דיסני רוכשת את מארוול תמורת 4 מיליארד דולרים

דיסני disneyמארוול marvel

חברת וולט דיסני הודיעה אתמול (ב') בשעות אחה"צ (שעון ישראל) כי היא רוכשת את חברת מארוול אנטרטיינמנט תמורת 4 מיליארד דולרים. המשמעות הבולטת ביותר של העסקה היא ש-5,000 הדמויות ששייכות לעולם של מארוול (בינהן הדמויות של אקס-מן, ספיידר-מן, בלייד, וארבעת המופלאים) יעברו לחזקתה של חברת וולט דיסני.

ככל הנראה, דיסני רצו לתרגם את שלל הדמויות של מארוול לסרטים מצליחים אפילו יותר ולכן רכשו בפתאומיות את מארוול – עסקה שהכתה בהפתעה את מרבית הוליווד ואת הבורסה של ארה"ב. התעסקותה של דיסני בגיבורי על הסתכמה פחות-או-יותר בסרט "משפחת סופר-על". מארוול מצידה, יכולה כעת להיעזר במשאבי ההפצה הרחבים של דיסני (שנבנו במשך 86 שנותיה) בכדי להפיץ את סרטיה ודמויותיה, דבר שהיא התמקדה בו מאד עם סרטיה האחרונים, בעיקר עם "אקס- מן המקור: וולברין" (שרווחיו מחוץ לארה"ב עברו את סף 183 מיליון הדולרים).

נזכיר רק כי החברה המתחרה למארוול בתחום הקומיקס וגיבורי העל, חברת DC Comics, נשלטת בידי ענקית המדיה המתחרה של דיסני, תאגיד האחים וורנר (חברת בת של טיים-וורנר). הסרט "האביר האפל" בו כיכב הגיבור "באטמן", גילגל לאחים וורנר בשנה שעברה מעל 530 מיליון דולרים בתוך ארה"ב ועוד 468.6 מיליון דולרים מחוצה לה (סך הכל מעל מיליארד דולרים).

ניתן להציץ בהודעה הרשמית שנשלחה לבורסה על הרכישה כאן, ובהודעה הרשמית שנשלחה לעיתונאים כאן.

[…] מהדהדת רכישת הענק של מארוול וגיבורי העל שלה בידי דיסני, באולפני פוקס לא מבזבזים זמן ומקדמים הפקת סרט שיתחיל […]

[…] הערצתו לקוק וכעת הוא 'הרוס' מחדשות עזיבתו של קוק); סוכמה עיסקת רכישה ענקית של מארוול ומותגי גיבורי העל הפופולרי…; הוקמה זרוע חדשה לסרטי אנימציה מפחידים בשיתוף גיירמו […]

[…] "מארוול" שייכת לחברת "דיסני", שרכשו גם את "לוקאס פילם" של ג'ורג' לוקאס, והפיקו בעשור הנוכחי טרילוגיה שלישית ואחרונה של "מלחמת הכוכבים", שני סרטים מקדימים נוספים ("רוג אחת", "האן סולו") וגם את הסדרה The Mandalorian שתשודר בשירות הסטרימינג של דיסני-פלוס. "פיקסר" (של "דיסני") הפיקו בעיקר סרטי המשך בעשור הזה ורק ארבעה סרטים מקוריים: "אמיצה", "הקול בראש", "הדינוזאור הטוב" ו"קוקו". השלישי לא היה הצלחה גדולה מאוד אך הם עדיין שומרים על 100 אחוזי הצלחה. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?