ביקורת: בורלסק

"בורלסק".

"בורלסק".

הזמרת כריסטינה אגילרה בת ה-30, כוכבת "בורלסק", אינה שחקנית טובה. היא לא בט מידלר, ברברה סטרייסנד או שר. סרטה הראשון הוא סרט מוסיקלי על בחורה מעיירה קטנה שמגיעה לעיר הגדולה ורוצה להצליח כזמרת. אולי בזכות חוסר ההצלחה של הסרט (פחות מ-40 מיליון דולר בארה"ב), היא תבין שעליה להמשיך להקליט שירים ולא להופיע בסרטים.

"בורלסק" מתחיל בלי הקדמות, ישר ולעניין: אלי עם שיער פיאתי, יתומה מהורים וללא כל משפחה, עוברת ללוס אנג'לס. היא לא מוצאת עבודה כזמרת או רקדנית ונאלצת להסתפק בעבודה כמלצרית במועדון שבו מופיעות רקדניות שלא שרות. את טס, בעלת המועדון "בורלסק", מגלמת שר ("מוכת ירח", "המכשפות מאיסטוויק"). אני שמח מאוד לראות אותה משחקת שוב, בתפקיד תפור למידותיה ותדמיתה. סטנלי טוצ'י ("השטן לובשת פראדה", "ג'ולי וג'וליה") ממלא היטב את תפקיד יד ימינה של טס והאתנחתא הקומית בסרט, כפי שכבר הוכיח בעבר שהוא יודע לעשות. קאם ג'יגנדט ("דמדומים") מוצלח בתפקיד הברמן המאורס שתומך בבחורה החדשה.

לשאר הדמויות המאכלסות את הסרט אין טיפת נפח: קריסטן בל ("ורוניקה מארס") המגלמת את הכוכבת לשעבר של המועדון, פיטר גלגר ("אמריקן ביוטי") כבעל לשעבר של טס, אריק דיין ("האנטומיה של גריי") כלקוח ומשקיע פוטנציאלי. מצבם עוד יחסית טוב לעומת שאר הרקדניות שהן תפאורה בלבד. אחת מהן נכנסת להריון מחבר שלה, אך זה משהו שולי ונעשה בדרך אגב (אני לא בטוח ששומעים את חבר שלה מדבר בשניות הספורות שהוא מופיע בסרט).

"בורלסק".

"בורלסק".

למרות שהסיפור לא בהכרח מקורי, והוא לא חייב להיות, הוא בעיקר לא דרמתי מספיק וכמעט שולי. אלי היא לא ממש נערה כפרית תמימה אלא בחורה נחושה להצליח, עקשנית ובעלת תעוזה וחוצפה בריאה. הקטעים על הבעיות הכספיות של המועדון עשויים כמו פרודיה לסרטים משנות ה-40 עם מכתבים מהבנק עם חותמות אדומות מאיימות ומשקיע עשיר פלרטטן ולא-נחמד. גם לא ברור בשביל מה לקחו ושילמו לשחקן עם רקע מוכח בשירה וריקוד, אלן קמינג ("אקס-מן 2", זוכה פרס הטוני על "קברט"), אם בפעם האחת שהוא על הבמה הוא לא שר או רוקד. גם דיאנה אגרון (קווין בסדרה "גלי"), בתפקידה הקטנטן, לא פוצחת את פיה בשירה.

בסרטו הראשון של סטיב אנטין, שגם כתב את התסריט, השקיעו הרבה יותר בשירים ובתלבושות (כולל שמלת שרשרות פנינים) מאשר בדמויות ובעלילה, והוא ארוך מדי, אפשר היה לוותר על שיר וחצי. לא זה הסרט שיחזיר את הסרטים המוסיקליים לאופנה.

בורלסק
ארה"ב, 2010
הפצה: החל מה-03.02.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
סטיבן אנטין
תסריט:
סטיבן אנטין
סוזאנה גרנט
קית' מרימן
משחק:
שר
כריסטינה אגילרה
אריק דיין
קאם ג'יגנדט

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?