ביקורת: קופים בחלל / Space Chimps

קופים בחלל

"קופים בחלל" הוא אמנם סרט אנימציה חביב לילדים, אבל מה עם קצת התחשבות בחובבי הז'אנר המבוגרים? גיא דולינגר ונטלי זק"ש מתלהמים על הקרנה מדובבת לעברית.

"קופים בחלל" הוא סרט אנימציה קומי וקצת פסיכוטי עם מחוה חביבה לאודיסאה בחלל. הסיפור הלא-שגרתי הסובב סביב קבוצת קופים המשוגרים בידי נאס"א דרך 'חור-תולעת' למימד אחר דווקא חביב ומהנה. בעידן הזה, כנראה שהילדים מתקשים להסתפק עוד בסיפורים פשוטים כמו בסינדרלה ובכיפה אדומה.

בשל היותו סרט המיועד לילדים, הסרט אינו "סובל" מעודף הסברים על היתכנותם של האירועים (חור שחור, מימד מקביל, קופים גאונים) ומתמקד בעיקר ? כך שלצופה מצפה סרט קליל ומצחיק, מפתיע וזורם, אשר מצליח בהחלט להעביר גם להורים (או הדודים) המלוים את הזמן.

עלילת הסרט מתמקדת במסעו של קוף קרקס בשם האם-3 (עידו מוסרי ? הוא לא דוגמא לקוף, אבל הוא מדובב אותו) אשר מגויס כנגד רצונו על ידי נאס"א לצורך ביצוע משימה המסוכנת מידי לבני-אדם, הכוללת טיסה בחללית דרך 'חור-תולעת' ליקום מקביל (כמו ב"גולשים בזמן", למרות שגם הם מעולם לא גלשו בזמן) במטרה לחפש אחר סימני חיים מחוץ לכדור הארץ.

עלילת הסרט מתפתחת כאשר הקופים מגלים כי התרסקו על כוכב המיושב על ידי יצורים חמודים אשר נשלטים בידו הרמה של זארטוג הרשע (הנוול השכונתי). זארטוג הצליח בדרך המקרה להפעיל רובוט גישוש אימתני למדי אשר נשלח מכדור-הארץ ככוח חלוץ ובטעות התרסק על ביתו. הקופים הרואים את סבלם של תושבי הכוכב מרגישים מחויבים לצאת לעזרתם בשל העובדה שהרובוט שבעזרתו משליט זארטוג את מרותו הינו תוצרת כדור-הארץ.

בגרסה העברית – שכאמור, היחידה שזמינה בארץ – עידו מוסרי דווקא היה אחלה, אבל זה לא מכפר על עבודת הדיבוב המעצבנת שעשו בסרט. חבל לי על כל הבדיחות וההערות שפשוט לא ניתנות היו לתרגום משפה לשפה, ובכלל – היוצרים השקיעו מיליוני דולרים (או סכום קרוב לכך) על ליהוק שחקנים הוליוודים לדיבוב המקורי ואלו עמלו במשך שבועות וחודשים על הפכת חיים בדמויות עם מיטב כישרון המשחק שלהם, ומה נעשה לעבודתם? דיבוב מחדש. זו מעין תלונה כללית שנדחקה לסרט הזה משום שהוא זמין רק בדיבוב עברי.

ככלל, "קופים בחלל" הוא סרט נחמד לילדים, ולעיתים אפילו מצחיק, אבל לא יותר מזה. מומלץ לחכות לדיוידי, שכן האפקטים אינם מהממים או מיוחדים, ולבד מעלילה מתוחכמת משהו לילדים, אינו מציג משהו יוצא מן הכלל.

דירוג: ★★☆☆☆

קופים בחלל
ארה"ב, 2008
81 דקות.
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-07.08.2008 בקולנוע.
בימוי:
קירק דה מיקו
תסריט:
רוברט מורלנד
קירק דה מיקו
דיבוב עברי:
עידו מוסרי

ירין

ראיתי את הסרט והוא מזה מצחיק!!!

שרון חאבו

הסרט מה זה מצחיק

החלה סרררררררטטטטטטט גגדדדדדדווווללללללללל ומצחיק

[…] עקרוני אני מתנגד בחריפות לדיבוב סרטים לעברית (ראה ביקורת קופים בחלל), צפיה בגרסה המדובבת של "מפלצות נגד חייזרים" מעט מיתנה […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?