yes ו-HOT ביקשו להקים גוף רכישת תוכן משותף

שתי המתחרות בתחום הטלויזיה הרב-ערוצית, yes ו-HOT, פנו לרשות להגבלים עסקיים בבקשה להקים גוף אחד שירכוש סרטים במשותף מהאולפנים הגדולים בחו"ל. כיום, בתחום הסרטים כמו גם בתחום הסדרות, שתי החברות מנהלות מגעים בעצמן מול האולפנים בחו"ל, מה שגורם לטענתן להאמרת התעריפים למול מדינות רוכשות אחרות, ובסופו של דבר הצרכן הוא שמשלם את המחיר.

על פי הטוש, עלות הרכש של שתי החברות מסתכם ב-1.2 מיליארד ש"ח בשנה. לפני כחודשיים נודע כי הוט, שתקציב הרכש שלה הוא הגדול יותר, ניסתה לצמצם את עלויות הרכש שלה בלמעלה ממאה מיליון ש"ח דרך הוזלת מחירים בקרב ספקים שחוזיהם עמדו לעלות לחידוש מולה. פטריק דרהי, בעל המניות החדש בחברה, הוא שמקדם את יוזמות הקיצוצים הללו ומטרתו לקצץ כ-200 מיליון ש"ח מהוצאות התוכן שלה.

משמעות הקמת גוף משותף היא ברורה: הבידול בין שתי החברות יקטן לתחום הסדרות והפקות המקור בלבד, והן ינסו למכור את אותם המוצרים בעטיפות (ערוצים עם שמות מפוצצים באנגלית) שונות בסך הכל. אני בספק אם הצרכן ירגיש הוזלה במחירים אם מהלך שכזה יצא לפועל, אלא אם אחת הרשויות הנוגעות לדבר תקבע זאת כתנאי מקדים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?