ביקורת: שלושת הימים הבאים

ראסל קרואו. "שלושת הימים הבאים"

ראסל קרואו. "שלושת הימים הבאים"

זה מדהים, איך תמיד מוצאים רעיונות חדשים על מה לעשות סרטים. לפעמים לוקחים אירוע קטנצ'יק, שבוחרים עם פינצטה, ומגדילים פי 32 על מנת לייצר ממנו משהו בדמות סרט באורך מלא. לפעמים זה הולך, לפעמים לא. הכל מתחיל ונגמר במספר מרכיבים שכל אחד מהם מהווה משתנה תלוי אבל גם בלתי תלוי: תסריט, בימוי, שחקנים. לא תורה מסיני, אבל לא פשוט כמו שזה נראה. אז בשביל מה כל ההקדמה הלא מועילה הזו? כדי להסביר לכם למה הסרט "שלושת הימים הבאים" הוא לא תוצר סופי טוב, על אף שמרכיביו יכולים להטעות. אבל כמו שכבר למדנו על בשרינו, זה לא המרכיבים לבדם, כי אם סך כל המרכיבים, כלומר, התוצאה הסופית.

כן, "שלושת הימים הבאים" זה אחלה טריילר. בין רגע אתה נכנס לתוך סיטואציה משפחתית כל כך אינטימית ובעייתית, ולרגע אתה מתחבר לדמות בצורה שלא משתמעת לשני הצדדים. ממש דקה וחצי של אחלה סרט. ואז אתה בא עם הציפייה הזו לקולנוע, וחוטף את המכה שלך. ככה זה מרגיש. במקום סרט שנקודת הפתיחה שלו היא "נמלטים" יחד עם "ספיד", כלומר אקשן מתוחכם – מקבלים סרט שמעט דפיקות הלב שהוא מספק, מגיעות הרבה יותר מידי מאוחר.

אליזבת' בנקס. "שלושת הימים הבאים".

אליזבת' בנקס. "שלושת הימים הבאים".

על הסרט אחראי פול האגיס. שם מוכר בתעשיית הקולנוע ההוליוודית, שעד לא מזמן התבלט בעיקר כתסריטאי של סרטים מוצלחים ביותר, ביניהם "מיליון דולר בייבי", "התרסקות" "קוואנטום של נחמה", "בעמק האלה" ועוד. מידי פעם, בשנים האחרונות, חטא האגיס גם לבימוי, וסרטו הראשון בו ישב בכסא הבמאי, "התרסקות", אף זכה ב- 2004 בפרס הסרט הטוב ביותר. בסרט הזה, כמו גם ב"התרסקות" ו"בעמק האלה", האגיס אחראי לתסריט ולבימוי. מעין שילוב אגו-מניאקי, שפשוטים כמונו לא נבין לעולם. וזו הסיבה שכעסנו על האגיס הלך וגבר ככל שהסרט התקדם בעלילתו (או יש לומר, לא התקדם בעלילתו לשום מקום!) – אם כבר ישבת וכתבת את התסריט, לא יכולת לדאוג, באחד מכובעיך, כבמאי או תסריטאי, לדאוג לכך שהסרט יקבל מנוף מתישהו?

הסרט מתאר את חייו הקטנים והנחמדים של זוג אמריקאי חביב עם ילד בלונדיני ביישן, כאשר בוקר אחד דופקים שוטרים על דלת ביתם ועוצרים את האמא, לארה (אליזבת' בנקס), בגין רצח הבוסית שלה, אשר היא טוענת שלא ביצעה. בעלה המסור, ג'ון (ראסל קרואו), נאבק משפטית בראיות המפלילות, ונאבק ללא ייאוש בהוכחת חפותו של אשתו, עד שכל הערעורים נדחים ותמה הדרך להיאבק בלי ללכלך את הידיים.

ג'ון, מרצה לסטודנטים חביב ונחבא אל הכלים, מחליט להסיר את הכפפות וללכת על האופציה האחרונה – להבריח את אשתו מהכלא. הוא מתחיל להגות תוכנית (מישהו אמר "נמלטים"?) אשר תוביל אותו למטרתו הנעלה, ומוצא את עצמו מסובך מעל הראש בתכנון וביצוע של דברים שלא חלם לעשות גם לא בחלומותיו הגרועים ביותר.

הבעיה היא שהסרט מתמקד בתכנון, בנאמנות העיוורת של זוג, בקושי בגידול הילד אשר אמו יושבת על רצח בכלא, בדברים הקטנים האלה שאכן נוגעים ללב, אבל לא ממש עושים סרט טוב. לולא היה הסרט מתעקש לרגש בצורה קצת מוגזמת, יכול להיות שהוא היה קונה קצת יותר את הצופים הסטנדרטיים, שמחפשים רגש מהול בעלילה, ולא רגש נטו, עם עלילה שולית.

ראסל קרואו עם אוליביה וויילד. "שלושת הימים הבאים".

ראסל קרואו עם אוליביה וויילד. "שלושת הימים הבאים".

גילוי נאות: אנחנו די מחקנו את ראסל קרואו מרשימת השחקנים האהובים עלינו. מאז גלדיאטור המצוין, הוא אכזב אותנו בשורה של סרטים (מישהו יכול היה לאהוב אותו ב"גוף השקרים"?!), ולאט לאט התחלנו להפנים שזהו, הלך לאיבוד עוד שחקן טוב. והנה, דווקא פה, בסרט הכה בינוני הזה, קרואו מעט חוזר לעצמו, מציג יכולת משחק טובה למדי, ומצליח להציל את הסרט מכישלון מוחלט. על אליזבת בנקס לא הייתה לנו דעה מראש, וגם אין לנו כרגע. לא משהו מיוחד, ואולי עדיף להפסיק פה לפני שנתחיל באמת להבין כמה מיותרת היא הייתה בסרט הזה. מה שמעצבן אותנו בעיקר זה שהיום מושכים את הקהל עם זריקה של שמות גדולים, כמו ליאם ניסן, בציפייה שנתלהב לקראתו, ובסוף נתאכזב שהוא מופיע בסצנה אחת בלבד, של 3 דקות (!). נו באמת, על מי אתם עובדים? אם אין לכם כסף, אל תתחילו. אבל להשאיר אותנו ככה, עם חצי תאוותנו בידינו, זה ממש לא לעניין.

לסיכום, סרט עם פוטנציאל (לפחות על פי הטריילר) שמתגלה כשעמום די טוטאלי, שמנסה להרעים על הצופה עם חיבור לרגש ולסיפור האישי, ומאבד על הדרך את אמונו של הצופה האינטליגנט, זה שכבר לא אוכל לוקשים בקלות. מומלץ אך ורק למי שיודע שזה מה שהוא מחפש.

דירוג: ★★½☆☆

שלושת הימים הבאים
ארה"ב, 2010
122 דקות.
הפצה: פורום פילם, החל מה-25.11.2010 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
פול האגיס
תסריט:
פול האגיס
פרד קבייה
שחקנים:
ראסל קרואו
ליאם ניסן
אוליביה ווילד
אליזבת' בנקס

איריס

הסרט שלושת הימים הבאים הוא אחד הסרטים הטובים שראיתי בשנה האחרונה ,ראסל קרואו הוא אחד השחקנים היותר משכנעים על המסך מה שאהבתי שהסרט משלב פעולה ויחד עם זאת לדעתי הסרט הוא רומנטיקה לשמה.
מומלץ בחום!!!!

ליליה

אחלה סרט!!!! מומלץ בחום רב. מזמן לא ראיתי סרט כזה מצוין

קארין

סרט מדהים…. אחד הסרטים היותר טובים שיצא לי לראות.
ראסל קרואו מעולה. הסרט סוחף מרגש ומלחיץ

יעיע

סרט מדהים אחד הטובים שראיתי ממליץ בחום עלילה מדהימה

ראסל קרואו מלך!!!!

גלילי

סרט מעולה, רוצו לראות.

קרין

ראיתי אתמול והיה פשוט מדהים…. באמת שמומלץ בחום
משאיר אותך מרותק לכיסא.

ליעוז

לדעתי הסרט מותח וסוחף לכל אורכו,אין "אקשן" מיותר בנאלי ומופרך כמו בסרטים אחרים ולמרות זאת הוא רווי באקשן עניין ומתח שסוחף אותך לכל אורך הסרט.
למבקרת אם מחפשת אקשן לכי תראי "רמבו 2" , דווקא ההתעמקות בדמויות ובהדרגתיות של תכנון המבצע מעניקה לצופים הזדהות עם השחקן ואנושיות.
משחק מופלא של ראסל קרוא,כריזמה שנשפכת לכל עבר.
מתח עוצר נשימה בזמן המבצע, מעניין מההתחלה ומותח לכל אורכו.
בתור אחד שרואה הרבה סרטים בקולנוע ויודע להעריך מתי משהו טוב,אני ממליץ, לרוץ ולראות,באמת סרט מדהים.
רובם המוחלט של האנשים נהנו מאוד מהסרט, אז תחיי במציאות ואל תחפשי מה לכתוב שלילי כדי שתהיה לך עבודה בתור מבקרת

blondx

אחד הסרטים הטובים של השנה..(ואני רואה הרבה).

JJ

אחד הסרטי הכי חזקים שראיתי בשנים האחרונות, הרבה דמעות ודפיקות לב נרשמו, מומלץ!

מאוהב בסרט

ראיתי את הסרט אתמול וזה סרט חזק בטירוף מזמן לא נתקלתי בסרט שגרם לי לחשוב עליו מחוץ לתחום המסך הגדול לאחר הצפייה לדעתי הביקורת היא שטות אחת גדולה והסרט הזה מעולה! יש בו משחק מצוין!! עלילה מעניינת מותחת ומסקרנת שמשאירה אותך צמוד עם העיניים למסך במשך כל דקה ואפילו גורמת לבכות אם אתה מתלבט/ת הגיע הזמן להפסיק לך/י לראות!

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?