ריקי ג'רביס והשערוריה סביב המונולוגים הנוקבים שלו בטקס פרסי גלובוס הזהב 2011

טקס גלובוס הזהב 2011 (ה-68 במספר) עשה גלים השנה (רשימת הזוכים המלאה בגלובוס הזהב 2011), בזכות הופעתו הנוקבת והבלתי מתפשרת של מנחה הערב, הבדרן הבריטי ריקי ג'רביס, שירה לכל עבר (צפו בסיכום של הופעתו בקליפ מעל). זו הפעם השניה של ג'רביס בתפקיד ההנחיה, וכבר בפעם הקודמת הוא הפגיז כמה מפורסמים עם משפטי מחץ נוקבים ובמהלך הטקס הודה כי "ממילא לא יקראו לי לפה שוב" אז מה זה כבר משנה שהוא תוקף. בסופו של דבר, ההפקה של הטקס קראה לו שוב, וג'רביס הבטיח כי יתן הופעה כך שלא יקראו לו שוב, ולפחות כפי שנראה היה בתחילה: הוא בהחלט עמד במילתו.

ג'רביס ירה לעבר כולם. הוא פתח בצ'ארלי שין:

"זה הולך להיות לילה של חגיגות ושתיה מרובה — או, כמו שצ'ארלי שין מכנה את זה: ארוחת בוקר. וואו. אז בואו נבין את זה: אז מה שהוא עשה זה לקחת כוכבת פורנו, לשלם לה על סעודת ערב איתו, להכיר אותה לאישתו לשעבר – כמו שצריך לעשות – ללכת לחלון, להשתכר, להתפשט, לבלגן את המקום בזמן שהיא נעולה בארון, וזה רק ביום שני. מה הוא עשה בערב הסילבסטר?"

על "התייר" וכוכביו, ג'וני דפ ואנג'לינה ג'ולי:

"זו היתה שנה גדולה לסרטי תלת מימד. 'צעצוע של סיפור', 'גנוב על הירח', 'טרון'," הוא אמר. "נראה שהכל היה השנה תלת מימדי. חוץ מהדמויות ב'תייר'."

אחר כך הוסיף ג'רביס, "אני כבר מרגיש רע בקשר לבדיחה הזו. אומר לכם מה, אני מצטרף להמון, כי בכלל לא ראיתי את 'התייר'. מי בכלל כן ראה?!"

ולפני שעבר הלאה: "אבל הוא בטח היה טוב כי הוא מועמד, אז שתקו, בסדר? ואני רוצה לשבור את השמועה המגוחכת הזו ש'התייר' היה מועמד רק כדי ש[איגוד] העיתונות הזרה [האחראים על הטקס] יוכל להסתובב עם ג'וני דפ ואנג'לינה ג'ולי. זו לא היתה הסיבה היחידה… הם גם קיבלו שוחד."

על "סקס והעיר הגדולה 2":

"היו הרבה סרטים גדולים שלא מועמדים השנה – שום דבר ל'סקס והעיר הגדולה 2'. לא, הייתי בטוח שגלובוס זהב לאפקטים מיוחדים ילך לצוות שליטש את הפוסטר הזה. בנות, אנחנו יודעים בנות כמה אתן. ראיתי את אחת מכן בפרק של 'בוננזה'!"

ג'רביס גם כינה את ברוס וויליס אביו של אשטון קוצ'ר, וכידוע קוצ'ר כיום נשוי לאישתו לשעבר של וויליס, דמי מור, והוא גם אב חורג של שלושת ילדיו. יש עוד רבים שספגו מנחת זרועו של ג'רביס, כולל יו הפנר, שככל הנראה ספג את העלבון השערורייתי ביותר. בזמן מונולוג הפתיחה של ג'רביס לא מעט מהקהל התקשה לבלוע את הבדיחות שלו, אבל היו גם כאלה שנהנו מאד: אלק בולדווין נראה מוחה דמעות מעיניו, ורוברט דאוני ג'וניור, שספג גם הוא ירידות מג'רביס ("רובכם בחדר מכירים אותו הכי טוב ממתקנים כמו המרפאה של בטי פורד והכלא המחוזי של לוס אנג'לס"), השיב מעל הבמה: "חוץ מהעובדה שהרוח כאן נבזית מאד ומעט נימה של רשעות, הייתי אומר שההרגשה בטקס היתה טובה עד כה. אתם לא?"

במהלך הטקס, היתה לערך שעה שבה ג'רביס נעדר והחלו שמועות קונספירטיביות כאילו הוא הועבר לנזיפה ואף פוטר במהלך הטקס. ג'רביס דחה את השמועות ואמר כי הוא בכלל תיזמן זאת כך מלכתחילה. איגוד העיתונות הזרה ההוליוודי פרסם הלילה הודעה רשמית כי: "אהבנו את הטקס. זה היה כיף גדול ומן הסתם הרבה אנשים מדברים." ודאי שהם אוהבים את הטקס ואת הדיבור, כבר יומיים שכל האינטרנט מוצף בכתבות על הטקס. לא זכור לי כזה הייפ סביב טקס כלשהו כבר הרבה זמן. והם מוסיפים בהודעה: "כששוכרים קומיקאי כמו ריקי ג'רביס, אפשר לצפות לחומר שמוטח בפנים, ולפעמים שערורייתי. בהחלט, במקרה הזה, הוא דחק את הגבול ולעיתים התרחק מדי. האיגוד לעולם לא יגנה חלק מההערות האישיות שלו. למרות זאת, בסך הכל, הטקס היה בין הטובים ביותר שהיו לנו אי פעם ואנחנו היינו מרוצים."

כמו שאומרת הקלישאה, אין דבר כזה פרסום רע.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?