הזוכים בפרסי גלובוס הזהב 2011: "הרשת החברתית" קטף 4 פרסים

"הרשת החברתית".

"הרשת החברתית".

מטקס הענקת פרסי גלובוס הזהב 2011 (ה-68 במספר) יצא סרטו של דיויד פינצ'ר, "הרשת החברתית", כזוכה הגדול של הערב עם ארבעה פרסים: הסרט, הבמאי, התסריט והפסקול הטובים ביותר. זוהי זכיה ראשונה של פינצ'ר בפרס, שנתיים אחרי שהיה מועמד לפרס הבמאי הטוב ביותר על "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", וסרטו משרטט פרופיל ביוגרפי אודות מייסד אתר האינטרנט "פייסבוק" הפופולרי, מארק צוקרברג. בטלויזיה, סדרת הדרמה "אימפריית הפשע" לבית מרטין סקורסזה, קטפה שני פרסים: סדרת הדרמה והשחקן הראשי הטובים ביותר; וסדרת הנוער המוסיקלית "גלי" (GLEE) קטפה שלושה פרסים: הסדרה הקומית, שחקן המשנה ושחקנית המשנה.

נטלי פורטמן קטפה בהתאם לציפיות את פרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרטו המדובר של דארן ארונופסקי, "ברבור שחור". היה זה הפרס היחיד שקטף הסרט, מתוך ארבע המועמדויות שהיו לו. "נאום המלך" שהוביל את מספר המועמדויות לפרס גלובוס הזהב השנה, אך כמו "תלוי באויר" אשתקד, זכה לבסוף בפרס אחד בלבד לשחקן הראשי הטוב ביותר: קולין פירת'. הסרט "הילדים בסדר" קטף שני פרסים – פרס הסרט הקומי/מוסיקלי, ופרס השחקנית לאנט בנינג.

בטלויזיה, זכייתו של ג'ים פרסונס על תפקידו של שלדון בסדרה "המפץ הגדול" היא הראשונה מזה 8 שנים מאז זכתה סדרת סיטקום מרובת מצלמות – אז היתה זו ג'ניפר אניסטון על תפקידה ב"חברים". השנה פיצו בגלובוס הזהב את ג'יין לינץ' על אי-זכייתה בפרס אשתקד (היא קטפה פרס אמי במקום), והעניקו לה הפעם את פרס שחקנית המשנה על "גלי". רשת הטלויזיה HBO מובילה את מספר הזכיות השנה בטקס עם 4 זוכים, ואחריה רשת FOX עם שלוש זכיות.

רשימת הזוכים המלאה בפרסי גלובוס הזהב 2011:

הסרט הטוב ביותר
"הרשת החברתית"

במאי
דיויד פינצ'ר, "הרשת החברתית"

תסריט
אהרון סורקין, "הרשת החברתית"

שחקן ראשי
קולין פירת', "נאום המלך"

שחקנית ראשית
נטלי פורטמן, "ברבור שחור"

סרט קומדיה/מוסיקלי
"הילדים בסדר"

שחקן ראשי
פול ג'יאמטי, "הסיפור על פי ברני"

שחקנית ראשית
אנט בנינג, "הילדים בסדר"

שחקן משנה
כריסטיאן בייל, "פייטר"

שחקנית משנה
מליסה ליאו, "פייטר"

סרט זר
"בעולם טוב יותר" (דנמרק)

סרט אנימציה
"צעצוע של סיפור 3"

פסקול
"הרשת החברתית"

שיר מקורי
You Haven't Seen the Last of Me מתוך "בורלסק"

טלויזיה

סדרת דרמה
"אימפריית הפשע"

סדרת קומדיה
"גלי"

שחקן ראשי בדרמה
סטיב בושמי, "אימפריית הפשע"

שחקנית ראשית בדרמה
קייטי סיגל, "ילדי האנרכיה"

שחקן ראשי בקומדיה
ג'ים פרסונס, "המפץ הגדול"

שחקנית ראשית בקומדיה
לורה ליני, The Big C

מיני סדרה/סרט טלוויזיה
"קרלוס"

שחקן ראשי
אל פצ'ינו, "מר ג'ק וד"ר מוות"

שחקנית ראשית
קלייר דיינס, "טמפל גרנדין"

שחקן משנה
כריס קולפר, "גלי"

שחקנית משנה
ג'יין לינץ', "גלי"

פרס ססיל בי. דה'מיל
רוברט דה נירו

יאקוזה

אכזבה, פשוט הגזימו יותר מדי עם "הרשת החברתית", מדובר בסרט טוב אבל לא כזה שאמור לגרוף כל כך הרבה פרסים, מקווה מאוד שזה לא ישפיע יותר מדי על האוסקר.
לגבי "Boardwalk Empire" אני מסכים, ללא ספק סדרת מופת בכיכובו של סטיב בושמי, ראוי לציין גם משחקו המופלא של מייקל פיט בסדרה.

[…] גלובוס הזהב 2011 (ה-68 במספר) עשה גלים השנה (רשימת הזוכים המלאה בגלובוס הזהב 2011), בזכות הופעתו הנוקבת והבלתי מתפשרת של מנחה הערב, הבדרן […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?