$
קולנוע וטלוויזיה

הסרט "טרולים": הטרלה שהצליחה

"טרולים" הוא סרט כל כך חמוד, עד שהוא משכיח מהצופים את העובדה שהוא נוצר רק כדי למכור בובות

אור סיגולי 08:2113.10.16

בתיאום מושלם עם חופשת סוכות יוצא בישראל סרט האנימציה הגדול של אולפני דרימוורקס, "טרולים", בשאיפה לשעשע את הילדים, כמו גם לרוקן את כיסי ההורים אשר ייאלצו לרכוש כמה מאותן בובות חמודות, שהיו טרנד אי שם בניינטיז, ועכשיו מתקאמבקות בתוספת נצנצים.

 

כמו בהרבה מקרים עם סרטי ילדים מסוג זה, קל מאוד לעקם את האף מול האג'נדה הכלכלית שעומדת מאחורים, אבל במקרה של "טרולים" אפשר להניח את זה בצד. הסרט עצמו כל כך חמוד ומלבב, שהוא משכיח מהצופים את המהלך השיווקי הציני, ועוטף אותנו בעולם חמוד, מלא צבעים ושירים מקפיצים שמעלים חיוך כמעט לכל אורכו.

 

הסרט "טרולים" הסרט "טרולים"

 

עלילת "טרולים" מזכירה באופן חשוד למדי את סדרת הטלוויזיה המיתולוגית "הדרדסים". מדובר בקבוצת יצורונים חמודים וחייכניים שחיים ועובדים יחד במעבה היער, כאשר מעליהם מרחפת סכנה גדולה, בדמות "הבגרנים", מפלצות כעורות שמאמינות שאין הן יכולות להרגיש אושר, אלא אם יאכלו את הטרולים מתוקים. במרכז העלילה ניצבת פופי (אנה קנדריק), נסיכת הטרולים שמאמינה באהבה וחיבוקים, היוצאת למסע כדי להציל את חבריה שנשבו על ידי ברגנית מרושעת שזוממת להפוך אותם לסעודת מלכים. לעזרתה מצטרף ברנץ' (ג'סטין טימברלייק), טרול צעיר שאיבד את שמחת החיים שלו. אבל אל דאגה, היא תחזור אליו עד סוף הסרט.

 

מבחינת עלילה אין פה שום חדש, ונדמה שהאנשים מאחורי "טרולים" ראו לא מעט סרטי פיקסאר לפני שיצרו את העולם המצחיק והשובב של הטרולים. ההשוואה הזו לא עושה טוב לסרט (אם כי לזכות יוצרי הסרט ייאמר שמעט מאוד אולפני אנימציה מצליחים להגיע לרמה של פיקסאר), אבל בפני עצמו, ל"טרולים" יש הרבה במה להתגאות. הסרט אמנם מכוון באופן מוחלט לקהל צעיר מאוד, אבל ישנו ניסיון לקרוץ גם לקהל המלווה, בעיקר באמצעות גרסאות מחודשות לשירים קלאסיים, מסיימון וגרפונקל ועד סידני לאופר. בנוסף, מה שמאוד מרשים בסרט הוא רמת הדיוק המדהימה שאליה מגיעה האנימציה הממוחשבת בה"טרולים" הוא סרט הרפתקאות מוזיקלי חמוד נורא, לעתים חמוד מדי, אבל אם לא מתנגדים אליו ולמתיקותו, אפשר אפילו להתרגש לקראת סופו, כשהוא מספר לנו שהאושר האמיתי מגיע מבפנים. זה לא מסר מקורי במיוחד, אבל טוב להיזכר בזה לפעמים.

 

החמישייה של כלכליסט: הסרטים שכדאי לראות השבוע

 

1. "מסיבת נקניקיות" - שבוע אחרון ליהנות מהסרט הכי לא פוליטקלי קורקט של השנה

2. "לא לנשום" - חודש שני בחמישייה לסרט המתח המשובח

3. "סופת חול" - נציג ישראל לאוסקר ואחד הלהיטים הגדולים של השנה

4. "ישמח חתני" - קומדיית אנסמבל ישראלית שעושה טוב על הלב

5. "טרולים" - הבילוי הקולנועי החמוד ביותר לכל המשפחה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x