סקירת הסרטים של 2011

"ברבור שחור". וינסנט קאסל עם נטלי פורטמן.

"ברבור שחור". וינסנט קאסל עם נטלי פורטמן.

עוד לא הגיעו אלינו כל הסרטים מ-2010, שהמסקרנים בהם, הם: "ברבור שחור" עם נטלי פורטמן כרקדנית בלט, "נאום המלך" עם קולין פירת' כמלך אנגליה שסובלת מבעיות גמגום, המערבון "אומץ אמיתי" של האחים כהן, "127 שעות" עם ג'יימס פרנקו כהרפתקן שזרועו תקועה בין שני סלעים באמצע שום-מקום, "הדרך חזרה" של הבמאי פיטר ויר ("העד", "ללכת שבי אחריו", "המופע של טרומן"), "ביוטיפול" המכסיקני עם חוויאר ברדם, "הסערה" עם הלן מירן, "דלתות נפתחות" עם ניקול קידמן, "יום אהבה כחול" (ש.ל.ר, Blue Valentine) עם ראיין גוסלינג ומישל ויליאמס ועוד. אך פנינו כבר לסרטים של 2011.

מה צפוי לנו בשנה הבאה בקולנוע האמריקאי שתורם לנו את רוב סרטי הקולנוע? אותו הדבר, אבל יותר. נטלי פורטמן, שככל הנראה תזכה באוסקר על תפקידה ב"ברבור שחור", משחקת בשלושה סרטים נוספים השנה. אוליביה ווילד היפה מ"האוס" ו"טרון המורשת" תופיע גם היא בשלושה סרטים. נראה שזו הולכת להיות שנת הפריצה של השחקנית ג'סיקה צ'סטיין שמשחקת בשני סרטי דרמה מסקרנים. רוברט פטינסון יוכיח אם הוא יודע לשחק ולמשוך קהל מעבר לסרטי "דמדומים". במהלך השנה יגיעו שני סרטים של סטיבן ספילברג, שני סרטים של סטיבן סודרברג, שתי קומדיות רומנטיות על אותו נושא. בשנה הקרובה נופצץ במספר שיא של עשרים וארבעה סרטי המשך! נקבל את הסרט האחרון בסדרת סרטי הארי פוטר, מהיר ועצבני 5, צעקה 4, משימה בלתי אפשרית 4, שודדי הקאריבים הרביעי, דמדומים הרביעי, ספיי קידס 4, רובוטריקים 3שרלוק הולמס 2 ו-The Hangover 2 (הראשון נקרא, כזכור, "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס") ועוד.

מלבד "מכוניות 2", "קונג פו פנדה 2" ו"תזיזו ת'רגליים 2" יהיו עוד הרבה סרטי אנימציה, ביניהם: "רנגו" על זיקית (בקולו של ג'וני דפ), "ריו" על תוכיים (אן האת'ווי וג'סי אייזנברג) מהיוצרים של סרטי "עידן הקרח", Hop על הארנב של פסחא (ראסל ברנד), דרדסים, החתול במגפיים (אנטוניו בנדרס בסרט מקדים לסרטי "שרק"), "פו הדוב" של דיסני, ו"טינטין" שביים סטיבן ספילברג.

ובעודם מצלמים את "ספיידרמן" המחודש (עם אנדרו גארפילד מ"הרשת החברתית" בתפקיד הראשי) וסרט באטמן נוסף עם כריסטיאן בייל בתפקיד הראשי, שאמורים להגיע אלינו ב-2012, יהיו סרטים על גיבורי-על פחות מוכרים: בינואר כבר יוצא "הצרעה הירוקה", גיבור-על שאותו מגלם סת' רוגן ("הדייט שתקע אותי"). ריאן ריינולדס ("ההצעה") הוא ה"גרין לנטרן"; "קפטן אמריקה" עם כריס אוואנס ("ארבעת המופלאים"); "ת'ור" עם כריס המסוורת' (שגילם לכמה דקות את אבא של ג'יימס קירק בסרט האחרון של "מסע בין כוכבים") ועם נטלי פורטמן ואנת'וני הופקינס; "אקס מן: שנה ראשונה"; ו"וולברין 2" עם יו ג'קמן.

"ת'ור". כריס המסוורת'.

"ת'ור". כריס המסוורת'.

בתחום הקומדיות ישנם שני סרטים על גבר ואישה שמחליטים לתבל את הידידות שלהם ביחסי מין קלילים וכנגד כל הסיכויים מתאהבים אחד בשני: אחד עם אשטון קוצ'ר ונטלי פורטמן, השני עם מילה קוניס וג'סטין טימברלייק (קוניס וקוצ'ר התחילו את דרכם יחד בסדרה "מופע שנות ה-70", קוניס ופורטמן רקדו והתנשקו ב"ברבור שחור"). ישנן גם קומדיות של קת'רין הייגל ("27 שמלות") שאם לא תזכה להצלחה אולי נצליח להיפטר מזו השחקנית; שתי קומדיות עם אדם סנדלר – אחת עם קייטי הולמס ואל פצ'ינו, השנייה עם ניקול קידמן וג'ניפר אניסטון (הוא משתמש בה ובילדיה כדי להשיג את אשת חלומותיו, וגם כאן אתם כבר יכולים לנחש את הסוף). נטלי פורטמן גם מככבת עם דני מקברייד, ג'יימס פרנקו וזואי דשנל ב"הוד מלכותך", קומדיה על נסיכים שיוצאים לחלץ את כלתו העתידית של אחד מהם.

זואי דשנל היא אחת האחיות ב"אחי האידיוט", שבו פול ראד ("איך אתם יודעים") מאמלל את חייהן של שלוש אחיותיו, שתי האחרות הן אליזבת' בנקס ("שלושת הימים הבאים") ואמילי מורטימר. ג'יימס פרנקו מככב גם ב-Rise of the Apes, מעין סרט מקדים ל"כוכב הקופים", עם אנדי סירקיס ("קינג קונג") ופרידה פינטו ("נער החידות ממומביי"). ג'ניפר אניסטון משתתפת גם בקומדיה השחורה (שאם לא תצליח בארצות הברית לא תגיע לבתי הקולנוע בארץ) "בוסים גרועים" עם ג'ייסון בייטמן ("אהבה בהחלפה" עם אניסטון) כאחד משלושה חברים שמתכננים להרוג את הבוסים האיומים שלהם. גם עם קווין ספייסי, קולין פארל, ג'יימי פוקס. ב"מורה גרועה" קמרון דיאז מגלמת מורה בחטיבה, עם ג'ייסון סגל, לוסי פאנץ' ("כשתפגשי זר גבוה ומסתורי"), ג'סטין טימברלייק, מולי שאנון ואריק סטונסטריט (הסדרה "משפחה מודרנית"). ג'ייסון בייטמן כאיש משפחה רציני וריאן ריינולדס כחברו העצלן שמחליפים "גוף" (זה נכנס לגופו של השני; כן, עדיין עושים סרטים כאלה) ב-The Change Up עם לסלי מאן ("בתול בן 40") ואוליביה ויילד ("האוס", "טרון המורשת").

ב"השושבינה", קומדיה על שתי חברות שמתחרות על תכנון החתונה של חברה משותפת שלהן, עם קריסטין ויג וג'ון האם ("הגברים של שדרות מדיסון"). טום הנקס כתב (יחד עם ניאה ורדלוס שכתבה וכיכבה ב"החתונה היוונית שלי" שהנקס הפיק), ביים ב"לארי קראון" שבו הוא מגלם את לארי, מובטל שהולך ללמוד בקולג', מתחבר עם התלמידים הצעירים ומתאהב במרצה (ג'וליה רוברטס).

ב"הפינגווינים של מר פופר" המבוסס על ספר ילדים מ-1938 ג'ים קארי הוא צבע עם 12 פינגווינים. ב"ארתור" ראסל ברנד ("קח את זה כמו גבר") תופס את מקומו של דדלי מור בסרט המצליח מ-1981 (עם לייזה מינלי וג'ון גילגוד, ששיחקו גם בסרט ההמשך שבע שנים לאחר מכן), עם הלן מירן בתפקיד המשרתת האישית שלו, ג'ניפר גרנר, ניק נולטי וגרטה גרוויג ("גרינברג"). אמו של ארתור העשיר מצווה עליו להינשא ליורשת עשירה (גרנר) או שלא יקבל יותר כסף ממשפחתו, והוא מתאהב בבחורה ענייה (גרוויג).

כמו כן יהיו גרסאות חדשות ל"ג'יין אר", "פוטלוס", קונאן הברברי", "כלבי קש", "הדבר"' "השחר האדום", "המכונאי" ו"שלושת המוסקטרים".

עוד כמה סרטי פעולה:

במותחן העתידני The Adjustment Bureau משחקים מאט דיימון ואמילי בלנט ("השטן לובשת פראדה"). זהו סרטו הראשון כבמאי של התסריטאי ג'ורג' נולפי, על פי סיפור קצר של פיליפ קיי. דיק (שספריו עובדו לסרטים "בלייד ראנר", "זכרון גורלי" ו"דוח מיוחד").

במותחן העתידני "עכשיו" שכתב וביים אנדרו ניקול ("מה קרה בגאטקה" העתידני, כתב את התסריט של "המופע של טרומן") מככבים קיליאן מרפי ("באטמן מתחיל"), אוליביה ויילד ("טרון המורשת"), ג'סטין טימברלייק ואמנדה סייפרד ("מאמא מיה"). על עולם שבו מפסיק להזדקן גנטית בגיל עשרים וחמש, אך מקבלים רק שנה נוספת לחיות, אלא אם אתה עשיר ויש לך כסף "לקנות זמן".

"בוקרים וחייזרים". דניאל קרייג.

"בוקרים וחייזרים". דניאל קרייג.

ב"בוקרים וחייזרים" (על משקל Cowboys and Indians) ג'ון פברו (סרטי "איירון-מן") מביים את דניאל קרייג (ג'יימס בונד), הריסון פורד, סם רוקוול ואוליביה ויילד, בסרט על פי רומן גרפי (ספר קומיקס) על בוקרים במאה ה-19 שנלחמים בחייזרים.

בעולם שבו הכול מופיע באינטרנט לפני שהסרט יוצא, ג'יי.ג'יי. אברמס ("אבודים", "משימה בלתי אפשרית 3") מצליח לשמור על חשאיות בנוגע ל-Super 8 שלו. בסרט (הנקרא על שם מצלמת שמונה מ"מ) משחקים אלה פנינג ("אי שם), קייל צ'נדלר (הסדרה "אורות ליל שישי").

Haywire, סרטו של סטיבן סודרברג ("ארין ברוקוביץ'", "אושן 11"), עם צ'נינג טייטום ("כוח המחץ"), מייקל פאסבנדר ("ממזרים חסרי כבוד" ו"מחוץ למים"), יואן מקגרגור, מייקל דאגלס, אנטוניו בנדרס ועוד סביב המתאבקת ג'ינה קארנו בתפקיד הראשי כחיילת בכוחות המיוחדים שיוצאת למסע נקמה אחרי שבוגדים בה בשעת משימה.

The Killer Elite ג'ייסון סטאת'ם ("המשלח" ו"המכונאי" שמוזכר לעיל), משחקים גם קלייב אוון ("קרוב יותר", "משחק כפול"), רוברט דה נירו ודומיניק פרסל (הסדרה "נמלטים"). סטאת'ם מגלם חייל קרבי לשעבר שמוחזר לפעילות כדי להציל חבר.

סרטים מקוריים

אז אילו סרטים קצת יותר מקוריים צפויים לנו השנה? מהם הסרטים שלאו דווקא צפויים לגרוף מאות מיליוני דולרים ברחבי העולם? אלה הסרטים המבטיחים "על הנייר" בזכות הבמאי או השחקנים ו/או המקור הספרותי/בימתי של הסרט (שלחלקם נצטרך לחכות עד דצמבר הבא):

עץ החיים

השם מעט יומרני אולי, אך לטרנס מאליק מותר. תאריך היציאה המקורי של הסרט היה ב-2010 (וגם ב-2009), ובמאי הקרוב סוף סוף ייחשף לאוויר העולם (הוא כבר גמר לצלם את סרטו הבא עם בן אפלק ורייצ'ל מקאדמס). שלושת סרטיו האחרונים של מאליק הם: "העולם החדש" (2005) עם קולין פארל וכריסטיאן בייל, "הקו האדום" (1998) ו"ימים ברקיע" (1978). הוא לא עובד הרבה, ולוקח את הזמן בחדר העריכה. הסרט, על פי תסריט מקורי שלו, מספר את סיפורו של ג'ק ושאר משפחתו בשנות ה-50. את האב מגלם ברד פיט (וג'סיקה צ'סטיין את האם), ושון פן מגלם את ג'ק בבגרותו. לסרט יש כרזה יפה, וגם קדימון מעורר סקרנות. הסרטים של מאליק תמיד יפים לעיניים, כלומר מצולמים להפליא. המוסיקה בקדימון היא ולטנה ("מולדתי") של בדז'יך סמנטה, הדומה מאוד להמנון שלנו.

הקדימון:

מים לפילים

סרט על יתום שמצטרף לקרקס בשנות ה-30 של המאה העשרים, על פי רב המכר של שרה גרואן. על התסריט אחראי ריצ'רד לה-גרווניס, שכתב את "פישר קינג" ועיבד את "הגשרים של מחוז מדיסון" והבמאי הוא פרנסיס לורנס ("אני אגדה" עם ויל סמית'). עם ריס וית'רספון, פטריק פטינסון (סרטי "דמדומים") וכריסטוף וולץ ("ממזרים חסרי כבוד").

הקדימון:

Crazy, Stupid, Love

קומדיה שתאריך היציאה שלה הועבר מתחילת השנה לשיא הקיץ, סימן טוב לסרט המבטיח על אלמן (סטיב קארל) שמקבל עצות על נשים מבחור צעיר ממנו (ריאן גוסלינג), עם ג'וליאן מור, מריסה טומיי, וקווין בייקון. סרטם השני של גלן פיקרה וג'ון רקווה, הבמאים של "אני אוהב אותך פיליפ מוריס" (עם ג'ים קארי ויואן מקגרגור), התסריט מאת דן פוגלמן ("פלונטר" ו"בולט" המצוירים).

Peace, Love & Misunderstanding

במאי: ברוס ברספורד ("הרקדן האחרון של מאו"). סרט שיכול להיות איום ונורא, אך עדיין סרט עם ג'יין פונדה מסקרן. עם קתרין קינר ("סינקדוכה ניו יורק"), ג'פרי דין מורגן ("האנטומיה של גריי"), רוזאנה ארקט, צ'ייס קרופורד ("אחת שיודעת").

אלוהי הקטל

רומן פולנסקי ("סופר הצללים") מביים סרט על פי המחזה של הצרפתייה יסמין רזה שהועלה בהצלחה רבה בברודווי ועלה גם בארץ. בהצגה ארבעה שחקנים בלבד, בתפקידים הראשיים בסרט: קייט וינסלט, ג'ודי פוסטר, כריסטוף וולץ ("ממזרים חסרי כבוד") וג'ון סי. ריילי. שני זוגות נשואים נפגשים בבית של אחד הזוגות כדי לדון בכך שהבן של אחד הזוגות תקף פיזית את הבן של הזוג השני.

קורניליוס

רייף פיינס ("הפצוע האנגלי") ביים ומככב בסרט על פי מחזה פחות מוכר של ויליאם שייקספיר. עם ג'ררד באטלר, בריאן קוקס וג'סיקה צ'סטיין ("עץ החיים" לעיל).

אנונימי

מי באמת כתב את המחזות המיוחסים לוויליאם שייקספיר? מותחן(?) עם רייף ספול כשייקספיר (הוא בנו של טימות'י ספול מסרטים של מייק לי ו"מכושפת"), ונסה רדגרייב כמלכת אנגלייה אליזבת ה-1, בתה ג'ואלי ריצ'רדסון, ריס איפנס ("נוטינג היל"), דיויד ת'וליס (סרטי הארי פוטר, "עירום") ודרק ג'קובי. הדבר המפתיע ביותר כרגע הוא הבמאי: רונלד אמריך, שסרטיו הקודמים היו "היום השלישי", "הפטריוט" ו"2012".

חצות בפריז

אחרי ניו יורק, אנגליה וספרד, הגיע תור צרפת. בכל שנה וודי אלן כותב ומביים סרט, ובכל שנה בעשור האחרון אני מקווה שהפעם יהיה זה סרט טוב כמו שהוא ידע לעשות פעם. המקום הפעם: פריז, השחקנים: רייצ'ל מקאדמס ("אשתו של הנוסע בזמן"), מייקל שין ("המלכה"), מריון קוטליאר ("התחלה"), אדריאן ברודי ("הפסנתרן"), אוון וילסון ("פגוש את ההורים"), קאת'י בייטס ("מיזרי") וכמובן קרלה ברוני, אשתו של ניקולה סרקוזי.

Contagion ["מחלה מדבקת", איזה שם נורא לסרט! בתלת-מימד?]

מותחן המסקרן בשל הצלם-במאי מאחורי המצלמה, סרטו השני השנה של סטיבן סודרברג ("ארין ברוקוביץ'", "אושן 11") והשחקנים לפני המצלמה: מאט דיימון, קייט וינסלט, מריון קוטליאר, גוונת' פלטרו, ג'וד לאו, לורנס פישבורן.

החבובות

מתי פעם אחרונה מישהו הלך לקולנוע לראות סרט של החבובות? "חבובות הסרט" יצא ב-1979 כשהסדרה היתה בשיאה. אחרי זה הגיעו עוד כמה סרטים מוסיקליים של החבורה המקסימה, ומאז נעשו מספר סרטי טלוויזיה בכיכובם. ועכשיו הם חוזרים. ג'ייסון סיגל ("קח את זה כמו גבר") כתב ומככב. עם הופעות אורח רבות של שחקנים מוכרים.

יום בשנה ("One Day")

במאית: לון שרפיג ("לחנך את ג'ני"), דרמה רומנטית העוקבת אחר ה-15 ביולי בחייהם וחברותם של אמה ודקסטר (אן האת'ווי וג'ים סטורג'ס מ"מעבר ליקום") על פני עשרים שנה, בכל פעם דרך היום האחד הזה בשנה.

סוס מלחמה

סרטו האחרון של סטיבן ספילברג היה "אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח" (2008) המאכזב וב-2011 נוכל לראות שני סרטים שהוא ביים: "טין טין" המצויר ואת סרט המלחמה הזה. (זה מנהג שלו, הוא הנפיק שני סרטים גם ב-1993, 1997, 2002 ו-2005). הסרט מבוסס על ספר אודות… סוס בזמן מלחמת העולם הראשונה. את התסריט עיבדו שני אנגלים: ריצ'רד קרטיס ("ארבע חתונות ולוויה אחת") ולי הול ("בילי אליוט").

The Descendents [גם: "הצאצאים"]

במאי: אלכסנדר פיין ("אודות שמידט", "דרכים צדדיות"), ג'ורג' קלוני כאב שיוצר קשר עם שתי בנותיו אחרי נתק שהיה ביניהם.

התגלית של הוגו קברה

מרטין סקורסיזה ("השתולים") מביים סרט בתלת-מימד המתרחש בפריז בשנות השלושים של המאה ה-20. עם ג'וד לאו, קלואי מוריץ ("קיק-אס"), בן קינגסלי, כריסטופר לי, סאשה ברון כהן ועוד, בעיקר בריטים.

התפוזים

עוד סרט שיכול להיות שאף אחד לא יזכור בסיכום שנת 2011: יו לורי ("האוס") כבעל ואבי משפחה שמתאהב בבת הצעירה של זוג חברים. הבת היא לייטון מיסטר ("אחת שיודעת", שהיתה מאוהבת ב"האוס" בכמה פרקים). עם קת'רין קינר, אוליבר פלאט ואליסון ג'ייני.

We Bought a Zoo (מילולית: "קנינו גן חיות")

קמרון קרואו ("כמעט מפורסמים") כתב וביים, עם מאט דיימון כבנג'מין מי, סקרלט ג'והנסן, אלה פנינג ("אי שם"), פטריק פוג'יט (גיבור "כמעט מפורסמים"), על משפחה שעוברת לאנגליה כדי לנהל גן חיות שרכשה, על פי זכרונותיו של בנג'מין מי.

בדרכים

גם לבמאים יש טייפ-קאסטינג משלהם. וולטר סיילס ("דרום אמריקה באופנוע") מביים את מסעו של בחור צעיר ברחבי ארצות הברית, על פי ספרו של ג'ק קרואק. בתפקיד הראשי גארט הדלונד ("טרון המורשת"), עם קריסטין סטוארט (סרטי "דמדומים"), ויגו מורטנסן ("היסטוריה של אלימות"), קירסטן דנסט ("ספיידרמן"), איימי אדמס ("פייטר"), אליסבת' מוס ("הגברים של שדרות מדיסון) וטרנס האוורד.

This Must Be the Place (מילולית: "זה כנראה פה")

שון פן, פרנסיס מקדורמנד, ג'אד הירש (ולירון לבו) בסרט על כוכב רוק לשעבר שמתחקה אחר פושע מלחמה נאצי שאחראי למות אביו בשואה.

בל אמי

על פי ספרו של גי דה מופסאן. רוברט פטינסון (סרטי "דמדומים") כצעיר שמנווט בין הנשים העשירות בפריז של המאה ה-19, עם קריסטין סקוט תומס, אומה תורמן, כרסטינה ריצ'י

נערה עם קעקוע דרקון

דיויד פינצ'ר ("מועדון קרב", "שבעה חטאים") מביים את הגרסה האמריקאית לרב המכר, אחרי הסרט השוודי (שהיה יותר כמו דרמה טלוויזיונית). בתפקיד הראשי רוני מארה (שנפרדת ממארק צוקרברג בתחילת "הרשת החברתית"), עם דניאל קרייג כעיתונאי, רובין רייט, סטלן סקרסגרד, כריסטופר פלאמר, ג'ואלי ריצ'רדסון.

A Dangerous Method

במאי: דיויד קרוננברג, עם ויגו מורטנסן כזיגמונד פרויד ומייקל פסבנדר ("ממזרים חסרי כבוד", "מחוץ למים") כקרל יונג, קירה נייטלי ווינסן קאסל.

Moneyball

במאי: בנט מילר ("קפוטה"), עם ברד פיט, ג'ונה היל, רובין רייט, פיליפ סימור הופמן, על פי סיפור אמיתי אודות מאמן פוטבול שנעזר בתוכנת מחשב כדי להביא לקבוצתו שחקנים עם התקציב המוגבל שעמד לרשותו.

שבוע עם מרלין מונרו (My Week with Marilyn)

במאי: סיימון קרטיס (המיני סדרה "קרנפורד" עם ג'ודי דנץ'), עם מישל ויליאמס ("הר ברוקבק") כמרלין מונרו, קנת' בראנה כלורנס אוליביה, ג'ודי דנץ', אמה ווטסון ("הארי פוטר"), ג'וליה אורמונד, דאגריי סקוט ("משימה בלתי אפשרית 2") ודרק ג'קובי. על מרלין מונרו בזמן צילומי "הנסיך ונערת השעשועים" עם לורנס אוליביה.

העור שלגופי (The Skin That I Inhabit)

הבמאי פדרו אלמודובר חוזר לשתף פעולה עם אנטוניו בנדרס (האח הידד) כמנתח פלסטי שיוצא לנקום באיש שאנס את בתו. הסרט הלא-אמריקאי היחיד ברשימה הזאת. אלמודובר דחה בזמנו הצעות לביים סרט באנגלית.

[…] עושים את זה אחרי ש-2011 התחילה, ואחרי שיונתן כבר כתב את כל הציפיות לשנה הנפתחת. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?