פורסמו המתמודדים לפרס הסרט של פסטיבל ירושלים 2010: קרב ענקים מצפה

מתוך הדקדוק הפנימי.

מתוך הדקדוק הפנימי.

פסטיבל ירושלים 2010 (ה-27 במספר) שיפתח ב-8 ביולי, הכריז על שמונת המועמדים שלו לפרס וולג'ין הפסטיבל לסרט עלילתי באורך מלא, והקרב השנה מענין במיוחד. קרב ענקים ממש. בפינה האחת, זוכה פרס וולג'ין לשנת 2001, דובר קוסאשווילי (על "חתונה מאוחרת"), חוזר עם סרטו החדש "התגנבות יחידים". מנגד, זוכה שנת 2002, ניר ברגמן (על "כנפיים שבורות"), חוזר עם סרטו החדש "הדקדוק הפנימי". בפינה השלישית, זוכה שני פרסי וולג'ין, דן וולמן, (האחד על "המרחק" ב-1994 והשני על "אחות זרה" ב-2000), שב להתמודד על הפרס השלישי עם "גיא אוני". ובפינה הרביעית, אחרי שני פרסי וולג'ין לשחקן הטוב ביותר, ינסה משה איבגי לקטוף עם סרטו הראשון כבמאי, "ביום השלישי", את פרס הסרט הטוב ביותר. גם הסרט הפותח את פסטיבל דרום, "המדריך למהפכה" של דורון צברי, ינסה להתמודד על הפרס, וגם הסרט שהוקרן בשבועיים של במאים בפסטיבל קאן השנה, "המשוטט" של אבישי סיון.

סביר להניח שבימים הקרובים נקבל את רשימת המתמודדים המלאה לכל הפרסים בפסטיבל ירושלים השנה, ומשעשע במיוחד יהיה אם משה איבגי יככב בארבע הקטגוריות הראשיות: הסרט, הבמאי, התסריט, והשחקן הראשי. מתחת לרשימת המועמדים לפרס הסרט העלילתי באורך מלא, מופיעה רשימת המועמדים לפרס הסרט הקצר.

עדכון: ג'ק וולג'ין, שהעמיד לתחרות הסרטים הישראלים בפסטיבל ירושלים סכום של 350 אלף ש"ח מדי שנה, נפטר בגיל 93 מוקדם יותר השנה (בינואר). על כן, מעתה פרס פסטיבל ירושלים אינו קרוי עוד על שמו, אלא על שם רוברט נסים חג'ג', שמשפחת המפיק האיטלקי-אמריקאי תורמת 200 אלף ש"ח לקיום התחרות השנה (ומוסיפה קרן ון ליר עוד 190 אלף ש"ח).

רשימת המועמדים לפרס וולג'ין של פסטיבל ירושלים 2010:

הסרט העלילתי

"אנדנטה", אסף תג'ר
"גיא אוני", דן וולמן
"הדקדוק הפנימי", ניר ברגמן
"המדריך למהפכה", דורון צברי
"המשוטט", אבישי סיון
"התגנבות יחידים", דובר קוסאשווילי
"ביום השלישי", משה איבגי
"מלח ים", איתי לב

הסרט הקצר

"אדם מעביר את עצמו", אורן אדף
"במיטה בעשר בלילה", אסף פולונסקי
"חדרים פרטיים", דן קסטוריאנו
"מריחוזמר", נתנא גיא
"סופייר", פראס ח'ורי
"עזרה ראשונה", ירדן כרמין
"נוחיות", אסף כהן וגל עמירם
"קורקי", אלומרק מרשה
"שומר הברית", יוסף נובל
"שתזכי", הדס כהנא שליסל
"תאילנד", צבי בוקסנשפנר
"תפרים", דנה קידר
"71 מטר מרובע", אלירן מלכא
"לבן", גלעד אמיליו שנקר

מריחוזמר- מחזמר על מריחואנה

כל הכבוד לפסטיבל ירושלים על האומץ- סרט מדהים ומצחיק מאוד אבל מזעזע לעיניים חרדיות…

[…] בוש וימשיך עם שלל סרטים (חלקם מומלצים במהדורה זו). תחרות הסרטים באורך מלא הישראלית מציגה השנה קרב ענקים של ממש שכדאי לשים לב […]

[…] הקולנוע הישראלים בפסטיבל ירושלים, אך זו הפעם הראשונה כזכור שהפרסים המרכזיים ניתנים על שם משפחת חג'ג' במקום על שם […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?