על הבעייתיות בזוכי המסגרת האלטרנטיבית של פסטיבל דרום 2011

מיכאל מושונוב, "חתולים על סירת פדלים".

מיכאל מושונוב, "חתולים על סירת פדלים".

פסטיבל קולנוע דרום 2011 (ה-10 במספר) בחר ארבעה סרטים למסגרת האלטרנטיבית-עצמאית שזו השנה הראשונה לקיומה. הזוכים הם "חתולים על סירת פדלים" של יובל מנדלסון ונדב הולנדר, "ג'ו ובל" של רוני קידר, "2 בלילה" של רועי ורנר, ו"פלנטה אחרת" של עידן זעירא. כל אחד מבין ארבעת הזוכים יקבל מקרן הקולנוע הישראלי 12 אלף ש"ח לטובת מאמצי הפצה בארץ ובעולם, ובפסטיבל הם יוקרנו במשבצת חצות. את הסרטים הזוכים בחרו הקולנוען אבי נשר, מבקר הקולנוע יאיר רוה, המלהקת לימור שטרית, ויוזם הפסטיבל ד"ר אבנר פיינגלרנט.

הקוראים הקבועים שלנו בודאי שמו לב כמוני לבעיה-לכאורה שהתעוררה כאן. נראה כי אבי נשר, אחד הלקטורים, גם הביא את הסרט של בני טיפוחיו מסם שפיגל לפסטיבל וגם זיכה אותו בפרס כספי. מה גם שפסטיבל דרום אינו מושתת על תחרויות בין סרטים, ואלו שמוקרנים בו הם כבר כאלה שעברו סינון ומצאו חן בעיני מארגניו, כך שהדרך לפרס כספי סלולה. נותר אם כן להבין כיצד "חתולים" התברג למסגרת. פיינגלרנט הסביר לי את סדר העניינים: ראשית, התקבל בדרכים המקובלות הסרט "חתולים על סירת פדלים" ומארגני הפסטיבל אהבו אותו. הם ניסו להקים סביבו מסגרת של שלושה סרטים שיוקרנו מחוץ לשעות המקובלות, כיאה לסרטים שונים מסוגו. אז חזר אבי נשר מחו"ל והכריז כי הסרט של הסטודנטים שלו איננו היחיד מהסוג השנה (רוית הסרטים: 32 יוקרנו השנה לאקדמיה). בתוך יומיים, כבר הידפקו על דלתות הפסטיבל עוד שבעה סרטים והורכב לטובתו צוות הלקטורים. כמו המהירות שהתקבלו הסרטים, גם נבחרו ארבעה למסגרת, אחד יותר מהמבוקש. עם הרביעיה הנבחרת פנו המארגנים לכתרי שחורי מקרן הקולנוע, והזה הביא איתו 50 אלף ש"ח לחלק בין הארבעה.

בסך הכל יחולקו 200 אלף ש"ח ליוצרים צעירים בפסטיבל דרום השנה.

[…] הישראלי "ג'ו + בל" של רוני קידר, זוכה מענק ההפצה לסרטים אלטרנטיבים של פסטיבל דרום 2011, התחדש בקדימון רשמי וארבע תמונות. לפי הקדימון (טריילר), […]

אורי 1

אתה רומז שיש 32 סרטים המתחרים השנה על פרס האקדמיה. מדוע לא מפרסמים את רשימת הסרטים?

אלי שגב

האקדמיה לא רואה טעם בדרך כלל לפרסם את רשימת כל הסרטים שהתקבלו אצלה בשנה מסוימת. במקום, היא תפרסם את רשימת הסרטים שעלו שלב ויכנסו לבסוף לחמישיות הסופיות של קטגוריות הפרסים.

[…] על הסרטים המוקרנים במסגרת האלטרנטיבית תוכלו לקרוא כאן   0 אהבתי השאר/י תגובה   Tweet […]

[…] זו בזו, על ציר פלורנטין-שדרות. הוא הוקרן לאחרונה במסגרת האלטרנטיבית של פסטיבל דרום 2011, וזו תהיה לו הקרנת הבכורה בארה"ב.מאמרים […]

[…] החדשה מתחרה במסגרת האלטרנטיבית של פסטיבל דרום בשדרות, וההגבלה על ההקרנות הקודמות בפסטיבלים אחרים תקשה […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?