השחקן ג'וליאנו מר נרצח בג'נין

"בני ערובה". ג'וליאנו מר. צילום: יוני המנחם.שחקן התיאטרון והקולנוע הישראלי ג'וליאנו מר-חמיס ("כיפור", "פלורנטין") נורה למוות היום אחר הצהרים (ב'), באיזור התיאטרון בג'נין, אותו הקים. על פי דיווחים זרים, מספר חמושים רעולי פנים ירו בו צרורות כדורים בעודו יושב במכניתו, בכניסה למחנה הפליטים בג'נין שם שוכן התיאטרון.

למר היו אויבים משני צידי המתרס: ב-2009 הופצו כרוזים בגנותו בג'נין אשר כינו אותו "גיס חמישי" וקראו לרציחתו (אף נזרק בקבוק תבערה לתוך התיאטרון שהקים), ואילו את היהודים בציון הרגיז כאשר אמר באותה השנה, משיצא מהקרנת "אווטאר" באולם הקולנוע של יס פלנט קניון איילון וצעק "הפלשתינים צריכים ללמוד מהסרט מה צריך לעשות ליהודים. הסרט הזה משקף בדיוק את המצב של הישראלים והפלשתינים." ובלי קשר, בינתים לא ידוע מיהם הרוצחים.

מר נולד ב-1958 בנצרת לאם יהודיה, ארנה מר חמיס, ואב ערבי, צליבא חמיס. הוא שירת בצה"ל כלוחם בחטיבת הצנחנים ולאחר מכן פנה לקריירת משחק. תפקידו הראשון בקולנוע היה בסרט "המתופפת הקטנה" של ג'ורג' רוי היל, שם שיחק לצד דיאן קיטון. בהמשך כיכב בשלל סרטים ישראלים, וב-2002 היה מועמד לפרס אופיר על תפקידו ב"טאהרה" של עמוס גיתאי. בשנת 2006 הקים מר את תיאטרון 'החופש' הקהילתי בג'נין.

[…] לזכרו, את הקרנות הסרטים בהשתתפותו של ג'וליאנו מר-חמיס, שנרצח לפני כחודשיים בג'נין. בין הסרטים שיוקרנו גם "אני ואבא שלי" ו"הילדים […]

[…] הפרס מפסטיבל טרייבקה מצטרף לפרס חביב הקהל של פסטיבל ברלין מלפני כחודשיים. בנאום הזכיה בטרייבקה הקדיש הבמאי את הפרס לשחקנים המנוחים רונית אלקבץ ("השחקנית הערביה היהודיה הכי מדהימה, עם איכויות ולב") שנפטרה השבוע, וג'וליאנו מר-חמיס, שנרצח לפני כחמש שנים. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?