ביקורת: סאנקטום

"סאנקטום".

"סאנקטום".

לא ציפיתי להרבה מהסרט "סאנקטום" על חוקרי מערות בתלת מימד, ונהניתי. לא מקבלים הרבה, אבל זה סרט שמשרת את המטרה והסיפור שלו. חשוב להבהיר שזה אינו סרט הרפתקאות דרמתי אלא מותחן עם אלמנטים של סרט אימה. הוא ברוטאלי וקלאוסטרופובי, עם קטעים שעשויים להיות קשים לצפייה לחלק מהצופים.

כששני השחקנים המוכרים ביותר הם יואן גרופוד (סרטי "ארבעת המופלאים") וריצ'רד רוקסבר (הדוכס המאוהב בדמותה של ניקול קידמן ב"מולן רוז'"), והבמאי הוא האוסטרלי הלא-מוכר, אליסטר גריירסון, מערכת יחסי הציבור של הסרט בוחרת לנפנף בשמו של מפיק הסרט – במקרה הזה שם ששווה לנפנף בו: ג'יימס קמרון. קמרון, שאחראי לשני הסרטים הכי מצליחים אי פעם, ידוע במשיכתו לחקר המצולות שהביא אותו גם ל"מצולות" (1989) ול"טיטניק" (1997). הוא משתמש ב"סאנקטום" כמעין סרט ניסיון בבדיקת האפשרויות לקראת "אווטאר 2" (2014?) שיתרחש ברובו, אולי, מתחת למים.

העלילה: חבורת אנשים לכודה במערכת המערות התת-קרקעיות הגדולה בעולם, שבחלקים ממנה לא דרכה מעולם כף רגלו של אדם, ועל פני הקרקע מתרחשת סופה חזקה. האנשים: אבא חוקר מערות מנוסה ובן בעלי יחסים מעורערים, העשיר שמממן את הפרויקט וחברתו מטפסת ההרים, וצוות החוקרים שעובד עם האב.

"סאנקטום". ריצ'רד רוקסבר.

"סאנקטום". ריצ'רד רוקסבר

הסרט הולך ומשתפר ועושים שימוש מוצלח מאוד בתלת מימד מעל ומתחת למי הנהרות במערות והנקיקים. מרגישים שהאנשים האלה באמת עוברים את זה באתרים אמיתיים. יחד עם זאת, הדיאלוגים בפיהם איומים וישנה קריינות מסכמת שהייתי יכול בלעדיה. היה שווה להשקיע בשכירת תסריטאי נוסף שישכתב אותם, וינכש בין היתר את הקלישאה הקולנועית מספר 7: שיעול כסימן למחלה סופנית.

בהפקה הצליחו לשמור על תקציב של שלושים מיליון בלבד עם כוונה להרוויח הרבה יותר מן הסתם, אך כנראה שפרסום מטעה ושם לא מוצלח הם גרמו לו לפתיחה מאכזבת בסוף השבוע הראשון בארה"ב. יש לשער שקהל עולמי ימצא את הסרט, כולל אלו המחפשים סרט בתלת מימד שלא נועד לילדים.

דירוג: ★★★½☆

סאנקטום
ארה"ב, 2010
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-10.02.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:
לחצו כאן לקדימונים וקטעים מהסרט
בימוי:
אליסטר גריירסון
תסריט:
ג'ון גרווין
אנדרו רייט
משחק:
ריצ'רד רוקסבר
ריס ווייקפילד
אליס פרקינסון
יואן גרופוד
דן וויילי

יפית

סה"כ זה סרט יפה-אם משקיעים בו מחשבה, אפשר ללמוד ממנו על הגיון ברזל במצבים קשים, על סדר עדיפויות ועל יחסים בין אנשים. א-ב-ל כמו שלא מצויין בפרסומת- יש בו קטעים קשים לצפייה- גם מבחינה רגשית, והוא ממש לא מיועד לילדים!

גיא

סרט מקסים בהחלט !!
חוויית צפייה כייפית ביותר בתלת מימד
ממליץ בהחלט.

אאייזהה פחדד!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

הסרט הכי מפחיד

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?