שוברי קופות 07.09.10: "האמריקאי" זוכה בחג; "זוהי סדום" שובר שיא

ג'ורג' קלוני. מתוך האמריקאי.

ג'ורג' קלוני. מתוך האמריקאי.

מותחן הפעולה "האמריקאי" בכיכובו של ג'ורג' קלוני, פתח בסוף השבוע הארוך שלווה בלייבור דיי עם 16.4 מיליון דולרים בלבד, על פי הערכות. הלייבור דיי (יום העבודה), שהתקיים השנה ב-6.9, הוא המבשר רשמית על גוויעתה של חופשת הקיץ ובדרך כלל סרטי אימה ופעולה שיוצאים בו אינם זוכים להצלחה מהדהדת. יחד עם זאת ולשם השוואה, "ליל המסכות" פתח ב-2007 בסוף שבוע מוארך ללייבור דיי גם הוא, אך הרוויח 30.6 מיליון דולרים – כמעט כפול מ"האמריקאי".

מי שנהנה מיום הפתיחה הטוב ביותר של סוף השבוע, "מצ'טה", דווקא התמקם בסופו של דבר במקום השני של סוף השבוע הארוך, עם 14 מיליון דולרים, על פי הערכות. אם הסרט הזה יוקרן כאן על המסך הגדול, זה יהיה נס והסיבה היחידה לקיומו תהא כנראה רוברט דה נירו שמופיע בתפקיד משנה. סרט הפעולה-פשע האלים הזה מתוכנן לנחות באקרנים אצלנו ב-11 בנובמבר השנה, אך ביחד עם הפתיחה הלא-מזהירה הזו, והעובדה שהמפיץ שלו הוא מלך גונזי הסרטים – א.ד.מטלון – אפשר להניח בודאות שעד מחר נדע כבר שהוא נגנז ויצא ישירות לדיוידי בארץ.

סרט הפשע "לוקחים" (ש.ל.ר, Takers) התמקם בשבוע השני שלו במקום השלישי בטבלה, עם תוספת של 13.5 מיליון שהסתכמו לכדי 39.95 מיליון דולרים. אחריו "גירוש השדים האחרון" (ש.ל.ר, The Last Exorcism) שצנח ב-56.9 אחוזים על פי הערכות, אל תוספת של 8.8 מיליון דולרים בשבוע השני שלו, שהסתכמו לכדי 33.5 מיליון. הקומדיה הרומנטית "הולכים רחוק" פתחה רע למדי וחתמה את החמישיה העליונה, עם 8.6 מיליון דולרים בלבד.

מימין לשמאל: טל פרידמן, איל קיציס, אלי פיניש, דב נבון, אסי כהן, יובל סמו.

מימין לשמאל: טל פרידמן, איל קיציס, אלי פיניש, דב נבון, אסי כהן, יובל סמו.

ואצלנו, הסרט הישראלי "זוהי סדום" שבר את השיא של "סוף העולם שמאלה" (434 אלף צופים) מ-2004 ואת השיא של "קוני למל בקהיר" (435 אלף צופים) מ-1983, והפך לשובר הקופות הגדול ביותר מזה 29 שנה, עם 456 אלף צופים. השיא נשבר בתוך ארבעה שבועות בלבד שהסרט רץ בקולנוע, ולפניו עומדים 11 סרטים כשהתחתון בהם הוא "שפשוף נעים" מ-1981, עם 577 אלף צופים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?