סרט תעודה על בועז דוידזון?

שאול דישי מתכנן סרט תיעודי על הבמאי, התסריטאי והמפיק בועז דוידזון, תחת הכותרת "פרקים בתולדות הקולנוע הישראלי". דישי שימש בעבר כעוזר הבמאי של דוידזון בכמה מהפרויקטים הבולטים יותר שעשה במהלך שנות השמונים, בינהם "ספיחס" ו"אלכס חולה אהבה", ושיתוף הפעולה האחרון שלהם היה על הסרט "אמריקן סייבורג – לוחם הברזל" מ-1993.

הסרט יעסוק על פי המתואר ב"חייו הקולנועיים הראשונים וחייו הקולנועיים השניים של הבמאי בועז דוידזון", בהתיחס להבנתי, לירדתו של דוידזון מהארץ בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת, ומעבר מבימוי כמה מהסרטים הרווחיים ביותר בישראל הקטנה ("אסקימו לימון", "צ'רלי וחצי", "חגיגה בסנוקר"), להפקת סרטים מצליחים יותר ופחות, בהוליווד. כבר 15 שנים לערך שדוידזון מפיק בהוליווד סרטים, יחד עם הצמד אבי לרנר ודני דימבורט, ובין ההצלחות שלהם אפשר למנות את "ג'ון רמבו" המגניב ו"פקד מושחת", חביב המבקרים הישראלים.

דישי החל בצילומים עקרוניים במטרה לענין משקיעים בסרט. בין המרואיינים שכבר נטלו חלק בצילומים אפשר למצוא את דוידזון עצמו, יוסף שילוח, הבמאי חורחה גורביץ', ובמפתיע – גם את מבקר הקולנוע, מאיר שניצר, שמהכירי את כתביו נראה שלא מעריך מדי קולנוענים שעושים סרטים לשם הרווח ולא לשם אמירה אמנותית מיוחדת.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?