קדימון לסרט הישראלי "התגנבות יחידים" של דובר קוסאשווילי

סרטו החדש של דובר קוסאשווילי, "התגנבות יחידים", המבוסס על הספר מאת יהושע קנז, התחדש בקדימון רשמי ראשון. עוד אין תאריך רשמי להפצה בארץ, אבל הקדימון החדש מעלה ניחוח של התקרבות למסך הגדול.

הסרט מביא את סיפורה של מחלקה אחת בבה"ד 4 – בסיס טירונות לג'ובניקים – במהלך שלושת חודשי הטירונות שלה בתחילת שנות ה-1950. בסרט מככבים עוז זהבי, גיא אדלר, אריאל וולף ואלון לוי.

עצובון

אני מבכר שלא להטיל ספק בטוהר שיקוליה של האקדמיה זו נקודת המוצא שלי.יחד עם זאת אני מתקשה (כמי שצפה בסרט) להבין איך התגנבות יחידים לא כובד לכל הפחות במועמדות. באופן מיקרי נפתח צוהר דרכו הייתי עד לעבודת הנמלים ובמסירות אין קץ של העוסקים במלאכה.
הן הצוות הטכני והן השחקנים (מרביתם אנונימיים).עבודת ההכנה של השחקנים חודשים לפני תחילת הצילומים (לקרוא חומרים-צפייה בסרטי תעודה-לפקוד מוזיאונים) וכן הצילומים גופא שנעשו בתנאי שטי חורפיים קשים. ניצוחו של דובר על כל הפילהרמוניה תוך שליטה ויטואוזית על פרטיטורת השחקנים והתוות הטכני (שהם כלעצמם אומנים במלוא כובד העשייה) עד אחרון הניצבים ראויה לשבח! עבור דרך
דמויותיהן של החשקנים המרכזיים בכלל ושל מיכאל אלוני,אסף בן שמעון,אור בן מלך (בעלי רגישות,דקויות משחק חודרות לב) ועוז זהבי (עוצר נשימה בהיותו ספון ושבוי ב"צנחניותו" ובעזוז כפוי "צונח" מעל ה-"ברסו" אל התהום!)…איך…איך…לא נמצא להם מקום?! אמנון סולומון יישר כוח על זכייתך, הייה נא נציג נאמן לכל עושי המלאכה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?