ביקורת: רד (RED)

רד: ברוס וויליס עם מרי לואיז פארקר.

רד: ברוס וויליס עם מרי לואיז פארקר.

האמת, הופתענו מהסרט "רד", ועוד לטובה, וזה לא שאנחנו פסימיים מטבענו, פשוט כיום נדמה כי ברוס וויליס הוא כבר סוס עייף וזקן, שהשיא שלו כבר חלף מזמן מתישהו בשנות ה-90, ומורגן פרימן כבר הצליח לאכזב אותנו עם הופעות הרבה מתחת ליכולת ולסטנדרט שלו. פתאום מגיע לו הסרט הזה, ואיכשהו שני כוכבים אלו, ביחד עם ג'ון מלקוביץ' הגדול מכולם, ומצליחים להרים יחדיו סרט מהנה, מצחיק, רווי הומור עצמי ומהנה (כבר אמרנו?).

במאי הסרט הינו רוברט שוונטקה, אשר מוכר לנו מסרט "הטיסה" (FlightPlan) עם ג'ודי פוסטר. גם ב"רד" ("RED") מצליח שוונטקה להצמיד אותנו לכיסא למשך שעה וחצי, ולמרות האנונימיות היחסית שלו, הוא דווקא עושה רושם של מי שעוד נשמע עליו בהמשך.

עלילת הסרט עוסקת בחבורת קשישים (וויליס, מלקוביץ', ופרימן) שבעברם היו סוכני שטח בשירות ה-CIA, כלומר רוצחים מקצועיים, אשר הוכרחו לפרוש לגמלאות מפאת גילם, אולם בכך לא נגמר האקשן בחייהם, כיוון שמשום מה, מישהו מנסה לחסל את כולם. אולם חבורת הקשישים הזאת לא מוותרת כ"כ בקלות ושלושתם מחליטים לא להישאר חייבים, והולכים לבדוק מי עומד מאחורי המזימה, ומדוע.

רד: ג'ון מלקוביץ'.

רד: ג'ון מלקוביץ'.

האמת, אין מדובר בעלילה חדשנית, מקורית ובטח שלא מיוחדת, אולם מה שעושה את הסרט הזה לכל-כך מהנה, כמו ברוב המקרים, הוא דווקא המרכיב האנושי – כלומר השחקנים עצמם, אשר אחד-אחד מצדיקים את המוניטין שלהם כשחקנים גדולים, כל אחד בנישה שלו: וויליס האדיש וקר הרוח המסוגל להרוג 5 לוחמים מצוידים היטב מבלי למצמץ, וכל זאת כשהוא לבוש בחלוק בית. פרימן לעיתים קומי, ותמיד עם אס בשרוול משרה חוכמה וידע. וכמובן מלקוביץ' הגדול מכולם – פסיכופט משעשע עד כדי דמעות.

אפילו שמדובר בקומדיה, ומכיוון שלמרות הכל, עדיין מדובר בסרט העוסק ב-CIA, כלל לא חסכו מאיתנו שלל אפקטים מציאותיים, הן במראה, הן בקול ובעיקר בבאסים – מה שלא הופך את הסרט למגוחך, אלא רק מוסיף להנאה ומעביר היטב את הזמן בין הקטעים המצחיקים.

כאמור, שמו של הסרט (RED) הינו ראשי תיבות של "גימלאים מסוכנים ביותר" (Retired Extremely Dangerous) – תואר אותו יותר מאשר הצדיקו, ולנו נותר רק לשבת, להתרווח ולצרוך שעה וחצי של "פאן" פשוט, מצחיק ורועש, רווי אקשן ופעלולים – מומלץ בחום לצרוך בקולנוע.

דירוג: ★★★★☆

רד
ארה"ב, 2010
111 דקות.
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-14.10.2010 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
רוברט שוונטקה
תסריט:
אריק הובר
ג'ון הובר
שחקנים:
ברוס וויליס
מורגן פרימן
ג'ון מלקוביץ'

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?