רומן פולנסקי מתנגד להסגרתו לארה"ב

הקולנוען רומן פולנסקי שנעצר במוצ"ש האחרון בדרכו לפסטיבל הסרטים בציריך, התנגד להסגרתו משוויץ לארה"ב. עורך דינו הצרפתי של פולנסקי, הרב טמי, הודיע כי יבקש מהרשויות השויצריות לשחרר את הבמאי בן ה-76 באופן מידי. "אחרי כן," נכתב בהודעה, "צוות ההגנה שלו יציג את האופי הבלתי-חוקי של בקשת ההסגרה מולה הוא עומד." טמי הוסיף בראיון לתחנת רדיו צרפתית, "הוא במצב רוח לוחמני ונחוש בדעתו להגן על עצמו."

לפי החוק השויצרי, לארה"ב עומדים 60 ימים להגיש בקשת הסגרה מסודרת וחזקה, עליה ידונו במשפט ההסגרה של הקולנוען למדינה. לפולנסקי, המחזיק באזרחות צרפתית ופולנית, יש תמיכה רבה מבית כאשר שרי החוץ של שתי המדינות הביעו תרעומת על מעצרו. גם אנשים רבים מהתעשיה זועמים על המעצר, שנערך אמנם אחרי תום צילומי סרטו החדש, "הרוח" (ש.ל.ר, The Ghost), אך זה רק נכנס לשלבי פוסט-פרודקשן ואינו מוכן ליציאתו המתוכננת לאקרנים בעוד מספר חודשים.

פולנסקי נעצר בשלהי שנות ה-1970 באשמת מתן סמים ואלכוהול לילדה בת 13, וקיום יחסי מין עימה במהלך פגישת צילומים שנערכה בביתו של ג'ק ניקולסון, בהוליווד. פולנסקי טען להגנתו כי הילדה היתה מנוסה מינית ונתנה את הסכמתה, ובילה 42 ימים בבית המעצר דאז, אך הצליח לאחר מכן להימלט מארה"ב ומעולם לא לעמוד למשפט.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?