"שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל עושה הדים באינטרנט

אפשר לומר שזה היה צפוי והגיוני: הבלוגרים המוכרים והפופולרים נעמדים לצידו של העיתונאי מיקי רוזנטל למען מניעת צנזורה בעינם (גם בעיני). אבל היות ולא כתבתי על כך בעבר, הנה הזדמנות לספר את קורותיו של הסרט.

רוזנטל, אילן עבודי, וחברת הלוין yes הפיקו סרט בשם "שיטת השקשוקה" ה"מנסה לשפוך אור על השיטה שמאחורי קשרי ההון והשלטון דרך סיפורה של משפחה אחת: משפחת עופר" על פי הגדרת יוצריו. משפחת עופר היא אחת מהמשפחות העשירות ביותר בישראל וידיה קשורות בכמה מהחברות המובילות בשוק. מפליא מאד שרוזנטל הצליח להלחיץ את המשפחה עם הסרט הזה, עד כדי שעידן עופר מהמשפחה הגיש תביעת דיבה כנגד רוזנטל.

ככל הנראה בעקבות התביעה, yes נבהלה וויתרה על הקרנת הסרט בערוץ yes-דוקו כמתוכנן, חרף היותה שותפה בהפקתו כאמור. ברגע הזה, התקשורת הישראלית פתאום מצאה ענין בסרט והחלה סערה סביבו (נכון יותר לומר שכבר עם הגשת התביעה החל בו ענין מצד התקשורת). נכון לעכשיו, סינמטק ת"א הרים את הכפפה ולא ויתר על הקרנת הסרט, שבכורתו צפויה למחר (א') בערב. כמו כן, מגעים נערכים גם עם הערוץ הראשון להקרנתו שם, וגופי תקשורת נוספים, כמו אגודת העיתונאים, מתכוונים גם הם להקרין את הסרט.

העובדה שהסרט מלחיץ כל כך משפחת אילי הון מוכרת כל כך כמו משפחת עופר, הוא למעשה הדבר היחיד שיוצר 'הייפ' סביבו. הסרט היה יכול להיבלע בשורותיו של ערוץ yes-דוקו בלי יותר מדי הד, בדיוק כמו (לצערנו הכל-כך-רב) הסרט "מוסר השילומים" של גיא מרוז ואורלי וילנאי.

העיתונאי והבלוגר גל מור מציע למיקי רוזנטל לוותר על הצעת רכישה ל-DVD של הסרט באינטרנט, ופשוט להקרין אותו באינטרנט במלואו. עורך הדין והבלוגר יהונתן קלינגר חושש מאד מהצנזורה המתפתחת. גם העיתונאית והבלוגרית דבורית שרגל תומכת ברוזנטל בדרכה, באמצעות פרסום. ורוזנטל? הוא כתב הבוקר באתר nrgמעריב שהוא פוחד.

הנה הקדימון לסרט:

שיוכים: חדשות סרטים

לכל מי ששואל למה אין כזה דבר שקשוקה בחינם…
http://cafe.themarker.com/view.php?t=601468

מדוע לא מפיצים רוזנטל ועבודי את הסרט בחינם- וטוב שכך…

[…] משפחת עופר, ראו ולמדו: ככה משקיטים עיתונאים בצורה אפקטיבית יותר. ועידת התביעות המייצגת את ניצולי השואה במשא ומתן להשגת פיצוים ולהחזרת רכוש גזול, תובעת את העיתונאים גיא מרוז ואורלי וילנאי (פדרבוש) על סרטם "מוסר השילומים". סך תביעת הדיבה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים הוא 4 מיליון ש"ח. […]

[…] הלוין yes לערוך שינוים בסרט שלו על מנת שישודר אצלם. yes קיבלה התראות לתביעה מצד כוכבי הסרט בעל כורכם, האחים עופר, ונלחצה. רוזנטל ושותפו להפקה, […]

אבי

אני חושב שזה סרט חובה לכל אזרח ואזרח במדינת ישראל שיראו עד כמה המדינה שלנו באמת מושחתת , אני אישית חושב שהסרט הזה הוא פצצה ואני חייב להגיד שאני המעריץ הכי גדול של מיקי היום , ושהאחים עופר זה פשוט שערורייה אחת גדולה ……..
למה פשוט לא למנות את אחים עופר להיות ראשי מדינה וזהו ……….. פשוט לשים אותם בכנסת באוצר במישרד הפנים למה לא זה ברור שכל מה שהם רוצים הם פשוט צריכים למצמץ

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?