פול ג'יאמטי יגיע לפסטיבל חיפה 2010

מתוך הסיפור על פי ברני.

מתוך הסיפור על פי ברני.

השחקן פול ג'יאמטי ("לירות כדי להרוג") יהיה בין האורחים של פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2010 (ה-26 במספר), יחד עם הסרט החדש בכיכובו, "הסיפור על פי ברני" והמפיק שלו, רוברט לנטוס. כ-60 אורחים נציגי תעשית הקולנוע הבין-לאומית יגיעו השנה לפסטיבל החיפאי, ובינהם גם הבמאית הצרפתיה ג'ולי ברטוצ'לי ("מאז שאוטר עזב") והמפיקה הישראלית-צרפתיה יעל פוגל עם סרטן המשותף החדש, "העץ", שנעל את פסטיבל קאן האחרון; והבמאית האיטלקיה פרנצ'סקה קומנצ'יני עם סרטה החדש "המרחב הלבן" שהוקרן בפסטיבל ונציה אשתקד.

"הסיפור על פי ברני" מספר על ברני פנופסקי (ג'יאמטי), אדם רגיל למראה שחי חיים בלתי רגילים. סיפורו של ברני נפרש על פני ארבעה עשורים ושתי יבשות וכולל שלוש נשים, אב חסר מעצורים וחבר מופקר למדי. "העץ" (שיעלה אצלנו לאקרנים ב-30 בספטמבר) עוסק באובדן, בהתמודדות עם שכול ובלידה מחדש ונפרש על רקע הנופים הכפריים המרהיבים של קווינסלנד, אוסטרליה. "המרחב הלבן" מספר על מריה הממתינה לראות אם בתה תשרוד את האינקובטור.

עוד יגיעו לפסטיבל גם הבמאי דניאלה לוקטי והמפיק ריקרדו טוצי שיציגו את סרטם "החיים שלנו" ("La Nostra Vita") שהשתתף בתחרות הרשמית בקאן השנה; הבמאי ההונגרי בנדק פליגאוף עם סרטו החדש "רחם" ("Womb") שהשתתף בתחרות בפסטיבל לוקארנו 2010 ומספר על רבקה השבה לבית המשפחה אחרי שנים של העדרות ופוגשת את תומס, אהבת נעוריה, אך מאבדת אותו בתאונת דרכים; הבמאי הרוסי אלכסיי פופוגרבסקי עם סרטו החדש "איך סיימתי את הקיץ" ("How I ended this summer"), זוכה פרס המשחק והצילום בפסטיבל ברלין 2010 המספר על צמד מפעילי תחנה מטאורולוגית קטנה עם סוד בינהם. כמו כן, הצלם הצרפתי פיליפ רוס יגיע גם הוא לפסטיבל חיפה השנה וינחה כיתת אומן על צילום דיגיטאלי לעומת צילום בפילם (בשיתוף "אקט"). רוס ישתתף גם בהקרנות הסרט "אוקיאנוסים" ("Oceans"), יפגוש את הצופים וישוחח על תהליך העבודה על הסרט, מן הזווית האישית והמקצועית של מי שהיה מעורב בפרויקט לכל אורכו. רוס ישלב בשיחה גם צילומים שעשה מאחורי הקלעים ויענה על שאלות הקהל.

פסטיבל הסרטים חיפה יערך השנה בין ה-23 ל-30 בספטמבר.

[…] "הסיפור על פי ברני" והמפיק שלו, רוברט לנטוס. לחצו כאן לרשימת האורחים הבולטים של הפסטיבל, ולחצו כאן לרשימת הסרטים הישראלים המתמודדים בתחרויות […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?