לארס פון טרייר הוכרז "פרסונה נון גרטה" בפסטיבל קאן 2011

לארס פון טריירפסטיבל קאן 2011 -בעוד במדינת היהודים נראה שהתקשורת לא נבהלת מדי מדבריו החמורים של הבמאי הדני לארס פון טרייר, לפחות אנשי פסטיבל קאן כן. הפסטיבל הכריז על הבמאי שהכריז על במתה כי הוא נאצי וכי הוא מבין את היטלר – בתור "פרסונה נון גרטה" (אישיות לא רצויה) – חרף התנצלותו הקצרצרה.

הודעתם הרשמית לפניכם:

"פסטיבל קאן מספק לאמנים מסביב לעולם במה יוצאת דופן על מנת להציג את עבודתם, ומגן על חופש הביטוי והיצירתיות. מינהל הפסטיבל, שקיים היום ישיבה לא שגרתית ביום חמישי זה, ה-19 במאי 2011, מתחרט במיוחד שבמה זו נוצלה על ידי לארס פון טרייר על מנת להביע התבטאויות שאינן מתקבלות על הדעת, בלתי נסבלות, ונוגדות את האידאלים של האנושיות והאדיבות שבשורשי קיומו של הפסטיבל.
"מינהל הפסטיבל מגנה בנוקשות הערות אלו ומכריז על לארס פון טרייר פרסונה נון גרטה בפסטיבל קאן, עם תוקף מידי."

אני שמח מאד על מעשם זה של מארגני הפסטיבל. בדיחה או לא, הומור חולני כזה לא מתקבל אצלי בשום פנים ואופן, ועצוב לי שיש מי שמתיחס לזה בקלות דעת.

משמעות הגירוש הזה מהפסטיבל הוא הסרתו מההתמודדות על פרס דקל הזהב בתחרות הרשמית של הפסטיבל.

על רקע דברים אלו, חברת ההפצה הארגנטינאית DC שרכשה את הסרט להפצה במדינתה, ביטלה זאת בעקבות התבטאויותיו.

דוד

טעות בכתבה. "מלנכוליה" עדיין בתחרות הרשמית ומועמד לדקל הזהב על אף גירושו של הבמאי מהפסטיבל

מאור

כל הכבוד הוא קיבל בדיוק מה שמגיע לו, הוא בטח חשב שהוא יצליח להתחמק עם זה. אני מאוד שמח על נקיטת הפעולה המיידית שביצעו נגדו מארגני הפסטיבל קאן. ממש כל הכבוד להם.

[…] 'פתרון סופי' מחקו אותו מהאפשרות לזכות בפרס אחרי שגם הורחק מהפסטיבל בתואר "פרסונה נון גרטה" – זאת על אף שהיה מועמד אהוד יותר […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?