קולומביאנה – ביקורת

"קולומביאנה". זואי סלדנה.

"קולומביאנה". זואי סלדנה.

מהטריילר של "קולומביאנה" ניתן בהחלט לטעות ולהבין כי מדובר במעין שילוב של "לאון" ו"עיר האלוהים", אבל האמת המאכזבת הינה כי מדובר בסרט מבולבל, לא הגיוני וחסר יחוד, לבד מהעובדה כי הוא מרשים ביותר בכמות ה'השאלות' שלו מסרטים אחרים.

מה אפשר לצפות ממי שאחראי על "המשלח 3", הלא הוא אוליבייר מגטון? הרי לא מספיק שהראשון בסדרה היה טיפשי (אמנם חידוש) והשני כבר היה מפגר קליני, הרי שהשלישי בכלל היה בלתי ראוי לצפיה. בכל מקרה, נראה כי מגטון, בעל השם הרובוטריקי משהו, צפה טרם עבודתו על קולומביאניה, במספר רב של סרטי אקשן מצליחים ופשוט העתיק מהם רעיונות למכביר, לאו דווקא בהצלחה זהה.

עלילת הסרט דווקא מתחילה ממש ממש יפה (זהו החלק היחיד שטוב בסרט, אפילו מצוין): קטליה הינה ילדה כבת 10 הגדלה בפאבלה בקולומביה. אביה של קטליה מועסק כמחסל מצליח עבור ברון סמים מקומי. כבר בתחילת הסרט אנו עדים לעסקה בין אביה של קטליה, העוזב את עבודתו ומוסר למעסיקו חבילת דיסקטים, שמסיבה כלשהי יש לה חשיבות רבה. מפאת סכנת ספויילר לא נפרט מה בדיוק קורה בהמשך, אלא רק 'נגלה' כי למרות החזות הנינוחה של הדברים, הרי שהעניינים מסתבכים מהר מאוד וקטליה הקטנה נותרת לבדה.

"קולומביאנה". זואי סלדנה.

"קולומביאנה". זואי סלדנה.

למרות גילה, קטליה מתבררת כברוכת אמביציה וכישרון ומצליחה להגיע לדודה המתגורר במיאמי (קליף קרטיס). אותו דוד מתברר כמאפיונר בעצמו ותחת כנפו לומדת קטליה את רזי המקצוע הנחשק – "מתנקשת מקצועית".

מבחינת משחק, הרי שכל השחקנים הפגינו יכולת משחק של אבוקדו ממוצע, בלי כוונה מאחורי השורות שלהם, הבעות פנים מוגזמות או כאלה שמגיעות באיחור של מס' שניות. ואלה עוד השחקנים המוצלחים – היתר סתם מגלמים דמויות קיצון מטופשות, כגון הנוול בעל הצחוק המוגזם והמגעגע ממש לפני שהוא עומד להרוג את הגיבור (כאשר אינו יודע שמותו שלו קרב) וכיוב'.

קולומביאנה מאוד מאכזב, גם בשל העלילה המפגרת שכל הזמן מקבלת תפניות לא הגיוניות, לא סבירות ולא דרושות, שלצורך כך נוצרים חורים רבים בעלילה. בנוסף, ובנימה מאוד אישית, נרצה לציין לשלילה מיוחדת את העובדת כי זואי סלדנה ("אווטאר", "רוקנרולה"), הלא היא הגיבורה הראשית, קטליה, סובלת כנראה מאנורקסיה חריפה, והדבר כלל אינו נראה טוב מבחינה ויזואלית (בחורה בעלת יד בעובי 2 ס"מ מתפעלת 2 מכונות ירייה), אך בעיקר מבחינה עקרונית.

בכל מקרה, קולומביאנה הוא פספוס קולנועי שיכול היה להשיג הרבה יותר אם רק היו דואגים לתסריט מושקע יותר, וחבל.

דירוג: ★★☆☆☆

קולומביאנה
ארה"ב, צרפת, 2011
הפצה: פורום פילם, החל מה-01.09.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
אוליבר מגטון
תסריט:
לוק בסון
רוברט מארק קיימן
משחק:
זואי סלדנה
מייקל ורטן
קאלום בלו
קליף קרטיס
אמנדלה סטנברג

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?