הקולנוען רומן פולנסקי נעצר בשוויץ

צו המעצר האמריקאי בן 31 השנים נגד רומן פולנסקי סוף סוף מומש, והקולנוען נעצר אמש (שבת) בדרכו לפסטיבל הסרטים בציריך, שבשוויץ. מעצרו של פולנסקי נערך על רקע קיום יחסי מין עם קטינה אמריקאית, והצו נגדו הוצא עוד ב-1978.

פולנסקי הגיע לפסטיבל בכדי לקבל היום פרס הוקרה למפעל חיים, ולהתניע את הרטרוספקטיבה של סרטיו בפסטיבל. יחד עם זאת, על פי ההצהרה שפורסמה מטעם הפסטיבל נטען כי פולנסקי נעצר בנמל התעופה של ציריך מיד עם נחיתתו, בידי שוטרים שוויצרים. עוד נאמר בהצהרה כי על אף שהמעצר הכה בהלם את המארגנים, הם ימשיכו את הפסטיבל והרטרוספקטיבה לסרטיו כמתוכנן, בכדי שהכל יוכלו "להביע סולידריות והערצה לקולנוען", כך נכתב. דובר המשטרה של ציריך, סטפן אוברלין, אישר את דבר מעצרו של פולנסקי.

עוד בשלהי שנות ה-1970, נעצר פולנסקי באשמת מתן סמים ואלכוהול לילדה בת 13, וקיום יחסי מין עימה במהלך פגישת צילומים שנערכה בביתו של ג'ק ניקולסון, בהוליווד. פולנסקי טען להגנתו כי הילדה היתה מנוסה מינית ונתנה את הסכמתה, ובילה 42 ימים בבית המעצר דאז, אך הצליח לאחר מכן להימלט מארה"ב ומעולם לא לעמוד למשפט. במירוץ השנים, פולנסקי לא נעדר מדי מעין המצלמות ולא הסתתר בקפדנות יתרה, אך מעולם עד כה לא מומש נגדו צו המעצר מחוץ לארה"ב, שם הסתתר. מוקדם יותר השנה, נדחה ניסיון ביטול ההאשמות שהגיש הקולנוען לבית המשפט בלוס אנג'לס, אך השופט שם טען שיסכים לשקול מחדש את החלטתו אם הפושע הנמלט ישוב לעיר עד ה-7 במאי השנה – דבר שכמובן לא קרה.

שיוכים: חדשות סרטים

[…] רומן פולנסקי שנעצר במוצ"ש האחרון בדרכו לפסטיבל הסרטים בציריך, התנגד להסגרתו משוויץ לארה"ב. עורך דינו הצרפתי של […]

[…] ההליכים המשפטיים ומאז לא שב לשם. ב-26 בספטמבר האחרון, הגיע פולנסקי לפתיחת פסטיבל הקולנוע בשווייץ, ונאסר שם במטרה להסגירו לארה"ב. הוא היה כלוא בבית כלא […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?