפתיע: האנגאובר 2.

מימין: בראדלי קופר ואד הלמס. מתוך בדרך לחתונה עוצרים בווגאס.

מימין: בראדלי קופר ואד הלמס. מתוך בדרך לחתונה עוצרים בווגאס.

מצטערים לאכזב במובן הזה אבל, אם ראיתם את הקדימון (הטריילר) – ראיתם כמעט את כל הסרט, וזו אשמתם של יוצרי הטריילרים של הוליווד שמצד אחד מתים לגרור אותך לקולנוע, ומצד שני גומרים לך את העלילה בדקה וחצי של "סניק פריבוויו". ובכל זאת, נסביר בקצרה לכל אלו שמתעקשים: דאג (ג'סטין בארת'ה) מתחתן, וכיאה למיטב המסורת האמריקאית – הוא והחבר'ה נוסעים לווגאס למסיבת רווקים בלתי נשכחת (אוהו כמה שהיא בלתי נשכחת, לו רק היו יודעים מראש). החבר'ה הם פיל (בראדלי קופר) על תקן הגבר המסוקס והמבין עניין, סטו (אד הלמס) בתפקיד רופא השיניים המתוסכל שלא מבין עד כמה חייו משעממים ועד כמה הזוגיות שלו נוראית, ואלן (זאק גליפינקאיס הקורע) – הגיס לעתיד של דאג.

עם החומר האנושי הזה יוצאים הארבעה (במרצדס המדהימה של החם לעתיד של דאג) למה שעתיד להיות הלילה המטורף ביותר בחייהם. וכפי שראיתם או לא ראיתם בטריילר, מדובר בהאנגאובר (חמרמורת) חמור של החבר'ה, כאשר הם מתעוררים בבוקר למחרת ומנסים להבין איפה דאג, למה יש להם נמר בחדר האמבטיה, תינוק בשידה של הבגדים, פחות שן קדמית לסטו, ניידת משטרה בחנייה של המלון – ועוד מלא דברים שהשתיקה יפה להם, על מנת שלא תבואו עם בטן מלאה מידי.

ניסיון השחזור של ערב המסיבה מוביל אותם להבין עד כמה הזוי היה הלילה המדובר, וכאן למעשה נכנסת כל העלילה המטלטלת מצחוק הזאת, שעד כמה שהיא צפויה או לעוסה או כפויה – היא פשוט עושה את העבודה ולא נותנת מנוח אף לא לרגע אחד – כך שהולכת לכאוב לכם הבטן מרוב צחוק. ראו הוזהרתם. הערה קטנה וחשובה: בסוף הסרט, בזמן הכתוביות, ישנן כמה תמונות קשות לצפייה ולא ממולצות לילדים או לנשים עדינות. ראו הוזהרתם בשנית.

פיליפס חצי-הימר פה עם שחקנים חצי-מוכרים, אבל אין ספק שהזכיה בלוטו מגיעה לו על הליהוק של גליפיאנקיס המבריק שללא ספק שדרג את הסרט בכמה רמות וגנב את ההצגה לכל השאר. בראדלי קופר על תקן היפיוף נותן העצות בכלל לא רע, והלמס (שחלקכם אולי ראיתם אותו ב"המשרד") מפתיע גם כן. אפילו מייק טייסון נתן את הקיק שלו לסרט, נודה בשקט.

התר גרהם ואד הלמס. מתוך בדרך לחתונה עוצרים בווגאס.

הת'ר גרהם ואד הלמס. מתוך בדרך לחתונה עוצרים בווגאס.

מבחינת מוסיקה – לרגע אולי תטעו ותחשבו שאתם באחד מהמועדונים החמים בווגאס (או בפיתוח?) וכנראה שזו גם המטרה של הסרט, כך שעם פסקול של "זמרים" וראפרים עם רפרטואר לא עלינו, אי אפשר שלא להיכנס לאווירה. מה שאהבנו זה שאין אפילו לא שמץ של ניסיון להפוך את הסרט לתרבותי במובן כלשהוא, גם לא מבחינת המוסיקה. תודה לאל.

אחרי שהתרגלנו להעריץ את חבורת ג'אד אפטאו על היכולת לקרוע אותנו מצחוק כל פעם מחדש, מתווסף פה סרט קאלט נוסף שלא נופל ברמה מהסרטים המקושרים לעיל. בהחלט הסרט המצחיק ביותר שייצא לכם לראות הקיץ, ואולי גם אחד הטובים בשנים האחרונות. מי שלא מוכן לרדת נמוך עם ההומור שלו – שישקול ויתור, אולם מי שבא לו סרט שאפילו לרגע אחד לא מפסיק להצחיק – שירוץ לראות. כמובן שיחד עם הרדידות, באות ההנאות, השאלה היא רק עד כמה רדוד אתם מסוגלים. יאמר לזכות האנגאובר שהרדידות היא לא הכל בסרט הזה.

דירוג: ★★★★☆

בדרך לחתונה עוצרים בוגאס
ארה"ב, 2009
100 דקות.
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-28.07.2009 בבתי הקולנוע.
בימוי:
טוד פיליפס
תסריט:
ג'ון לוקאס
סקוט מור
שחקנים:
בראדלי קופר
אד הלמס
זאק גליפינקאיס
ג'סטין בארת'ה

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?