שתף קטע נבחר

"גירושים": גרסה עצובה לסקס והעיר הגדולה

שרה ג'סיקה פרקר חוזרת בסדרה שנדמית כמו המשך ל"סקס והעיר הגדולה" שבה כיכבה, אבל "גירושים" מטיילת במחוזות מייאשים יותר, והפעם המתקתקות של קארי בראדשו לא משתלבת. עדיף לזפזפ לימים יפים יותר

מאוד מפתה להגדיר את "גירושים", הסדרה החדשה של HBO שמובילה שרה ג'סיקה פרקר (ועלתה אתמול, ד', ב-yes וב-HOT), כאילו היא "סקס והעיר הגדולה" – עשור אחרי. יותר ממפתה, נדמה שכמעט לזה כיוונה שרון הורגן, היוצרת של "גירושים", עם הסצנה שפותחת את הפרק הראשון ומתכתבת עם הווידויים המדוקלמים של קארי בראדשו בסדרה המכוננת בעשור ההוא, או עם המפגש בין הדמות של ג'סיקה פרקר, פרנסס, והחברות שלה בהמשך הפרק, סצנה שהחזירה אותי למשחק האהוב - חפש את הקוסמופוליטן.

 

הרי פרנסס היא קארי בראדשו עשור אחד מאוחר יותר. אחרי שהחלום הרומנטי ההוא התפכח אל זוגיות בורגנית בפרברים, שני ילדים, בעל אחד שאין לה על מה לדבר איתו, מאהב אנוכי וקיום נטול פואנטה. עכשיו היא מנסה לחשב מסלול מחדש – בכל זאת, היא רק בת 50, שמורה היטב – באמצעות גירושים. ולמרות העובדה שיותר ויותר אנשים מתוודעים לגירושים יותר מדי מקרוב - הסטטיסטיקה מלאה בהם - זה לא הולך ונעשה יפה יותר.

 

שרה ג'סיקה פרקר. גלגול מאוחר של בראדשו, ולא במובן המחמיא (צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes) (צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes)
שרה ג'סיקה פרקר. גלגול מאוחר של בראדשו, ולא במובן המחמיא(צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes)
 

גם ג'סיקה פרקר עצמה תורמת לתחושה שאנחנו פוגשים בגלגול מאוחר של בראדשו, והפעם לא מדובר במחמאה. אישית תמיד התקשיתי עם המנעד המתקתק והמתכרבל שלה. גם ב"סקס והעיר", כמו ב"גירושים", הדמות שלה היא הדמות החלשה בקאסט, אבל ב"סקס והעיר" הגוון שלה לפחות התאים לעיתונאית השובבה עם שכר הדירה המפוקח במנהטן והפטיש לנעלי מעצבים.

 

"גירושים" היא לא המשך של "סקס והעיר", להיפך, היא לפחות מתיימרת לבקר במחוזות מקאבריים ומייאשים בהם ג'סיקה-פרקר מתקשה להשתלב – לא כל שכן להוביל – עם הצליל החמוד הבודד שהיא מסוגלת להנפיק. גם כשהיא מנסה להיות מתוסכלת או כואבת, היא נראית כאילו היא כלואה במכתבייה של הולי הובי ולא בחיים האמיתיים. את בעלה של פרנסס, רוברט, מגלם תומס היידן צ'רץ' בקומיות העגמומית שמזוהה איתו (הסצנה שבה הוא מתעקש "לתת לאשתו אורגזמה" נהדרת), אבל הוא וג'סיקה פרקר מגיעים ממקומות כל כך שונים, שלפעמים נדמה שהם לא משחקים באותה סדרה.

 

בין קומדיה לדרמה. "גירושים" (צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes) (צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes)
בין קומדיה לדרמה. "גירושים"(צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes)
 

כמו "קטסטרופה" (אמזון), הפרויקט הקודם של הורגן, גם "גירושים" נהנית מדיאלוגים שנונים וכנות אכזרית שהופכת את הבטן, אבל אף אחת מהדמויות שלה – בעלה של פרנסס, המאהב העלוב שלה (ג'מיין קלמנט מ"פלייט אוף דה קונקורדס"), החברה המשוגעת שלה, דיאנה (מולי שאנון) וכאמור פרנסס עצמה, לא מצליחות לשחזר את המורכבות הטבעית שאפיינה את אלה של "קטסטרופה".

 

אנחנו טובעים ב"דרמות קומיות" שגורמות לי לרצות לחתוך את הוורידים בסוף כל פרק, אבל מצליחות לייצר רגש, ומצד שני בקומדיות מוטרפות ונטולות חוקים. ביקום הזה "גירושים" כלואה בריק שבין קומדיה לדרמה, לא מרגשת ומצחיקה לפרקים. היא לא מזיקה, מדובר בחצי שעה שתעבור בנעימים אבל לא תשאיר אחריה הרבה אלא אם כן אתם בעיצומו של תהליך גירושים מכאיב, ובמידה שכן, אני ממליצה על קפיצה בזמן לימים יפים יותר, בלונדיניים יותר, אסקיפיסטים יותר, פסימים פחות, או כמו שקראו לזה לפני עשור, "סקס והעיר הגדולה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes
שרה ג'סיקה פרקר. מחשבת מסלול מחדש
צילום: Craig Blankenhorn, באדיבות yes
לאתר ההטבות
מומלצים