שוברי קופות 02.08.10: "התחלה" לא מוותר על הפסגה; "אידיוט מושלם" שני

מימין: פול ראד עם סטיב קארל. מתוך אידיוט מושלם.

מימין: פול ראד עם סטיב קארל. מתוך אידיוט מושלם.

וואו. גם בשבוע השלישי שלו באקרנים, "התחלה" של כריסטופר נולן הצליח להחזיק בפסגת טבלת שוברי הקופות עם תוספת של 27.5 מיליון דולרים שהצטברו ל-193.3 מיליון דולרים, על פי הערכות. הסרט בכיכובו של ליאונרדו די'קפריו נתקל גם השבוע בפתיחה מפתה מאד, הפעם מצידם של סטיב קארל ופול ראד בסרט "אידיוט מושלם", אך אלו הסתפקו ב-23.3 מיליון דולרים. מדובר בפתיחה נמוכה יחסית לקארל: "גנוב על הירח" שדיבב ויצא לאקרנים בארה"ב לפני כחודש (אצלנו בסוף השבוע הקרוב), פתח עם 56 מיליון דולרים, "שחק אותה סמארט" פתח ב-2008 עם 38.7 מיליון דולרים, אך "דייט לילי" שפתח באפריל פתח עם כמעט אותו הסכום: 25.2 מיליון.

זה מפתיע מאד לדעתי ש"התחלה" מצליח כל כך בקופות. אמנם הביקורות משבחות ואמנם מדובר בסרט מן השורה הראשונה, אך גם מדובר במותחן כבד ומבלבל הדורש מהצופה כמות רבה למדי של מחשבה והקשבה תוך הצפיה. אלו אינן תכונות שנדרשות כדרך קבע מצופי סרטי הקיץ, ומענין לגלות שהקהל ממשיך למצוא ענין. לפני כמעט עשור, "מטריקס" הצליח לבלבל את הצופים ולצבור ביקורות ודעת קהל מעולים, אך רק בתום 25 שבועות באקרנים הגיע ל-171.4 מיליון דולרים, לעומת ה-193.3 שגרף "התחלה" בתוך 17 ימים בלבד.

הסרט היקר ביותר שיצא בסוף השבוע לאקרנים, "כלבים נגד חתולים 2: נקמתה של קיטי" איכזב במידה רבה, וגרף 12.5 מיליון דולרים, על פי הערכות. הוא התברג למקום החמישי ברשימה, ובינו לבין "אידיוט מושלם" התמקמו לפי הסדר: "סולט" עם אנג'לינה ג'ולי שהוסיף עוד 19.3 מיליון דולרים לכדי 70 מיליון בשבועיים; ו"גנוב על הירח", גם כן עם סטיב קארל כאמור, שהוסיף עוד 15.5 מיליון לכדי 190.3 מיליון דולרים בארבעה שבועות. סרט הרומנטיקה "צ'ארלי סנט קלאוד" (ש.ל.ר, Charlie St. Cloud) בכיכובו של זאק אפרון לא זהר, והסתפק ב-12.1 מיליון דולרים שהנחיתו אותו במקום השישי בטבלה.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?