ביקורות סרטים

כוכב הקופים: המלחמה

הסרט שחותם את אחת מטרילוגיות המד"ב הטובות של השנים האחרונות, הוא אחד מהסרטים המשובחים של הקיץ.

צילום: VisualHunt.com

חם, חם בחוץ. כולי מזיע, המוח נמס ועוד רגע אני מתעלף. אז נכנסתי לקולנוע לראות איזה סרט על קופים. סמכתי על האולפנים ההוליוודיים שיספקו לי בידור קליל להעביר איתו שעתיים וחצי. בפועל קיבלתי סרט מדכא ולא פשוט בכלל על מלחמה עקובה מדם בין קופים לבני אדם בעולם פוסט אפוקליפטי. אם בארזים נפלה שלכת מה יגידו אזובי הקיר שבסך הכול חיפשו סרט נחמד לקיץ ונפלו על אפוס מדכא? מסוג הסרטים שיותר מתאימים לחורף קר ואפל מאשר לקיץ חם ומגניב.

הטרילוגיה הנוכחית של 'כוכב הקופים' היא בלי ספק מסדרות הסרטים היותר אינטליגנטיות שיצאו בעשור האחרון. במקום להתמקד בפיצוצים, אקשן ואפקטים צבעוניים, הטרילוגיה סיפרה לנו סיפור על קופי אדם שבסך הכול רוצים שלום עם בני האנוש שעוד נותרו בעולם, אך נציגים משני הצדדים רוצים מלחמה למרות הכול. אני שמח להגיד ש'כוכב הקופים: המלחמה', הסרט שחותם את הטרילוגיה, הוא מהסרטים היותר טובים שנראו על המסכים הקיץ הזה.

גם הפעם מתבקש להזכיר את מחלקת האפקטים של 'כוכב הקופים: המלחמה'. זה לא חדש שהקופים שנעשו באנימציית מחשב ובלכידת תנועה נראים מדהים, אבל בסרט הנוכחי הטכנולוגיה הגיעה לרמה כזאת גבוהה שהקופים נראים ריאליסטיים לחלוטין, ומלאי פרטים עד לרמת השערה הלבנה הבודדת בנחיר הימני באף של סיזר, הקוף הראשי. אי אפשר שלא להתפעל מכך, ואם הסרט לא מקבל אוסקר על האפקטים שלו, אז לאקדמיה אין יותר משמעות.

גם העלילה היא לא מה שציפיתם. במקום מלחמה גדולה ושעתיים ועשרים דקות של אקשן, פיצוצים ופעלולים מגניבים, יש לנו סיפור אפי, ארוך ומדכא שבו, בין השאר, סיזר יוצא למסע נקמה שמוביל אותו בסופו של דבר להיות שבוי במחנה עבודה של קופים, בניהולו של קולונל קשוח במיוחד.

אך מה שהופך את 'כוכב הקופים: המלחמה' לסרט מופתי זה שהוא מכיל את הדבר הזה שנהייה כמעט חסר חשיבות בנוף סרטי הקיץ, אך לאט לאט הוא מתחיל לחזור. דבר קטן שנקרא 'קולנוע'. התחושה הזאת שאתם רואים סרט עצום מימדים, אפוס שגודלו ורוחב יריעתו הוא כגודל מסך הקולנוע בו אתם רואים את הסרט. 'כוכב הקופים: המלחמה', ואני באמת לא צוחק, הוא סרט שמכיל קולנוע מסעיר, מפואר, מסחרר חושים, וכזה שלוקח את הזמן בשביל לבנות את הקרקע לגראנד פינאלה הממש לא מאכזבת שלו. יותר 'הגשר על נהר קוואי' מאשר 'ספיידרמן: השיבה הביתה'.

צילום: David Holt London

הסרט מכיל קאסט מכובד של קופים ובני אדם. אנדי סרקיס מספק הופעה עצומה כסיזר ומתחת לחיישנים של חליפת לכידת התנועה הוא מצליח להביע רגשות וניאונסים מרגשים שמעוררים הזדהות. גם שאר הקופים והשחקנים מספקים הופעות יוצאות מן הכלל. טוב, וודי הרלסון טיפה מוגזם בתפקיד הקולונל הרשע אבל חוץ ממנו כולם משחקים ממש טוב.

צילום: SRP Austin Photography

כדי להנמיך ציפיות, אגיד ש'כוכב הקופים: המלחמה' מופתי אבל לא מושלם. הוא ארוך מאוד והיה אפשר להוריד 10 דקות בערך מהמערכה האמצעית, הוא לפעמים איטי בצורה מוגזמת, וחלק מהדמויות האנושיות בסרט לא מקבלות הסברים מספקים למניעים שלהן.

אבל באמת שזה לא משנה. 'כוכב הקופים: המלחמה' הוא סרט מדהים וסיום מספק לאחת מטרילוגיות המד"ב היותר טובות שיצאו בשנים האחרונות. אם בא לכם 140 דקות של בידור משובח, אינטליגנטי ובעל ערך מוסף, רוצו לראות את הסרט. מי היה מאמין שגם בפעם השלישית סרט על קופים יכול להיות כול כך טוב.

Article author

כוכב הקופים: המלחמה

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים