שתף קטע נבחר

"בית הקלפים": הקרב על הבית

עד כה צפינו במירוץ לצמרת של פרנק וקלייר אנדרווד - אבל בעונה הרביעית שני כוחות הטבע האלה נלחמים זה בזו. וזה מרתק. הפרקים הראשונים לפחות, מרמזים שצפויה לנו פה טלוויזיה מצוינת

במשך שתי עונות הוא רץ קדימה במירוץ חסר רחמים וחסר מוסר. ואז פרנק אנדרווד הגיע לפסגה. בעונה השלישית המאבק השתנה ועמו גם "בית הקלפים", שהפכה לדרמה על איש שנלחם בשביל לשמור על מקומו - בבית הלבן ובביתו שלו.

 

העונה הרביעית, שפרקיה זמינים החל מאתמול (שבת) ב-yes, HOT וסלקום טיוי, מתחילה מהשלב שבו הסתיימה העונה הקודמת. פרנק  (קווין ספייסי) בשיאה של מערכת פריימריז (לוהטת פחות מזו שמתרחשת כעת בארצות הברית, כי לפעמים כנראה אין תסריטאי מוצלח יותר מהמציאות), וקלייר (רובין ריייט) נטשה: עזבה את בעלה אחרי שנמאס לה מפוזיציית העזר כנגדו.

 

אם העונה הראשונה והשנייה היו הדרך למעלה של הפאוור קאפל, והעונה השלישית הראתה את הסדקים שבמבצר שלהם, הרי שהרביעית מספרת על מאבק פנימי - אנדרווד נגד אנדרווד. קלייר מנסה להצליח בפני עצמה ולרוץ לקונגרס, בעודה מפנה עורף לקמפיין של בעלה. הוא בתגובה שם מקלות בין הגלגלים שלה, ושולף אס מהשרוול באמצע נאום מצב האומה. נחמד להיות נשיא לפעמים.

 

הצופים עדים לקרב בין שני איתני טבע, וכלל לא ברור מי יסיים כמנצח. על פניו הקלפים של פרנק טובים יותר. בכל זאת - נשיא. הוא גם אכזרי יותר ממנה, רוצח אמיתי. אבל מסתמן שלקלייר יש יתרון אחד שהוא משמעותי מאוד במאבקים מהסוג הזה: בעלה עדיין אוהב אותה. עושה רושם שהיא, לעומת זאת, כבר מאסה בו באמת. יהיה מעניין לראות אם היא תצליח לשטות בו בזכות זאת.

 

קלייר. מנסה לפרוש כנפיים (צילום: נטפליקס) (צילום: נטפליקס)
קלייר. מנסה לפרוש כנפיים(צילום: נטפליקס)
 

לפחות לפי הפרקים הראשונים, נראה שמדובר בעונה מוצלחת יותר מקודמתה. העונה השלישית סבלה מעלילה מטופשת, השטחה של סיטואציות מורכבות ורגעי שעמום, אבל הרביעית חוזרת לקו של פוליטיקה אמריקנית מתוחכמת וקצבית יותר. מערכת הקרב הניטשת בין שני הגיבורים שלה (וכן, זו כבר הפכה לסדרה של שניים, יעידו על כך הפוסטרים) מעניינת וסקסית, וקצוות סיפורים שנמרחו יתר על המידה בעונות קודמות נותרו מאחור, קבורים באדמה.

 

גם התוספת החדשה לקאסט - אמה של קלייר - מוסיפה עניין וגם זווית נוספת על דמותו המורכבת של פרנק. היחס שלה כלפיו חושף את העמדה שממנה הגיע ונלחם כל חייו, עמדה של נחיתות מעמדית וכלכלית. לא מפתיע לגלות שרוצח תככן כמו פרנק הגיע מהאשפתות. זה גם נאמר בעבר, אבל עד כה לא נתקלנו באף אחד שמרגיש כל כך עליון עליו. אמה של קלייר, אלגנטית כמו הבת אבל לא מסווה את ההתנשאות שלה כמוה, חושבת שפרנסיס אנדרווד הוא ווייט טראש, ושום טייטל לא ישנה את דעתה. עוד תוספת נחמדה לסדרה היא נב קמפבל. יפה לה וושינגטון.

 

"בית הקלפים". טלוויזיה טובה גם כשהיא מפספסת (צילום: נטפליקס) (צילום: נטפליקס)
"בית הקלפים". טלוויזיה טובה גם כשהיא מפספסת(צילום: נטפליקס)
 

"בית הקלפים" היא טלוויזיה טובה. יש לה דיאלוגים מוצלחים, שחקנים מצוינים ודמויות מרתקות - גם כשהעלילה מפספסת, או סתם מחווירה לעומת גרסת הריאליטי נוסח טראמפ. אם התסריט של העונה הרביעית ישכיל לספר לנו סיפור מותח ומהודק, היא אפילו תחזור להיות טלוויזיה מצוינת. בהצלחה לכולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נטפליקס
"בית הקלפים"
צילום: נטפליקס
לאתר ההטבות
מומלצים