שירים וסרטים, חלק ב

בשבוע שעבר ערכנו רשימה של שירים שמוכרים בעיקר משיבוצם בסרט זה או אחר. הפעם, תריסר גרסאות כיסוי לשירים שהופיעו בסרט וזכו להצלחה גדולה. רובם הוקלטו במיוחד בשביל הסרט שבו הם מופיעים. אפשר להרכיב רשימה נפרדת כמעט משירים שמופיעים בסרטיו של אמן איסוף השירים (והתסריטאי-במאי) קווינטין טרנטינו. גם קמרון קרואו ("כמעט מפורסמים", "סינגלס") ידוע בידע המוסיקלי הנרחב שלו. בשבוע הבא, חלק שלישי ואחרון על קטעי מוסיקה קלאסית בסרטים.

"קזבלנקה" (1942)

מעבר לזוג האוהבים, לאשרות המעבר, ללואי ולמטוס שימריא איתה או בלעדיה, לאורך כל הסרט המצוין הזה מתנגנת המוסיקה של השיר שסם הפסנתרן שר: As Time Goes By. השיר נכתב במקור למחזמר ב-1931.

"שיר אשיר בגשם" (1952)

שיר הנושא של הסרט שמלווה את אחד הקטעים הכי יפים ומוכרים בתולדות הקולנוע, שגם מי שלא ראה את הסרט מכיר, שבו ג'ין קלי רוקד עם מטריה בגשם, אינו שיר שנכתב עבור הסרט. לפני שנכתב התסריט הכינו רשימה של שירים ולסרט נכתבו רק שני שירים חדשים. השיר הופיע לראשונה בסרט מ-1929. סטנלי דונן, שביים את הסרט עם ג'ין קלי, אמר שפחות הגיוני לפצוח בשיר כשעצובים או מפוחדים, שהזמן הכי טבעי לפצוח בשיר זה כשמאוהבים. גרסתו של קלי היא המוכרת ביותר. השיר מופיע גם "התפוז המכני".

"תשעה וחצי שבועות של שכרון חושים" (1986)

השתמשו בגרסתו של ג'ו קוקר לשיר You Can Leave Your Hat On של רנדי ניומן מ-1972 כשאליזבת' (קים בייסינגר) מתפשטת לפני ג'ון (מיקי רורק, "המתאבק", כן, כך הוא נראה פעם). השיר מלווה סצנות התפשטות מאז, ואף נכלל ב"ללכת עד הסוף". (גרסתו של קוקר לשירם של הביטלס With a Little Help from My Friends שימשה כשיר הפתיחה של הסדרה "שנות הקסם" שהחלה ב-1988 ומתרחשת בסוף שנות ה-60.)

"חופים" (1988)

Wind Beneath My Wings השיר המפורסם ביותר של בט מידלר מתוך אחד הסרטים הטובים ביותר שלה, הוקלט במקור בידי זמר ב-1982 והיה להיט קאנטרי בזכות זמר אחר ב-1983. הבלדה מתחילה בשורה שמצוטטת לא מעט: Did you ever know that you're my hero. הגרסה כאן אינה מהסרט כדי לא להרוס את הסרט למי שעוד לא ראה אותו.

"בתולות הים" (1990)

שר החלה את דרכה כזמרת, ולפני שחזרה להתמקד בקריירת הזמרה שלה בעקבות הצלחת השיר Believe, עשתה כמה סרטים טובים. בסרט שמתרחש בשנות ה-60 וינונה ריידר וכרסטינה ריצ'י מגלמות את הבנות שלה. השיר (The Shoop Shoop Song (It's in His Kiss שהתפרסם בשנות ה-60 מתנגן על רקע כתוביות הסיום של הסרט ובקליפ הזה ריידר וריצ'י מלוות את שר.

"שומר הראש" (1992)

כל מי שחי על כדור הארץ ב-1992 (וב-1993) שמע את הביצוע של ויטני יוסטון לשיר של דולי פרטון I Will Always Love You. גם הביצוע של פרטון מופיע בסרט. פרטון הודתה שהרוויחה מיליונים רק על הביצוע של ויטני לשיר שהיא כתבה ויצא לראשונה ב-1974. לו מדונה היתה מלוהקת לתפקיד הזמרת שצריכה שומר ראש, כפי ששקלו בשלב מסוים, לא היינו זוכים לגרסה המדהימה הזאת של השיר המצליח ביותר של יוסטון.

"ארבע חתונות ולוויה אחת" (1994)

Love Is All Around מ-1967 זכה להצלחה בגרסה של להקת Wet Wet Wet. ב"אהבה זה כל הסיפור" (2003) של ריצ'רד קרטיס, שכתב את "ארבע חתונות ולוויה אחת" מבצע ביל ניי גרסת כיסוי לחג המולד לשיר הזה.

"ספרות זולה" (1994)

מיה (אומה תורמן) מפעילה מערכת ורוקדת לצלילי Girl, You'll Be a Woman Soon (במקור של ניל דיימונד מ-1967). הקליפ של Urge Overkill לשיר הופיע לא מעט ב-MTV בימים שהיו קליפים בערוץ. (השיר הזה לא חודש בשביל הסרט, הוא הוקלט שנתיים לפני כן אך הוא לא זכה להצלחה עד שהופיע בסרט.)

"סיכון מחושב" (1995)

קוליו חייב את הקריירה הקצרה שלו ללהיט אחד, חידוש לשיר של סטיבי וונדר מ-1976. מפיק הסרט, ג'רי ברוקהיימר, שמע את השיר והורה לשבץ אותו "כמה שיותר" בסרט. השיר הצליח הרבה יותר מהסרט עם מישל פייפר.

"החתונה של החבר שלי" (1997)

כפי שניתן לראות בקטע שלפנינו, השיר I Say a Little Prayer (במקור של דיון וורוויק מ-1967) הוא ממש חלק מהסרט שגילה לעולם את רופרט אוורט. יצא גם קליפ של השיר בביצוע דיאנה קינג.

"בולוורת'" (1998)

בסרטו האחרון של וורן ביטי כבמאי, לפי שעה, הוא מגלם פוליטיקאי ששר ראפ (באמת). הפזמון של השיר Ghetto Superstar מבוסס על השיר Islands in the Stream ששרו דולי פרטון וקני רוג'רס.

"שמש נצחית בראש צלול" (2004)

בק שר את Everybody's Got to Learn Sometime של להקת The Korgis מ-1980.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?