שתף קטע נבחר

"נבסו": פאנצ'ים מהודקים, משחק מצוין

"נבסו" מצליחה להגיש סיטואציות שגורמות לצופה להתכווץ קצת מול המסך ומצחיקות אותו בו זמנית, לא פעם בזכות הפאנצ'ים המצויינים וההומור העצמי. הביקורת של סמדר שילוני

 

לחיים יש טיימינג משלהם. בשבוע שבו אנדל ועדן מודחים מ"האח הגדול" וטהוניה רובל חוטפת כוס לפרצוף (מקטטה שלא קשורה אליה!), עולה "נבסו", הקומדיה החדשה של "רשת" שעלתה אתמול (ה', 22:40, ערוץ 2). גילי, בחור ממוצא אתיופי ותמר, בחורה ממוצא מזרחי-אירופאי (או כמו שמשה נוסבאום היה מגדיר את זה, אתיופי וישראלית) מנהלים זוגיות על קו התפר שבין המשפחה שלה לשלו (מן "סברי מרנן" משודרג) ומתמודדים עם החברה הישראלית באופן כללי.

 

המסקנה היא שלא קל להיות אתיופי בארץ. לא קל גם להיות פולני אבל אתיופי זה קצת יותר מסובך. "נבסו" מנסה לגחך על שני הצדדים במידה שווה, אבל נקודת המוצא שלהם לא זהה. נכון, רגל קרושה זה מגעיל אבל לא מגעיל כמו ניידת שעוצרת אותך ליד הבית, או כמו אנשים שתמיד חושבים שאתה עובד בסופר ושולחים אותך למחסן. אבל היוצרים של "נבסו" נמנעים מלהציג את הצד האתיופי כמוחלש או קורבני (ובפרק השני הגאווה האתיופית מגיעה לידי ביטוי, כשנבסו והקופאית בסופר מסתלבטים על הפרנג'ים, שזה כנראה סוג של פרידמנים מתים), וזו בחירה חכמה שמכוונת את הצופים שהם לא אתיופים להביט בהם באותו האופן.

 

 (צילום: טל גבעוני) (צילום: טל גבעוני)
(צילום: טל גבעוני)

 

ביקורות טלווזיה נוספות:

"שוורץ": ליטל שוורץ בגרסה מעודנת ומצחיקה

"בייבי בום": לידה היא עניין מסעיר

"החברים של נאור": שכחו מה זה להיות מצחיקים 

 

כמו "עבודה ערבית" לפניה, "נבסו" מצליחה להגיש סיטואציות שגורמות לצופה להתכווץ קצת מול המסך ומצחיקות אותו בו זמנית, לא פעם בזכות הפאנצ'ים המצויינים וההומור העצמי. נבסו מזכיר מאוד את אמג'ד ברצון שלו להתקבל, שלא פעם הוא משלם עליו מחיר אישי כשהוא מבליג על יחס סטריאוטיפי מצד הסביבה. הקרוס אובר בין העולמות חמוד, והוא משתפר בשני הפרקים הבאים, למשל כשאחות של נבסו מעדיפה את סיפורי מרד גטו ורשה של המשפחה של ניצה על פני הסיפורים האקזוטיים של אמא שלה על החיים בסודן. בזכות פאנצ'ים מהודקים ומשחק מצוין, בעיקר של ואסה עצמו ומירב פלדמן שמגלמת את אשתו, גם סיטואציות שהן מלכודת קלישאות מצליחות לעבור כמרעננות ומפתיעות.

 

אנדל הצהיר שהוא נכנס ל"אח הגדול" על תקן האתיופי אבל הוא מאמין שיצא משם כאנדל. אמנם ברומן בינו לבין עדן הוא נפל לתך נרטיב תסריטאי עצלן בדיוק מהסוג שהוא מלין עליו, אבל זה לא מונע מהצופים להזדהות עם הרצון שלו להיראות כאדם ולא כצבע עור או מוצא. "נבסו" היא סדרה על הקלאש והחיבור שבין משפחה אתיופית למשפחה אשכנזית (בואו נקרא לילד בשמו) אבל ככל שנתוודע אליה נראה בה מה שהיא מתחת לזה – קומדיה טובה.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים